Edzés/fogyás HELP


#1

Sziasztok srácok segítséget szeretnék kérni tőletek edzés terén és fogyókúra terén amit itthon is megtudok csinálni megvenni ami nem méregdrága kajákra gondolok 178 Cm vagyok 80+ KG ahol szeretnék fogyni az a comb segg has Kondiba egyedül nem akarok menni mert úgy nincs kitartásom meg nincs az a húzótárs ha tudtok valami tervet vagy bármi javaslatott meghalgatom …


Kezdő vagyok az edzőteremben. Valaki tudna tippeket adni? :)
Edzőtársat keresek 18. ker :D
#2

Igazából egyszerű, csak önuralom :slight_smile: Tényleg: Hadd el a csokit cukrot. (én csak kv-ba leszek) Ne egyél olajos ételek. Krumplit sütőben süsd ne olajban ne csinálj rántott húst… Ne egyél gyorskaját. Lehetőleg minden étel házikoszt legyen. Nagyon fel tudod gyorsítani a fogyást, ha edzel. Sosem voltam kondiban én sem (lehet majd eljutok arra a pontra, hogy kell majd, egyenlőre jól haladok így is) Súlyzós edzés, futás a parkban… Nyárra simán le tudsz fogyni ha komolyan veszed.
Jah és nagyon fontos. Ne merj semmi szar fogyókúrát segítő porokat/tablettákat venni!!! :slight_smile:


#3

Ha nekem sikerült neked is, én mondjuk sajátos módszerekkel értem el…
módszerem: az evésben nem változtattam semmin, csak próbáltam több zöldséget enni
mozgás: egy héten minimum 4 alkalommal úszni jártam
több kalóriát égetem el mint amennyit bevittem, ilyen egyszerű volt
273Kg-ról fogytam le 149Kg-ra, 3 év alatt.


Kover ember vs Sovany ember ,elonyei es hatranyai
#4

értem hát az én nagy bajom az energia ital a bolonyai (tudom hogy nem így kell írni ) a krumplis dolgok meg a csokik tudom ez a baj :confused: hát itthon sujzoval hadilábon álok csak 1 van :confused: és nem tervezek porokat tabletákat venni mert engem hidegen hagy a dolog :smiley:


#5

Szia!
Nekem édesapám volt így kb ugyanekkora magassággal csak 100 kiló körül. Ami neki nagyon bevált az a harcosok diétája. De ő úgy tolta hogy napközben nem eszik semmit csak inkább gyümölcsöt meg ebédre csirke vagy valami hús rizzsel este meg ami belefér. Kb 2-3 hét amíg megszokod h napközben nem eszel de ő lement 84 kilóra. Ehhez nyilván kell mozgás heti 3-4 alkalom de otthon is tudod csinálni. kis fekvő, hasazás meg ilyen otthoni súlyzós gyakok.

Kitartást és sok sikert egyébként! Ha az elhatározás megvan csak toljad!! :smiley:


#6

az szép teljesítmény azt monták nekem akik kondiznak hogy irigylik hogy ilyen testem van mert a zsírt át tudom alakítani izommá és olyan katona testem nagy vál nem vékony test hanem ez a közepes csak hát elhanyagolom magam sajnos … eddig sem edzettem meg hasonló de már érzem azt hogy rám férne nem akarok kocka hasat meg hasonló csak 1 normális testalkatot összehozni amire azt lehet mondani hogy jól tartom magam ne azt h elvagy hízva meg hasonló


#7

Én 2013-ban Pécsett kerékpáros futárként dolgoztam, naponta 2-3,5kg-okat fogytam (normálisan 67,5kg vagyok már évek óta, akkoriban volt olyan is, mikor nap végére 63kg lettem, nagyon jól esett akkoriban a bőséges vacsora hajnali 3h körül)
Mondjuk Pécs domborzata és egy folyton az ember nyakán ülő főnök nagyban megkönnyítette a kilók leadását.
A bringázás pont azokon a területeken dolgoztat amiket írtál.
(én csináltattam egy Dirt típusú biciklit csapott vázzal, leeresztett üléssel (persze kihúzható megfelelő méretre, de úgy nincs meg az a filing), azzal nem lehet ülve tekerni mert tönkre megy az ember térde, viszont az egyszerű tekerés is fárasztóbb úgy, mivel nincs lehetőség üldögélni, plusz a bringán való állás is energiát fogyaszt, brutális vele így hegyet mászni, utána nem bírok lábra állni úgy remegnek, ez betudható annak is, hogy most már nem vagyok valami edzett)


#8

ismerős a helyet a fönök témával kapcsolatba az előző munkahelyen én is így voltam nagyon stesszes voltam és napi 1-2 kilo lement utána elkerültem máshova és csak jöttek a kilok felfele ülő munka konyhai koszt néha édesség és máris vissza jött az a kiló amit leadtam sőt még több is mint kellet volna hát a bicozással nyárra tervezek venni 1 jó kis bringát ami 150-200k körül van amivel lehetne bringázni 1 kicsit a környéken


#9

Tudom, hogy már ezer éves kiadás és, hogy az ízlések eltérhetnek de szerintem egy ilyen szinte minden tereppel meg tud bírkózni, menőn néz ki és brutálissan strapabíró (próbáltam)


Nekem egy Caprine vázas van, meg kellett szokni, de hihetetlen élmény vele menni (mondjuk ez elég szubjektív, Jurassic Park-osra csináltam, hogy úgy érezhessem mintha a szigeteken lennék és kerékpáros Dínófigyelő kalandtúrán vennék részt:


#10

Azért úgy látom, van egy-két tévhit, amiket még mindig sokan elhisznek.

  • A zsír nem alakul át izommá, ha mégis az biológiai csoda lenne.
  • A másik, hogy nem létezik izolált fogyás, tehát ha egész nap hasazol, akkor izmos lesz a hasizmod, de a zsír (ha megfelelően táplálkozol és több kalóriát égetsz el mint, amennyit beviszel) nem fog gyorsabban eltűnni a hasadról, hanem arányosan mindenhonnan.
  • A konditerem pedig nem valami fekete öves szint, ahova csak a kokszosokat engedik be, hanem bárki bátran bemehet és olyan gyakorlatokat csinálhat, ami az ő szintjének megfelelő, lehet az akár csak a futópadon gyaloglás, vagy biciklizés. És senkit nem érdekel, hogy hogy nézel ki a konditeremben, vagy hogy mekkora hurkáid vannak, mert mindenki a maga edzésével van elfoglalva, meg amúgy is, aki már ott van és tesz ellene az becsülendő.
  • A “porok” nem feltétlenül gonosz dolgok. Egy jól kialakított étrend része lehet pl a megfelelő formájú különböző táplálékkiegészítők, mint pl. a fehérje, ami nem valami alvilági dopping szer, amitől kukija nő a lányoknak, hanem sima fehérje, ami az ételekben is van.
  • Ugyanúgy vitaminokat és nyomelemeket sem árt pótolni.

#11

igen tudom hogy a konditerembe bárki bemehet csak egyedül én nem szeretnék mert tudom azt hogy nem sokáig bírnám a másik tudnál mondani olyan tanácsokat h hogyan kezdjem el ? pl milyen kaját egyek meg hasonlokat ?


#12

jó, most a “porok” alatt a fogyitabletákat és diät porokat értem :slight_smile: Ne tévesszen meg a reklám senkit. Munka nélkül nem fogy le senki mert ül a kanapén és zsírégető porokat eszik iszik.
egészséges táplálkozás, sok hús, tojás, zöldség, nem kell félni a CH-tól és a zsíroktól sem. A helyes arány a kulcs és a mozgás. Jah ahogy írtad. a Vitamin fontos mivel diéta alatt nem tudsz bevinni eleget.


#13

Helló!
Legjobb mód rá ha felhagysz a cukros üdítőkkel, én elhagytam, és 3 hónap alatt leugrott rólam 3-4 kg, bár azt meg visszaszedtem de nem mint zsír hanem mint izom.Biciklizés, futás, súlyzózás, felülések, fekvőtámaszok segítenek.Mérd fel a maximumot, és feszegesd a határaidat.Ha a parkot ahol majd futsz háromszor körbefutod anélkül hogy sétálnál, akkor mindig próbálj kicsivel többet vagy ugyanannyit, ugyanezt a többi dologgal.Sétálás is nagyon jó, főleg ha nem állsz meg, felveszed a tempót. @1b0r90 -el egyetértek, viszont ha elkezdesz fehérjézni akkor csak edzés előtt egy 3 decit, de ne tedd azt amit az osztálytársaim (napi 5 deci lötyi, 2 tabi).Boltban ha rád akarnak proteintablettát, porcerősítőt, tömegnövelőt vagy kulacsot tukmálni ne hagyd, mert az nem kell, szerintem már a fehérje is épp elég.Egyél sok zöldséget-gyümölcsöt, ha nem szeretnél fehérjézni (ezt teljesen megértem, szerintem nem ez az egyetlen út amit lehet választani mégis, sokan ezt választják) akkor sok hús, de arra is rá kell edzeni.


#14

Szia,

pár dologgal én is kiegészítem. Igen, a legjobban a kajával fogsz tudni fogyni. Cukor, liszt elhagy, de nem esztelenül, egyik napról a másikra, hanem szépen fokozatosan fogd vissza. A szervezetnek a cukor függés ugyan olyan, mint bármilyen másik. Ha elvágod, nagyon megbosszulja. Szóval szépen 2-3 hét alatt hozzá lehet szoktatni a szervezetet a cukor nélküli élethez. Vágd félbe az adagjaidat, stb. (Én 173cm vagyok, 81 kiló voltam. Mostanában 76-77 kiló vagyok, versenyszezonban idén szeretnék 70-72 lenni.)
A másik: az edzés. Mint ugye belénkverték kiskorunkban, hogy csak annak az edzésnek van értelme amibe belehalsz… Na ez egy nagy marhaság. Főleg ha túlsulyos az ember.
Van egy bizonyos pulzus tartomány, ahol nagyon effektíven tud fogyni az ember. Azt szokták írni, hogy ez olyan 60-70%-a a max pulzusodnak. (Itt megemlíteném, hogy a 220-életkor képlet hibás, sosem ad rendes értéket)
A fő szabály a fokozatosság, különben az lesz, hogy belevágsz, kiégsz hamar, és “mehetsz vissza a balettbe…” :). Ha otthon tornáznál ajánlom a FittnesBlender nevű youtube csatornát, millió egy otthon végezhető tornájuk van.
Sok kitartást.


#15


#16

Keress magadnak valami fix motvációt :slight_smile: Nekem ez utoljára egy lány volt (mondjuk ezt a motivációt nem javaslom , mert én rácsesztem vele elég rendesen, de az meg egy másik téma ) fogyási tippet sajnos nem tudok adni , mert én sosem fogyni akartam , hanem gyarapodni … most vagyok ~176cm és 100 kg , nekem eszemben sincs a fogyás , hanem inkább az izmosodás (pedig azért pocak befigyel :smiley: ) van egy jó alapom (11-12 éves koromtól kezdve 3-3,5 év amerikai futball) azért elég széles hátat össze hoztam ezzel , vádlim az genetikából fakadva marha nagy szóval az sem egy hátrány h van egy jó alapod . én itt vagyok most 16 évesen úgy , hogy már próbáltam a fogyást is de ahogy pisti is szokta mondani “az ne az én sportom” :smiley: nem tudom , te milyen alkat vagy de esetleg próbálkozz meg a növekedéssel :smiley: ha pedig mindenképp a fogyás a célod akkor ez egy tök felesleges hozzá szólás volt , de azért köszi hogy elvesztegettél pár percet az életedből arra hogy ezt elolvasd :slight_smile: sok szerencsét és kitartást a fogyáshoz ! :slight_smile:


#17

Elég nehéz erre választ adni, ugyanis több oldalt kellene írnom. De általában teljesen egyénre szabott edzéstervet és táplálkozási rendet szoktam javasolni.

Első körben a táplálkozással nem is szoktam foglalkozni, mindenképpen a testmozgást kell elkezdeni. Utána fokozatosan jöhet a kaja normalizálása.

Állapotfelmérés, megfelelő sport kiválasztása

Edzés:
Az edzettségi állapot szintre hozása (test hozzászoktatása) az első lépés. Ami ilyenkor ajánlani szoktam az a ciklikus mozgást igénylő kardió edzések. Ilyen a futás, ergométer, kerékpár példának. Az ergométer azért jó mert nem terhel ízületet, minden kimozgat és elég jól mérhető is.

Alapozásnál nem összevissza csináljuk az edzést (2 perc pihenő 1 perc edzés), és nem is kilométerre utazunk. Mindig az idő a fontos, először 20-30 perccel kell elkezdeni bármelyik kardiót. Utána szépen felmenni 40-50 percre. Megfelelő bemelegítés nyújtás fontos, illetve az edzés előtti szénhidrátbevitel, valamint az ásványi anyagok stb pótlása utána.

Amint már jól megy és az állóképességed is egyre jobb akkor jöhet a heti 4-5 edzés. Az edzéseknek egy bizonyos pulzustartományban kell lenniük (fogyási szféra), és legalább 40-50 perces edzést kell csinálni. Az első 30-40 percben a szervezet a szénhidrátot fogja kivenni amit edzés előtt ettél (ezért kell enni, nem kerülhető meg), majd ezután fog a zsírokhoz nyúlni. 1Kg zsír leadásához 7000 kalóriát kell ledobnod, szóval nem lesz egyszerű, és ne várj azonnali eredményt.

Természetesen minden időszakra külön egyénre szabott edzéstervvel. Ha már megy a testmozgás egyből formásodni fogsz egy-két crossfit edzést bevezetve a héten. Pihenni és regenerálódni is kell, ez is fontos.

Kaja:
Ezek után jöhet a kaja. Először is ki kell értékelni a mostani étrended, mit eszel, mekkora a szénhidrát és a kalóriabevitel. Majd megfelelő kezdő rendet néhány változtatással kijelölni.

Szénhidrát glikémiás indexét figyelembe véve kell étkezned egész nap. Ha sokat ülsz délelőtt akkor zab és hasonló fokozatosan felszívódó szénhidrát kell, így nem viszel be plusz kalóriát, nem vagy kajás sem, és van energiád is. Edzés előtt már közepes vagy magas, genetikafüggő.

Természetesen ezt sem lehet azonnal kivitelezni, sok minden van még, a lényeg a fokozatosság. Nem tudsz átállni egyből alacsony glikémiás indexű szénhidrátokra, nem tudod egyből elhagyni a csokit (inzulin követelni fogja), nem tudsz egyből 1000 kalóriabevitelt csökkenteni, mert utána nem fogod bírni. 200 kalóriát szoktam javasolni egy bizonyos idő után.

Gyorsan általánosan leírtam ami eszembe jutott a fogyással kapcsolatban, még nagyon sok minden van, ha gondolod keress meg szívesen segítek. Ezeket a dolgokat egyénre kell szabni. Az edzésterv pedig mindig a célfüggő, nem mindegy, hogy fogyni akar az ember vagy más célja is van :slight_smile:


#18

Sziasztok!

Olvasok itt olyanokat, hogy valaki nem eszik. Ez kicsit kicsapta nálam a biztosítékot, mert imádok enni, de ez egyénfüggő, beválhat, nem mondom, hogy kizárt dolog, mert nem vagyok egy szakértő, de leírom a saját sztorim hátha tanulságos lehet.

2011-ben 97 kiló voltam (kb 183cm vagyok)
Volt olyan hét, amikor 86 órát wowoztam az xfire szerint.

Aztán ugyanebben az évben elkezdtem freestyle focizni. Nem gondoltam, hogy valaha világrekordot fogok beállítani, országos versenyeken jó eredményeim lesznek, arról álmodni sem mertem, hogy európa bajnokságon fogok részt venni, de még arra sem számítottam, hogy fogyni fogok. Nem is ez volt a terv. Egyszerűen megtetszettek a freestyle focis videók és az alapoknak a technikáját szerettem volna elsajátítani, de sok sok óra gyakorlás és rengeteg sikertelen próba után mikor végre sikerült amit szerettem volna, az az érzés annyira magával ragadt, hogy nehezebb trükköket is meg akartam tanulni és azóta is űzöm, ma már verseny szinten.

Az első két évben mikor még csak hobbi volt ez az egész, (ma már megszállottság :D) semmit nem változtattam az étrendemen, rendszer sem volt az edzésemben. Csak csináltam amit jónak láttam, mégis 20 kilót fogytam, 77kg lettem. Azóta már odafigyelek erre is, és nem csak abból áll egy edzés, hogy kimegyek a labdával a betonos pálya szélére, aztán próbálgatom leutánozni amit egy videón láttam, hanem kb heti10 alkalommal is edzek, külön technikai és erőnléti edzéseim vannak, viszont edzőm továbbra sincs, ez ebben a sportágban általában így van, mindenki autodidakta módon fejleszti magát.

Az, hogy nincs kivel edzened és nincs aki motivál ne tántorítson el, motiváld magad! Persze sokat tud dobni egy edzőtárs, de én szinte mindig egyedül csináltam. Ha elkezded érezni magadon a fejlődést 1-2 hónap után, az elég motiváció kell legyen ahhoz, hogy folytasd, csak elkezdeni nehéz. Ez szinte bármire igaz.
Ha elég sokat és elég keményen edzel, és nem profi testépítő akarsz lenni, csak egy olyan alakot szeretnél, ami se nem cérna, se nem lufi, akkor rendszeres edzés mellett a kaján nem igazán kell paráznod, esetleg a cukros lötyi típusú folyékony mérgeket jó lenne ha elfelejtenéd egytől egyig. Szokj hozzá a napi 3-4 liter vízhez, és nem is nagyon fog hiányozni a sok üdítő.
Különben is a víz fasza! Az alvás utáni legjobb dolog a világon.

Egyébként azóta arra a 77 kilóra feljött némi izom. Most úgy vagyok 90kg körül, hogy ugyanakkora vagyok, mint mikor 80 körül voltam, csak sokkal gyorsabb és “sűrűbb” lettem, illetve az állóképességem sokat fejlődött.

Aki nem szeretne freestyle focista lenni annak is ajánlom azokat a kiegészítő edzéseket, amiket én végzek annak érdekében, hogy jobban menjenek a trükkök.

Mostanában ezt csinálom, és úgy érzem hatékony. Nem lesz tőle senki 2 ajtós szekrényre kigyúrva, de egy jó kis alapot ad, hogy mindig legyen meg a kellő állóképesség és tüdőkapacitás a keményebb kombókhoz:

  • Hetente 1x ugrókötelezek a technikai (labdás) edzések után
  • Hetente 1x lépcsőzök a technikai (labdás) edzések után
  • Hetente 2-3 alkalommal itthoni edzést végzek, ami
    Cynax 6aw nevű android app (hasazás) + fekvőtámaszok + hátizom erősítő gyakorlatok (szinte csak törzsemelés + minden alkalommal 1-2 gyakorlat, amit épp látok a neten, vagy eszembe jut, hogy már csináltam régebben)
    tehát súlyokra, vagy bármilyen konditermi felszerelésre nincs is szükség ehhez.

Ezen kívül pedig “csak” a trükkök gyakorlása a dolgom minden nap, kivéve a lépcsőzés és az ugrókötelezés másnapjain, mert valamikor regenerálódni is kell a lábaimnak. Erre mindenki figyeljen oda, az sem jó ha túlhajtod magad, mert előfordulhat, hogy attól egy idő után már fejlődni sem fogsz, illetve fáradékony leszel, elveszted a motivációt, nem lesz olyan jó a közérzeted, gyengének érzed magad stb stb… tehát a pihenésre is kell időt fordítani. Az egy olyan edzés, amikor az a dolgod, hogy ne csinálj semmit :slight_smile:

Remélem hasznos lesz, hogy leírtam ezt a regényt, és tudok segíteni, akár mint edzésforma ötlet, akár szimpla “lelki” motiváció formájában ezzel, hogy másnak is sikerült kimozdulni a gép elől.

Összegezve a lényeg az, hogy ne azért csinálj valamit, mert úgy érzed muszáj, hanem találj valami olyat, amiben örömöd leled. Ha ez sikerül, akkor úgy fogsz lefogyni, hogy az egész csak a szórakozás “mellékhatása” lesz.

Kedvcsinálónak engedjetek meg egy kis önreklámot, hátha más is belekezd ebbe a fasza sportba:

ui: Ha megtetszett, de nem tudod hogy kezdj bele:
Vannak magyar nyelvű tutorial videók Trickypedia néven a YouTube-on, illetve további freestyle focival kapcsolatos infók pedig itt találhatók.

Jó edzést, és sok sikert! :wink:


#19

Ezt remekül összeszedted, 10 pont a griffendélnek! :smiley:


#20

Köszi, sajnos csak futtában. Legszívesebben vagy írtam volna jó néhány oldalt, vagy segíteném hétről hétre a célja elérésében. Minden ember egyedi, úgy is kell hozzáállni a dolgokhoz. Egy jó kis edzéstervet se ártana írni neki :slight_smile:

Egyébként gratula az eredményeidhez, és abban nagyon igazad van, hogy a hozzánk illő sportot kell kiválasztani. Amit szeretünk, netán még jók is vagyunk / lehetünk benne. Nekem futó alkatom van, hosszútáv futok, és imádom. Amikor elkezdtem még nem gondoltam bele, hogy ob helyet futok majd csapattal. Mellette evezek mert ezt is szeretem. Aztán sok sérülés meg néhány kezdő dolog után tanultam egy kis edzéselméletet, most pedig a táplálkozást ebben a félévben. Nagyon hasznosak számomra, sokat tanultam azóta a sérülésekről is és a helyes edzésről, táplálkozásról.