Beruháztam egy Riftre GTX 960-al!


#1

Sziasztok!

Azért hoztam létre ezt a topicot, mert én is sokat vaciláltam, hogy a minimum VGA-ra támaszkodva beruházzak-e egy oculus riftre. Az új SDK nak köszönhetően a Rift minimum ajánlott VGA-ja gtx 960 lett a gtx 970 helyett, valamint az i5-4590 es processzor minimum is egy újabb generációs i3 lett. Ezt amikor megláttam rögtön rámjött a görcs, hogy kell egy rift :smiley: Semmilyen jellegű tapasztalatom nem volt a PC VR-ral kapcsolatban, annyit láttam, amennyit a srácok videóin a dk1-től a cv1-ig, egyedül mobil VR-t próbáltam ami túúúlzottan nem jött be, úgyhogy eléggé nagy lutri volt a rendelés.

A configom a rendeléskor:
CPU: i5-4590
RAM: 1x8GB ddr3 hyperx fury 1866Mhz
VGA: Gigabyte GTX 960 4GB OC edition, egész pontosan ő:


Zárójelben megjegyezném itt, hogy ezen a kártyán csak 1db HDMI kimenet van, szerencsémre display portot használok, így szabad volt a hdmi csati a riftnek.

Eljött a várva várt nap, dudált a futár, majd átadtam neki egy fél vesényi forintnak megfelelő összeget és boldogan mentem a géphez, hogy kuplerájt csináljak :smiley: Az oculus rift bundle-t rendeltem meg amihez gyárilag jár ugye maga a headset, 2 db szenzor, a 2 db touch kontroller, egy lencse törlőkendő, és 2db nem tölthetős ceruzaelem a touch-hoz (xbox-one kontroller nem). Mindent szépen bedugtam a gépbe, persze nem a végleges helyén vezettem el a kábeleket amiből nem kevés volt, alső hangon 3x3m és nem is a fejhallgató vastagságú kábelekkel, asszony majdnem agyf**t kapott amikor meglátta mit műveltem :smiley: Windows 10 gond nélkül ismerte fel a dolgokat, egyedül az oculus honlapjáról kellett letöltenem a telepítőt ami azonnal neki is állt a telepítő varázslónak. Hogyan helyezzem el a szenzorokat merre nézzen a Rift, hol lesz a játéktér stb stb.
Utána jött a pillanat amire a DK1 megpillantása óta vártam, végre a fejemre vehettem a cuccost a tutorial megkezdéséhez.
Hát a srácok nem túloztak: Monitoron és videókon keresztül annyira nem jön át a VR élmény, hogy hihetetlen. Egy “hót gagyi” rift tutorialon, ahol magával a rifttel és a touch kontrollerekkel kell megismerkedni szó szerint leesett az állam, el voltam ámulva, hogy ez mekkora brutális élmény és látvány (hozzá kell tenni, hogy a touch kontroller rengeteget dobott a dolgon, hogy a kezeidet is használhatod a virtuális térben, így még immerzívebb élmény). A config hozta az elvártakat, gond nélkül futott minden. Elkezdtem telepíteni a rifthez kapott játékokat: Lucky’s tale, robo recall, dead and buried, stb. Minden tökéletesen futott és nem is kellett butítani semmin. Jött a minecraft win10 edition, rec room, pár ingyenes program, minden gond nélkül futott, örültem, mint majom a farkának.
Az első problémám a The Lab steames verzióval volt, ezt biza sokadjára kellett elindítani, plusz optimalizálni a futó szolgáltatásokat, mert a 8GB ram kevésnek bizonyult és egyhuzamban crashelt, elfogyott a memória. Ugye az oculus home-nak futnia kell, hogy működjön a rift, mellé még a steam is plusz a játék, és a windows alap memóriahasználatáról plusz a háttérben futó programokról még nem esett szó. Aztán jött még pár játék aminél szintén vagy a virtuális memória vagy a videómemória fogyott el és eleve el sem akart indulni. Itt jött az elkerülhetetlen: RAM bővítés! Rendeltem még +8GB-ot a meglévő 8 mellé, rettenetesen boldog voltam, hogy amit annó 10200 FT-ért rendeltem memóriát, másfél évvel később 25000-ért vehetem meg, mindegy lenyeltem. Upgradeltem a memóriát 16GB-ra, szerencsére a memória és a videó memória gondok is megoldódtak (A plusz RAM-ból kapott a VGA is dedikált memóriát), elindultak szépen azok a játékok, amik 8GB-al vagy crasheltek, vagy el sem indultak. Természetesen vannak játékok, amiknél érződik a 960 gyengesége, mint például az ONWARD (játszható bőven, de kicsit remegős néha a kép, ahogy észrevettem, az olyan játékoknál amihez kevés a hardverem az akadás mellett, vagy helyett inkább remeg a kép), de nagyon sok játék jól fut, úgyhogy ha VGA upgrade előtt állsz, amit a mostani árak mellett kétlek, de jelenleg csak egy 4 gigás 960-asod vagy egy 1050TI-d van, szerintem nyugodtan vásárolhatsz riftet, van rá content amit simán lehet használni, de a későbbiekben elengedhetetlen a csere, főleg rosszul optimalizált játékoknál.


Oculus Rift - gépigény
#2

Szép és jó de nemhiszem ha valakinek az a legnagyobb gondja, hogy nem telik jobbra mint 960 vagy 1050 a Rift vásárlás lenne a legnagyobb projektje :stuck_out_tongue:

Amúgy őszintén még mindíg kidobott pénz a VR-ba fektetni…tipikusan az a viszonylag drága és hamar ráun az ber azután meg porosodik valahol. Ár/kihasználtság arányában a vásárlók legnagyobb százalèka megbánni látszik :stuck_out_tongue: itt Angliába minden viszonteladói üzlet plafonig van VR-al amiket mindenki pénzétett miután 1-2 hó szórakozás után rájött, hogy MÉG MINDÍG NINCS CONTENT :confused:

Sokkal jobban megèri hosszú távin kihasználható mindennapi általánosabb használatú dolgokra költeni…új CPU , GPU vagy egy jobb monitor…


#3

Nekem is jelenleg 960 am van és beruháztam egy Riftre :smiley: A monitor vásárláson túlvagyok, egy acer predator xb24-em van amit nem szeretnék lecserélni egy darabig. Tervben van, de jelenleg inkább volt csak a gpu upgrade, mert amit kinéztem 1070 est az jelenleg 240 körül mozog az eddigi 140 helyett az meg felejtős, de 1060 ast sem veszek 160 ért ami eddig 100 körül volt. Azért döntöttem úgy, hogy először riftet veszek ( ami most a vga árak elszállása miatt kár volt), mert csak a Rift miatt kellene hardver upgrade, a jelenlegi konfigom nekem elég sima gamingre, így leírtam hogy a közel minimum spec mire képes VR-ral, ami szerintem sok embert érdekel. Nem utolsó dolog első kézből hallani az ezzel kapcsolatos tapasztalatokat, mivel pl a játékoknál a minumum spec kiírás is félrevezető lehet. A vr játékok amiket eddig próbáltam 99,9% -ához minimumnak 970-980 volt odaírva de tökéletesen fut a 960-al is. Pl ha valaki a minecraftra van ráfüggve és azzal akar vrban játszani nem mondom neki hogy ne vegyél riftet vegyél egy 1080 ast utána csak riftet, amikor egy 960 assal az is fut simán. Ez a poszt arról szólt, hogy mire elegendő a minimum követelmény a Rifthez és nem arról, hogy ki mit vegyen a megspórolt pénzéből :smiley: Amúgy nap mint nap jönnek ki uj vr gamek az oculuson is és steamen is.


#4

http://store.steampowered.com/bundle/5145/CROTEAM_VR_Bundle/

Kb október óta csak ezzel tolom és még nincs is meg belőle minden. Megbolondulok annyira király :smiley: Most kacérkodom a leakciózott a DOOM VFR-el, valamint van még néhány VR game a könyvtáramban (+amiket még be kéne szereznem). Miután kitoltam az első Serious Sam-et VR-ban… Ilyen élményben még nem volt részem ezelőtt pedig nem egyszer kitoltam már a régebbi kiadásokat :smiley:

Nem mondanám, hogy nincs rá content. Nyilván nincs akkora választék, mint sima 2D játékokban. Az is segít a helyzeten, hogy nem fogyasztom olyan mértékben a VR tartalmat, mint a sima 2D-t (én legalább is nem). Napi 1-2 óra VR bőven elég, míg sima játékokkal volt már, hogy khm… ennél jóval több is belefért egy nap… Bár a legtöbb játékban amennyi játékidőt kapsz a pénzedért (30-40€ - 4-6h) az tényleg elég rossz arányban van. Cserébe ez egy teljesen új élmény amit nem győzök hangoztatni. Ez valakinek megéri a pénzt, valakinek nem.


#5

Ahogy látom neked Vive od van, ha a doomra fáj a fogad, a steam szerint nem elérhető riftre. Bár nekem ez az új doom nem jön be, én spec a doom3 bfg editiont tolom ingyenes vr moddal. Na az valami kegyetlen a touch-okkal :smiley: Mondjuk most hanyagolom egy ideje, a subnautica beszippantott teljesen. Az sem rossz rifttel, de early access révén még hagy kívánnivalót a vr része, uh legtöbbször monitoron nyomom :smiley:


#6

A Lone Echo-t és az Edge of Nowhere-t ajánlom! Az új Doom VFR-ben van 3 régi Doom 1-es pálya azok nagyon királyak.


#7

Gyengébb VGA esetén inkább az Oculus store-ból vegyetek játékokat vagy Steamről csak olyat ami natívan támogatja a Riftet. Ha el kell indítania a SteamVR-t is az adott játéknak akkor majdnem a felére esik a teljesítmény sajnos. Onwardnál ha Steames verzió van meg ott jobb klikk és “indítás Oculus módban”.
Amúgy minden kártyával elindul a Rift csak hát nem fogja hozni a kívánt FPS-t. Amúgy a decemberi Nvidia driverek óta már sokkal jobb a helyzet ha alacsony az FPS mert ha nem éri el a 90-et akkor automatikusan 45-re levágja (amit gondolom aztán az Oculus duplázhat) és nem lesz szaggatós a kép. Persze ha elindul a 90 FPS akkor látni a különbséget nem kicsit.
Amúgy sokat számít a proci is, nekem 1070-em van (le sem merem írni mennyiért vettem még tavaly tavasszal) de i5 4570-el sokszor belefutottam 90 FPS alá pár játékban.
Tegnap lett végre egy kis CPU/alaplap/RAM upgrade. Még csak az Oculus Home-ot és az Elite Dangeroust próbáltam ki pár percre de már ott megolt a “hoppá - ez eddig nem ilyen volt!” :slight_smile:

A Rift megunásáról… Nekem 8 hónapja van meg, kb. 4-5 olyan nap volt amikor nem volt rajtam egyáltalán (beteg voltam vagy sok volt a meló). Valahol 1000 és 2000 óra között lehet jelenleg a kihasználtsága. Konkrétam a kábelen jelentkeznek a túlhasználtság miatti törés jelei. Sima “monitoros” játékra nem tudok már ránézni pedig PUBG függő voltam előtte :slight_smile:.
De ez nyilván egyéni, hogy kinek menyire jön be a VR.

Ja és a jövőre nézve (amikor megfizethető lesz) egy komolyabb VGA-val a képminőség is sokat javul mert akkor a supersampling feljebb csúszik (amikor nagyobb felbontásban készül el a kép mint a Rift felbontása). Nagyon-nagyon látható a különbség.