Aux kábel átalakítása

Hali! Az autóm fejegységéből a képen is látható hagyományos 3.5 aux kábel jön ki.
Van valamilyen megoldás rá, hogy ezt valahogyan átalakítsam úgy hogy képes legyen pendrive / memóriakártyáról való zenelejátszásra?

Szia!

Nincs. Ez egy analóg és passzív jelbemenet, tehát mindenképp aktív jel kell neki: telefon, MP3 lejátszó, etc.
Vannak ali-s, e-bay-es SD kártya/pendrive/BT lejátszók erre a célra, de hulladék minőséggel és működéssel. Célszerűbb cserélni a fejegységet még ha egyedi is, nem szabvány.

1 Like

Igen, sejtettem. Tehát fizikailag hiába is csinálok belőle 1-2-3 átalakítóval olyat ami kellene nem működne.

Nem szabvány, mindennel együtt egy 100 ezer körüli mutatvány a fejegység csere, azért gondoltam hogy rákérdezek, köszi

1 Like

Sajnos nem, nem működne. Olyan eszközt lehet csak rákötni az jack-es AUX-okra ami pl. egy fejhallgatót is meghajt, tehát aktív.

1 Like

Egy olcsó fejegység kínából egy 10-15e beruházás.
Nekem jelenleg egy régebbi octavia van használatban.
Kazettás, gyári egységgel került hozzám. 7e ért vettem bele ebayról fejet.

Spoiler

Ezt 2 éve vettem. Azóta még rosszabb a forint.

Tud: bt, usb, aux, jack, micro sd.
Rádió valami rettenet vele, de én azt sem értem, aki manapság rádiót hallgat.
Többi funkció viszont tökéletesen működik és nem torzítja a hangot.

Ez egy Mercedes Benz 2005-ből Avantgarde kivitel teljesen gyári kopásmentes belsővel.

Átalakító keret az új fejegységhez kb 5-10 ezer forint, ez még oké is csak a színe úgy elüt az autó beltarétől, hogy egyből visszaküldtem. Mellesleg nagyon gagyi is.

A kábelek átalakítója is megvan kb 5 ezerből, mert ugye az sem lesz jó az új fejegységgel. Még ez is oké, de ehhez már érteni is kell valamennyire.

A fejegység terén pedig tudom hogy magyarba is 20 ezer körül kezdődik, de csak úgy akármit nem teszek be a beltérbe. Megnéztem párat és funkciók illetve kinézet téren olyan 50-60 ezernél van amire rá is bólintanék.

Jó esetben megvagyok 70-80 ezerből és akkor még nincs összekötve a dolog a kormányon található vezérlőkkel (hangerő, léptetés stb.), illetve elvesztem pl azt a funkciót is miszerint az autó a menettulajdonságok szerint állítja a rádió hangerejét stb.
Tehát benne van egy csomó pénzem de gagyi is, nem is működik rendesen és cserébe annyit ad, hogy nem kell összedugni egy kábellel

1 Like

Látod ezt én sem. A falra megyek tőle. Inkább csönd. 2x.

Én is visszasírom az 1-2 DIN-es szabványt.

Fm transmitter?

Nekem a 4700as baseus van, elég jól működik.

Ezek pedig mind megmaradna, mivel hogy “rádiót” hallgatsz a kocsi szerint.

Próbáltam én is már 2-3 típust.

A fő gondom vele hogy a középső konzol alatt van a szivargyújtóm, így annak mindig nyitva kell lennie, mert ezektől nem tudom bezárni, ami csúnya is és zavaró is, ismét.
Illetve a másik nagyobb gond az, hogy egyszer Nyíregyházán vagyok, egyszer Győrben, egyszer a balatonon stb. és ugye kb 50-100 km után teljesen más frekvencia van szabadon így mindig babrálni kell vele.
Továbbá nem tudom minden autóban így van e, de nekem csak akkor kap áramot a szivargyújtó, ha rajta van a gyújtás a kocsin, így ha nem jár nincs zene se. (A rádió megy mindenhogy)
Próbáltam a baseus solar playert is, ami szerintem egy zseniális ötlet, de használhatatlan minőség. A Baseus meg sem kérdezte miért küldöm vissza, tudták ők is…

Amúgy poén de Bluetooth van a kocsiban, csak nekem jobb lenne egy pendrivera rádobni vagy 3000 zenét aztán majd váltogatom, mint mindig csatlakozni, lecsatlakozni meg a telefont nyomkodni

2 Likes

A miénkben mindig van rajta áram, szívta is le egy hosszúhétvége alatt dashcam az akksit :upside_down_face:

Autószerelő ezermester havernál megérdeklődöm ha gondolod, de zárhatod is annyira nem fontos

Ez minden autónál változó. Át lehet kötni, nagyon egyszerű, de a jobbik megoldás, ha alapból lelövi magát, így nem cumizza le az akkut, ahogy @miazhogyketto is említette.

1 Like

Engem bármilyen infó érdekel a dologgal kapcsolatban, csak ahogy Error nyugtázta az első gondolatomat, azt hittem már érdemben nem jön több válasz a dologra azért jelöltem megoldottnak.

Az ember mindig azt hiszi, hogy a problémájával egyedül van :grinning:

Az enyém olyan, hogy ha kiveszem a kulcsot akkor mindent is lezár, de a rádiót vissza be tudom kapcsolni úgyis (ezért lenne előnyös valami kábel mókolás), viszont a szivargyújtó csak izzításon vagy járó motornál kap áramot.

1 Like

A én kis swiftem annyira lelövi magát hogy biztosítékot is leb@ssza ha rossz irányban dugod a be a szivargyujtót :joy:

1 Like

Csak mellesleg teszem hozzá hogy a Mercedesekben 2 akku van, és ha lemerül akkor lehet be sem indul a kocsi csak ha megjárod vele a márka szervizet, megkell tanítani újra menni meg minden. Nem vicc

Pont emiatt nem nagyon merek vele kísérletezni

Ha számodra úgymond “megoldás” az FM Transmitter, akkor érdemes lenne mondjuk a könyöklőbe/kesztyűtartóba telepíteni egy szivargyújtó aljzatot. (akár lengőt, akár az elosztó szerűt, bármilyet és úgy beköttetni egy villanyásszal, hogy egy kapcsolóval válthasd, hogy folyamatosan áram alatt legyen, vagy csak gyújtáson/kulcs bentlétekor)

Azért nem mindben, inkább az “újabbakban/komolyabbakban”, amikben már sok az elektromos berendezés.

Úgy fogalmaznék, hogy talán ez volt a legkevésbé rossz megoldás.
A hangminőség és az interferencia miatt azért messze elmarad egy aux megoldástól

1 Like

This topic was automatically closed 8 hours after the last reply. New replies are no longer allowed.