Diablo IV

Nem találtam még témát neki, így bátorkodom nyitni neki egyet :slight_smile:

A játékot hivatalosan is bejelentették a BlizzCon 2019-en november 1-én, a helyszínen lévők játszhattak is egy nagyon korai verzióval, a streamerek pedig közvetíthették is.

Amit eddig láttunk, illetve mondtak:

  • Jelenleg lvl40 a maximális szint, de ez várhatóan 60-ig ki fog tolódni a végleges játékban

  • Öt karakter lesz, ebből hármat már ismerünk: barbár, sorceress és visszatér a sokak által hiányolt druida a Diablo II-ből

  • Lesznek kiegészítők (igen, többes számban!), várhatóan ezekkel érkeznek majd új karakterek. A kiegészítők formája várhatóan nem fog eltérni a korábbiaktól

  • Pay to win egyáltalán nem lesz semmilyen formában, várhatóan csak kozmetikai dolgokat lehet majd vásárolni

  • Véget ér a hátizsákban való tetris-ezés, ugyanis minden item egy helyet foglal majd

  • Lesz egy új item típus a korábbiak mellé, ez pedig a mythic. Egyetlen ilyen item lehet csak rajtunk, viszont négy különböző dolgot is tud majd csinálni, szóval várhatóan elég erősnek ígérkeznek ezek a cuccok, de nehéz lesz olyan itemet találni, ahol mind a négy addon pont olyan, ami hasznos nekünk

  • Erre lesz, illetve lehet megoldás a Horadric Cube, ami valamilyen formában biztos, hogy visszatér, úgyhogy lehet craftolni majd mindenfélét

  • Visszatérnek a rúnák, amelyek egymásra is hatássa lehetnek, nem csak önállóan fejthetik ki hatásukat. Nyilvánvaló, hogy nem maradnak ki a rúnaszavak is, melyek extra képességekkel ruházzák fel azt a három-négy rúnát, amelyből összeállnak majd

  • Lesznek olyan zónák, melyeket egyedül nem nagyon fogunk tudni teljesíteni, így némi MMO-t is behoznak a játékba. Ezekben a zónákban összegyűlhet egy csapat, hogy legyőzze az ellent.

  • A loot rendszer nem változik, azaz mindenki csak a saját lootját látja egy-egy legyőzött ellenfél után, így nem lehet felvenni mindent, míg másnak semmi nem marad

  • A fejlesztők azt szeretnék, hogy csak azokon a helyeken fussunk bele más játékosokba, ahol ez indokolt vagy hasznos lehet, amúgy el fogják rejteni őket előlünk, hogy erlkerüljék a klasszikus MMO érzést, mert ez továbbra is egy ARPG

  • Durability egyelőre nincs a játékban, a játékosok visszajelzését várják, legyen-e és ha igen, miylen formában

  • Lesznek season-ök, de a fókusz azon lesz, hogy szezonról szezonra teljesen más játékstílust kelljen alkalmazni ahhoz, hogy teljesíteni tudjuk a dolgokat. Ebből számomra az is következik, hogy alapvetően változik meg a challenge-ek listája

  • A területek nagyjából öt-tízszer nagyobbak, mint a Diablo III-ban

  • Nem lesz offline play

  • Lesz viszont PvP és PvE is több formában, ezek részletei még kidolgozás alatt vannak

  • Természetesen lesz Hardcore mód, az még nem dőlt el, hogy véglegesen meghal-e a karakter vagy bizonyos kompromisszumokért cserébe tudunk vele játszani akkor is, ha egyszer nem adta ki…

  • Talent és skill tree is van, az utóbbit nem lehet újra osztani, viszont itemekből kaphatunk talenteket akkor is, ha az előkövetelményeket nem teljesítjük

  • A játékidő várhatóan hosszabb lesz, mint a Diablo III-ban és a “szintezés” sokkal tovább tart majd, mint az előző részben

  • Nagyobb területen zajló harcnál (például amikor csapatban próbálunk teljesíteni egy zónát) a kamera automatikusan kizoomol, hogy többet lássunk a harctérből

  • A különböző pályaszintek (XY level 1, level 2, stb.) között nem feltétlenül lesznek meg a klasszikus töltőképernyők, simán csak lemászunk egy létrán, stb.

  • Ugyanígy, nem kell körbemennünk mindenhol, hogy feljussunk egy bizonyos területre, több helyen is fel tudunk majd mászni a falon vagy a falon lévő indákon

  • Ki tudunk jelölni egy waypointot a térképen és a mapen láthatjuk az oda vezető legrövidebb utat, hasonlóan, mint mondjuk egy Google Maps-en. Ha elkalandozunk, akkor automatikusan újratervezi a játék az utat.

Hivatalos trailer:

Gameplay trailer:

Early demó gameplay és beszélgetés a vezető fejlesztővel:

Megjelenési dátum: nagyon sokára, legkorábban 2021 nyara

Igazából nekem az egészből annyi maradt meg, hogy 0 “újdonság”, csak azokat az ötleteket ollózzák össze amik már megvoltak, egy biztonsági játék lesz, amivel anyagilag nyilván nagyot fognak kaszálni.

Sajnos ide jutott a Blizz.

Ha végignézed a fejlesztővel való beszégletést, akkor láthatod, hogy azért nem teljesen ez a helyzet, bár tény, hogy három rész után van mit összeollózni és alapvetően én örülök neki, hogy nem akarnak valami teljesen újat feltalálni és igyekeznek inkább azokat az elemeket visszahozni, amiket a többség szeretett az első két részben.

Ízlés kérdése. Én úgy gondolom, hogy egy széria fejlődésénél fontos, hogy mindegyik iteráció hozzon újdonságot. Ennél a résznél egyelőre nem látom mi lenne ez.

Egyelőre úgy érzem, ez lesz az első rész amit nem fogok megvenni.

Diablo fanatikusként: kell, instant, tegnapra, azonnal. Előrendelés, PC-re collectors, xboxra normál (hogy haverral ki tudjuk tolni coopba).

Diablo fanatikusként: ennek kellett volna lennie a háromnak.

1 Like

Úgy valahogy :smiley:

Még egy lovag karakter hiányzik nekem.Vagy majd azt is eladják egy dlc-ben mást nem is várhatok ezektől.

Nem értem minek boncolgatni valamit meg okoskodni egy DEMO után ami még teljesen kukázva lehet a megjelenésig… megmondták konkrétan “NOT EVEN BLIZZARD SOON!”

Jó ha 2021-be lessz belőlle valami… de őszintén én 2022-re datálnám…

Kicsit tulzásnak érzem már elkezdeni arról vitatkozni mennyire van benne újdonság meg nincs mikor gyakorlatilag nem láttunk még semmit belőlle.

Az más kérdés, hogy várós e… NANÁ! Ha marad a sötét artstyle és a szokásos sztori megva akkor instant buy akárhogyis. Viszont majd kiderül akkor, hogy mit alkottak. Addig minden csak spekulàció meg hype gerjesztés…és pont ez az iszonyat fölösleges túlhype-olás öli meg a legtöbb játékot mert soha nem azt kapják az emberek amit ők kitaláltak maguknak évekkel a megjelenès előtt.

Én a 3at az első demo után kukáztam. Ez viszont kifejezetten érdekel. Persze lennének kérdéseim bőven. Pl.: A csak multis instákban, területeken lehet-e jobb lootot szerezni? Vagy csak könnyebb lesz jobbat találni? Nem mindegy sztem. Egy wow szerű, csak instából szerezhető loot rendszer elvenné a kedvem.
A másik h mit jelent az h online kell lenni? Ha folyamatos kapcsolat kell akkor laggolhat single-ben is? Mert az egy ilyen játéknál lehet insta halál is.
Ez a 60as lvl cap egyértelműen dlck ezreit hozza magával v legalábbis wow szerű kiegeket…nem egyet.
Kivi leszek. Minimális hype azért megvan.

Az online kell lenni ugyanaz mint most pl. Diablo 3-nál.

Őszintén a darkosság meg a cinematic tetszett egyedül. Demó plusz az 1 órás gameplay videó alapján, elég bénán néz ki… grafika eléggé visszamaradott, hogy szépen fogalmazzak. A legnagyobb problémám a klasszokkal volt, egyáltalán nem pörgősek(sorcitól nem is várom), skillek elég bénán néznek ki, emellett valami kreatívabb klasszokat vártam… Akaratlanul is összehasonlítom a Lost Arkal ami számomra sokkal megnyerőbb. Persze tudom, még sokat változhat a game a megjlenésig, addig lehet ezeket javítják, átalakítják. Viszont ami a legnagyobb rejtély, hogy már most elkezdődött a hype… pedig az eddigi infók alapján alaptalannak tartom…

Egyetértek @Xeno -val rengeteg fog még változni a játék, nézzetek meg egy Diablo 3 első gameplay-t és mi lett belőle a végén van azért különbség.
Dlc-ket nem tudom minek emlegetünk minden Diablo játéknál kiegészítők voltak ami rá pár évre megjelent volt is pakolva bele még plusz tartalom.
Én mindenképp kiváncsian várom miket találnak ki mint újdonság a játékba és mi lesz még a másik 2 class esetleg több amivel lehet majd játszani.

Amilyen sokára jön, ja, lehet hogy a mechanika 90% kukázva lesz, de ilyenkor bejelentés után elkerülhetetlen, hogy erről beszéljen a fél gamer világ, főleg ha egy Diablo szintű címről van szó.
Véleményem szerint, ha már nincs egy olyan szintű dev team, aki kútfőből kitolt egy Diablo 2-t, meg még azt mefejelte egy LoD-al, akkor jobb ha így folyamatosan már “early” fázisba próbálnak feedbackből dolgozni. Ez így kvázi, ahogy meteoric87 is írta, egy biztonsági játék, de legalább nem lesz belőle totális katasztrófa és a fanokat is kiszolgálják, még ha nem is üt majd közel sem akkorát mint egy D2 anno.

Amúgy egyetértek a túl hype, meg a túlzott elvárás problémájával, sajnos az internet okos népe képes összetiporni bármit a végsőkig. Láttuk hogy kinyírták az Andromedát, pedig közel sem volt annyira rossz, mint amit kapott, csak menő volt minden jutubernek rantolni a nézettségért, meg minden billentyűhuszárnak komment fikázódni a likeokért. Érdekes, hogy ebben a “fejlődő” világban egyre kevesebb az egyedi vélemény, beállnak a birka sorba, emiatt sajnos sokszor pont csak annyira “értékes” valami, mint amilyen visszhangja van a közösségi médiában. Ami meg pillanatok alatt lereagál dolgokat amik iszonyat sebességgel tudnak eszkalálódni. Ettől egyre jobban tartanak a gyártók is, főleg ha egy nagy múltú címről van szó, így szvsz hajlamosak a biztonsági játékra, ami tegyük hozzá attól még lehet sikeres stratégia.

1 Like

Nekem egy olyan rpg nézet is jó lenne elsö személy szemszögből,de persze várjuk ki a végét. :wink: