Autó szerelés

Sziasztok!

Röviden leírnám Opel Zafiránk történetét.

1, 2018 agusztusában vettük, az akkor 9 éves CNG-s autónk egy BP-i kereskedőtől, aki külföldről hozta be.

2, Kb félév után vittük el a helyi szerelőhöz, mivel mikor indult nem volt ereje max 1-2-esben vette fel a sebességet, ami kb 1 perc után rendeződött. Ők ezzel nem tudtak mit kezdeni, mondták, hogy egyik henger nem dolgozik rendesen, de benzinen tökéletesen indul.

3, Júliusban elmentünk külföldre nyaralni, előtte már fontolgattuk, hogy elvisszük egy gázos szerelőhöz, de mivel ettől függetlenül tökéletesen működött nem vittük el. Ahogy átléptük a határt, s miután ráleltünk a tempomatra és teszteltük/használtuk elkezdődtek a gondok. Nem volt ereje a gépnek 4-es, 5-ösben nem vette fel a tempót, nem volt ereje, dombra felmenni szenvedés volt. Mindig benzinnel indult, CNG-re nem lehetett átkapcsolni. Első szálláshelyünknél másnap jól működött, majd következő nap nem. Kéntytelenek voltunk átmenni a másik szálláshelyre, na akkor már megint végig vacakolt. Ott elvittük egy szerelőhöz, aki kicserélte a gyertyákat, mert állítása szerint tönkre mentek, pedig 4 hónappal előtte cseréltük őket. Ettől úgy tünt, hogy megoldodtak a dolgok, mikor elvittük. Másnap a hazafelé úton kis idő után újra kezdődtek a dolgok.

4, Utána elvittük egy gázos szerelőhöz, aki kicserélte az egyik injektort, többire azt mondta, hogy azok még elég jók, ez került 77.000-be, leműszakiztatta és a tartályokat is lenyomás próbáztatta. Mikor elhoztunk egy közeli boltban megálltunk. Mikor mentunk az autóval haza a városbol kiérve, mikor a ket savossa valo uton meg akartam elozni egy furgont már nem akart normálisan gyorsulni, így visszaálltam moge a szélso sávba. Par pillanat múlva erore kapott, így eloztem. Kis ido múlva azt vettem észre, hogy leállt a motor, csak gurulok, ráindításra nem indult, majd felre álltam. Ki jött a CNG-s muhely egyik szerelője, akinek is csak egyszer sikerült elindítani. Majd jött a fönök, hozott a szinte kifogyott benzin tankba uzemanyagot. Szerinte ez megoldja a dolgot. Utána már indult is, de nem CNG-vel, arra nem váltott át. Tanácstalanság látszott rajtuk. Mondták mehetünk haza, mi ragaszkodtunk hozza, hogy menjünk el egy kozeli kutra, tankoljuk tele, addig is kiprobálhatjuk, hogy oke-e. Belementek, de a benzin kutrol már abszolút nem indult. Mondták hagyjuk ott.

5, Ök is afele indultak tovább amerre mi is gondoltuk/amre céloztunk is. Kiszerelek az elektronikát átvittek egy helyi elektonikai szerelőhöz, aki azt mondta nem tud vele mit kezdeni.

6, Utána elküldtek egy BP-i elektonikai szerelőhöz, aki állítása szerint megjavította, de a CNG-s szerelő telefonon arról tajékoztatott, hogy továbbra sem indul CNG-n, nem lehet rá átváltani. Gondolom ez már azt jelenti, hogy legalabb indul.

A BP-iek ragaszkodtak hozza, hogy a muszerfalon levo CNG=benzin kapcsolot csereljek ki. Ehhez nem sok reményt fuz a CNG-s szerelő, de kicseréli, a helyi Opel marka szerviz szerint egy próbát meger hátha.

Itt járunk most, mióta a CNG-s szerelöhöz elvittük szők 2 hónap telte el. A helyi Opel szerviz azt mondta, hogy lehet, hogy csak valami aprósag, amit esetleg nem vett senki eszre, bar ha ennyi helyen volt már, ki tudja. Az Opel szerviz szerint, ok nem tudnak mit kezdeni vele valoszínu, ha volt már a helyi CNG szerelonél, mert O jobban ert hozza.

Két konkret kérdésem lenne:

1, Merre tovabb?

2, Lehet-e ennyi idotavbol valamit kezdeni a kereskedovel, akitol vettük, hogy jobban jojjunk ki a helyzetbol. Erre mi a jogi szabály, gyakorlat?

Esetleg van-e valami tanácsotok nekünk?

Bocsanat az ekezetekert, de egy ido utan le tettem rola az angol billentyuzet miatt.

Elore is koszonok minden otletet!Sziasztok!
Röviden leírnám Opel Zafiránk történetét.
1, 2018 agusztusában vettük, az akkor 9 éves CNG-s autónk egy BP-i kereskedőtől, aki külföldről hozta be.
2, Kb félév után vittük el a helyi szerelőhöz, mivel mikor indult nem volt ereje max 1-2-esben vette fel a sebességet, ami kb 1 perc után rendeződött. Ők ezzel nem tudtak mit kezdeni, mondták, hogy egyik henger nem dolgozik rendesen, de benzinen tökéletesen indul.
3, Júliusban elmentünk külföldre nyaralni, előtte már fontolgattuk, hogy elvisszük egy gázos szerelőhöz, de mivel ettől függetlenül tökéletesen működött nem vittük el. Ahogy átléptük a határt, s miután ráleltünk a tempomatra és teszteltük/használtuk elkezdődtek a gondok. Nem volt ereje a gépnek 4-es, 5-ösben nem vette fel a tempót, nem volt ereje, dombra felmenni szenvedés volt. Mindig benzinnel indult, CNG-re nem lehetett átkapcsolni. Első szálláshelyünknél másnap jól működött, majd következő nap nem. Kéntytelenek voltunk átmenni a másik szálláshelyre, na akkor már megint végig vacakolt. Ott elvittük egy szerelőhöz, aki kicserélte a gyertyákat, mert állítása szerint tönkre mentek, pedig 4 hónappal előtte cseréltük őket. Ettől úgy tünt, hogy megoldodtak a dolgok, mikor elvittük. Másnap a hazafelé úton kis idő után újra kezdődtek a dolgok.
4, Utána elvittük egy gázos szerelőhöz, aki kicserélte az egyik injektort, többire azt mondta, hogy azok még elég jók, ez került 77.000-be, leműszakiztatta és a tartályokat is lenyomás próbáztatta. Mikor elhoztunk egy közeli boltban megálltunk. Mikor mentunk az autóval haza a városbol kiérve, mikor a ket savossa valo uton meg akartam elozni egy furgont már nem akart normálisan gyorsulni, így visszaálltam moge a szélso sávba. Par pillanat múlva erore kapott, így eloztem. Kis ido múlva azt vettem észre, hogy leállt a motor, csak gurulok, ráindításra nem indult, majd felre álltam. Ki jött a CNG-s muhely egyik szerelője, akinek is csak egyszer sikerült elindítani. Majd jött a fönök, hozott a szinte kifogyott benzin tankba uzemanyagot. Szerinte ez megoldja a dolgot. Utána már indult is, de nem CNG-vel, arra nem váltott át. Tanácstalanság látszott rajtuk. Mondták mehetünk haza, mi ragaszkodtunk hozza, hogy menjünk el egy kozeli kutra, tankoljuk tele, addig is kiprobálhatjuk, hogy oke-e. Belementek, de a benzin kutrol már abszolút nem indult. Mondták hagyjuk ott.
5, Ök is afele indultak tovább amerre mi is gondoltuk/amre céloztunk is. Kiszerelek az elektronikát átvittek egy helyi elektonikai szerelőhöz, aki azt mondta nem tud vele mit kezdeni.
6, Utána elküldtek egy BP-i elektonikai szerelőhöz, aki állítása szerint megjavította, de a CNG-s szerelő telefonon arról tajékoztatott, hogy továbbra sem indul CNG-n, nem lehet rá átváltani. Gondolom ez már azt jelenti, hogy legalabb indul.
A BP-iek ragaszkodtak hozza, hogy a muszerfalon levo CNG=benzin kapcsolot csereljek ki. Ehhez nem sok reményt fuz a CNG-s szerelő, de kicseréli, a helyi Opel marka szerviz szerint egy próbát meger hátha.
Itt járunk most, mióta a CNG-s szerelöhöz elvittük szők 2 hónap telte el. A helyi Opel szerviz azt mondta, hogy lehet, hogy csak valami aprósag, amit esetleg nem vett senki eszre, bar ha ennyi helyen volt már, ki tudja. Az Opel szerviz szerint, ok nem tudnak mit kezdeni vele valoszínu, ha volt már a helyi CNG szerelonél, mert O jobban ert hozza.
Két konkret kérdésem lenne:
1, Merre tovabb?
2, Lehet-e ennyi idotavbol valamit kezdeni a kereskedovel, akitol vettük, hogy jobban jojjunk ki a helyzetbol. Erre mi a jogi szabály, gyakorlat?
Esetleg van-e valami tanácsotok nekünk?
Bocsanat az ekezetekert, de egy ido utan le tettem rola az angol billentyuzet miatt.
Elore is koszonok minden otletet!

  1. Hozzasd helyre, hogy legalább működjön és add el a francba.
  2. Kb semmit mert az adásvételiben benne van, hogy ő minden hibáról tájékoztatott és ezt tudomásul is vetted a vételnél.

Ez az erőhiány nem jelentkezett a teszt körön? Nem vittétek el egy szervízbe, hogy nézzék át teljesen?

Utóbbi kb kötelező minden egyes autónál amit szándékozunk megvenni.

1 Like

A kereskedöt csak akkor terheli felelösség ha bizonyítani tudod, hogy a hiba az eladás pillanatában is létezett és Ő tudott róla.
Kereshetnél valami normális mühelyt ahol átnézik az egesz rendszert akár a motor bontásával együtt is mert az injektor és gyertya cserék max a tünetet kezelték rövid távon nem a hibát.

Készülj fel higy drága lesz esetenként huzósabb mint az autó ára sajnos

Néz körül pl facebookon az opeles csoportokba tuti tudnak ajánlani szerelöt vagy megoldást is neked

Csatlakozok az előttem szólóhoz, összedobni úgy hoyg működjön valamennyire, aztán eladni.
Kereskedőt elővenni 1 év után? Ugyan már…
Védi a jog a vásárlót a kereskedővel szemben de nem ennyi idő után…
Fél évig terheli a bizonyítás a kereskedőt, ha perled amiatt hogy már szar volt az autó amikor megvetted, addig neki kell bizonyítani, hogy nálad romlott el.
Iszonyat macerás, rettentő hosszú, pereskedéssel jár az ilyen.

Jobb lenyelni most az eddig veszteséget és túladni rajta + tanulni az esetből (autó átvizsgáltatása vásárlás előtt), mert ez a bukó csak nagyobb lesz mert a költségek jönni fognak.

Nem feltétlenül kell megjavítani, felrakod eladásra és odaírod, hogy mi a baja pontosan. Valaki abból él, hogy megvesz egy szart, megjavítja és eladja. Simán lehet, hogy megveszik így is.

Mindenképp vidd el szerelőhöz, hogy kiderüljön mi a baj pontosan.
Ha úgy látod, hogy nincs pénz / nem akarod, valamint nem is tudod / nem akarod eladni, se használni, akkor meg ki kell vonni a forgalomból.

Sziasztok!

Van egy Astra G 1.4 Twinport (Caravan,Z14XEP) típusú autóm kicsit több mint fél éve van nálam. Most mentem vele először autópályán. Előjött egy olyan gond, hogy menet közben 130 as tempónál néha felvillan kb. 30másodpercre a “Motorvezérlő rendszer Elindulásgátló” lámpa. (Ez alapján a lista után ,Autó és benne egy villáskulcs) Szerintetek mi lehet a gond? Ami hibát tudok az autón az, hogy a hidrotőkék kattognak hidegen,melegen.

Előre is köszönöm!

Rádugjátok gépre és rögtön kiderül.

1 Like

Hol van ez helyileg?

Vidd el szeteéőhöz.