Edzés/fogyás HELP


#21

Köszönöm, és le a kalappal! Nem gondoltam volna, hogy ezen a fórumon, (ahová főleg a tech csatornán látható király tesztek és a happy hour miatt regisztráltam) ilyen emberekkel is össze lehet futni, akik ennyire mélyen foglalkoznak sporttal. A TheVR-nak igaza van, ez egy nagyon jó kis közösség!


#22

Nem is gondolnád, hogy mennyi informatikus sportol. Rájöttek, hogy tökéletesen kiegészíti az ülőmunkát, frissen tart testben és lélekben is, fizikailag elfáraszt jól alszol majd, sokkal ellenállóbb leszel a betegségekkel szemben, önbizalmat ad. Ráadásul hasonló mentalitású embereket ismerhetsz meg a sport által és értékes kapcsolatokat építhetsz ki. Szóval a sport önmagában egy csupa pozitív halmaz, odafigyelve és jól csinálva pedig kitűnő társ egy egész életre.


#23

Haha! Érdekes, hogy nálam ugyanez a helyzet, csak kicsit kifordítva. Nem informatikus vagyok, aki sportol, hanem sportoló, aki az informatika felé közeledik, mivel ahogy mondod kiegészíthetik egymást. Valóban nagyon jól hangzik amit mondasz, és én is ilyesmit képzeltem el magamnak a jövőben, hiszen valamiből élni is kell, a versenyek pedig sajnos nem fizetnek, csak a fellépések, amiből mondanom sem kell, hogy Magyarországon milyen sok lehetőség van. :\

(Azt sem tudják az emberek, hogy létezik ez a sport, pedig 2010 óta 3 világbajnokunk is volt, közülük ketten európa bajnokok is, egyikük pedig már 4x-es világbajnok.)

Az eb évében buktam az előző sulimban 11.-ben, aztán nem akartam ismételni, inkább elkezdtem szakmát tanulni, ott rájöttem hogy ilyen szintű edzés mellett a fizikai munka ki van zárva. Ott is hagytam. Tavaly megcsináltam a 11.-et, idén fogok érettségizni és valószínűleg szoftverfejlesztő képzést fogok kezdeni utána, de az, hogy hol és milyen formában, egyelőre egy hatalmas kérdőjel. Nem is foglalkoztam még mélyebben ezzel, életemben nem tanultam programozni, a középiskolai infó tananyag nevetséges (word, excell…) szóval kicsit tanácstalan vagyok, hogy ezt követően hogyan tovább, de az legalább megnyugtat, hogy az önfejlesztésre való készségem bebizonyosodott az elmúlt években a freestyle focinak köszönhetően, hogy megvan és ez úgy tudom a fejlesztőknél is egy hasznos tulajdonság.
A pozitív halmazhoz +1 pont ez is, hogy a sport olyan dolgokra is taníthat, ami az élet más területén is hasznos lehet.


#24

Az önfejlesztés minden téren hasznos, viszont a programozóknál elengedhetetlen a munkához. :slight_smile: +1 jókat írsz
Ha informatikával kapcsolatban kérdésed van, írj privátot bátran.


#25

Ez hasznos olvasmány volt, köszi :slight_smile: Én is tervezem, hogy túl sok év után újra elkezdek kondizni most tavasszal.


#26

És vannak olyanok mint én akiknek maga az élet a sport.
Állandóan futok (szó szerint mert mindíg késésben vagyok), már nem tudtam múlt ősz óta eg jót bringázni sem, folyton dög fáradt vagyok, pedig nem dolgozom halálra magam, viszont minden reggel rekordokat szaggatok és 5-10mp-vel a busz elött vagy után érek a megállóba (van hogy 1-1,5km kell lenyomnom 10 perc alatt, ez nekem rengeteg, hajnalban (8-9órakkor) félkómássan). Ma akkorát estem hajnali 4:20-kor, hogy kiszakadt a nadrágom térde 2 helyen és úgy kacsáztam a betonon hason pattogva, hogy egy lapos kő is megirigyelte volna. jól kezdődött ez a nap is.


#27

Én otthon edzem, vettem súlyokat meg egy fekvőpadot. Elején szégyelltem az alakom miatt kondiba járni, most már csak azért is otthon edzem (érdekel meddig jutok így). Nagyon fontos tipp ha te is otthon edzel! Sose fekvőzz amikor megy a steam, mert a nevetéstől nem tudsz koncentrálni és ez életveszélyes!!! XD Tegnap volt egy kis kalandom na.


#28

Na igen, ez is egy fajta sport, de félek az idegeidet jobban igénybe veszi mint az izmokat :stuck_out_tongue: Amúgy ha az vigasztal, hajnali 4:20-kor én a hálószoba ajtajáig 8 napon túl gyógyuló sérülésekkel jutnék csak el.


#29

Igaz nem konkrétan nekem, de ha már ajánlkoztál segítségnyújtás terén, egy pár tanácsnak én is nagyon örülnék, hogy szerinted bő 8-10 év után és olyan 20-25kg súly többlettel konditerembe milyen alap gyakorlatokkal illetve valami nagyon basic edzés tervvel érdemes vissza térni?


#30

Mi a cél, és mindenképpen konditerembe szeretne-e menni az illető. A 20-25 kg többlet illetve a 8-10 év kihagyás nem kevés, utóbbi maradandó dolog attól függ az élet melyik szakaszában hagyta el a sportolást.

Én azt mondom mivel minden edzés alapja az állóképesség / jó keringés (legyen az max erő vagy bármilyen más cél, az oxigénszállítás és a regenerálódás kulcskérdés. Ugyanis nem mindegy mennyit kell pihenned majd két széria között. Egy edzett ember jóval minőségibb edzést tud elvégezni, pusztán azért mert jó keringési alapokkal bír).

A 20-25 kilogramm egy részét le kellene adni, ezt leghatékonyabban kardió edzéssel tudja elérni. Ezzel jön majd az edzettség is, ami természetesen nagyon jó alapokat fog adni a konditermes edzéshez. Találja meg a maga kardiós sportját, és lásson neki fokozatosan. Először heti 2x járjon el sportolni, kezdésnek 30 percet, szintén számít a pulzustartomány. Fokozatosan lehet emelni 50 percig az edzést, és még egyet pluszban beiktatni. Amennyiben már úgy érzi, hogy nem megerőltető a heti 2-3 edzés, tehát már elért egy edzettségi állapotot, ezt követően crossfit gyakorlatokat / edzést ajánlok pl.: köredzés. Újra bejáratná kicsit a testét, és a súlycsökkentést is nagyban segíteni fogja. Arra viszont figyelni kell, hogy megfelelő regenerálódás is legyen, szóval legyen az edzések között 1-1 nap szünet. Kaja maradjon egyelőre úgy ahogy most van.

A cél:
Alap edzettségi állapot, szervezet hozzászoktatása a sportoláshoz. Izmok (statikus / váztartó is), ízületek stb bejáratása, újraindítása, stabilizálása, és a súlycsökkentés.
Nem mondom, hogy könnyű lesz, de ha csinálja, megszereti és haladni fog, akkor már nincs gond. Csak ne az első héten várjon megváltást, az a 20-25 kiló nem tudom hová rakódott le, de annyi idő leadni, mint amennyi idő alatt feljött. A hasfalon lerakódott zsír a legveszélyesebb, a szervek elzsírosodnak és a férfiak emiatt veszélyeztetettebbek.

A 20-25 kiló többlet miatt, ha futni megy akkor nagyon jó cipőt vegyen a csillapításhoz, vagy eleve olyan terepet használjon ami csillapít. Az ergométer lenne a legjobb (bringával ellentétben test 80% átmozgatja edzést közben), egyelőre elkerülné az ízületi terhelést. Mellette a köredzés rendes tornatermi parkettán ami csillapít, nagyon jó lenne. Amint leadta a súlyt és nem terheli szénné a testét, utána már nem lesz gond.

Na ezek után mennék én vissza a konditerembe, fokozatosság elvét betartva. Egyelőre jó lenne, ha az első fele meglenne a dolognak. Kérdés, miért hagyta abba a konditermet? Lehet, hogy talál majd egy hozzá illő sportot amit nem fog abbahagyni.

Ha mindenképpen kondival akar kezdeni, akkor iszonyat basic gyakorlatokat kell csinálni, de jobb lenne, ha megpróbálná azt követni amit most leírtam. Közben lehet dolgozni az étrenden is, de előbb a sport szeretete jöjjön vissza, az a fontos. Utána már magától is csinálja, mivel kívánni fogja a sportot. Ráadásul nagyon jó érzés néha átjutni a holtponton, megtapasztalni az izomlázat újra stb.


#31

A cukrot kel elhagyni és az olajat + egy kis testmozgás és simán menni fog. Sajnos 1 éve átestem egy komoly műtéten, és ezért nagyon nem mindegy hogy mit eszek. Lehet enni mindent de mértékkel és legyen az étrend változatos. A gyümölcs és a zöldség nagyon fontos és egy kis mozgás :slight_smile: 1 éve teljesen elhagytam az olajat és visszatértem a jó öreg zsírhoz ami a tévhitekkel ellenben nem káros hanem igen is jótékony hatású. Minden nap mozgok 1 órát kerékpározok vagy csak sétálok egyet. Mióta zsírral készítek el minden ételt a koleszterin szintem tökéletes és nincsen fölösleges +kg sem. Először én sem akartam elhinni mikor a kezelőorvosom azt mondja olaj helyett használjak zsírt és a cukor bevitelt minimalizáljam, de bevált és sokkal jobban érzem magam a bőrömben.


#32

Köszi a sok tanácsot! Picit félre értettél, a tanácsok nekem lennének, csak hogy szívesen segítesz azt nem nekem ajánlottad de bepofátlankodtam :smiley: a lényegen viszont nem változtat :slight_smile:

20-25 kg-mal lehet, hogy túllőttem jobban belegondolva, de egy tizest tuti le szeretnék dobni kezdésnek. Tavaly lementem “gyúrni” pár alkalommal, az nagyon jól esett, kardióval kezdtem aztán lájtosan pár alap gyakorlatot a főbb izomcsoportokra súlyzóval főleg, azt hittem szarabbul fog menni de nem volt vészes :slight_smile:

Kezdésnek azt mondod, hogy a bringa pl jó lenne? Megmondom őszintén a teremben művelt kardioval mindig az a bajom, hogy túl ingerszegény és nem motivál valahogy, bringa viszont szuper lenne, régen elég sokat tekertem (évi 1000km simán megvolt)


#33

@mice0007 Mindenképpen szakboltban, lábbemérés után vegyen bárki cipőt. Az egy dolog, hogy jól csillapítson, de a lábállás se mindegy.

Igen, az ergo tud hasznos lenni, ha tudjuk használni. Sajnos azt láttam most télen is, hogy az emberek “rángatják” eszetlenül, aztán csodálkoznak ha lesérülnek.


#34

ergométerhez még nem volt szerencsém, de amúgy a konditermekben sok csodát lehet látni mindig :smiley: youtube-on vannak is ilyen válogatások, a durva hogy egy jó részét saját szememmel is láttam megvalósítani, ha az ember szól, hogy figyu ez így nem annyira nyerő akkor meg látszik a felháborodás, persze van amikor értelmes a júzer és megfogadja a tanácsot :slight_smile:


#35

Cipőt illetően felszínes voltam valóban, hosszútávfutóként cink :smiley: Egyébként igazad van, szakboltban érdemes tájékozódni. Nekem is megvolt a kötelező lábvizsgálat, nagyon sok cipőt próbáltam futópadon, körülbelül 1 órát foglalkoztak velem Szombathelyen, nagyon komoly kiszolgálást kaptam. Egy vagyont ott is hagy az ember a boltban, elvárt lenne, hogy mindenhol szakszerű eladók legyenek és ne az erőltetésen legyen a hangsúly.

Van olyan ismerősöm aki erre nem hajlandó, neki annyit mondtam vegyen egy általános futócipőt, még az is jobb mintha a teremcipőjében futna.

Egyébként mindenre általánosan rá lehet mondani, hogy rosszul használják. Mondjuk aki eleve nem úgy áll neki valaminek, hogy tájékozódik és megfelelő embertől kér segítséget, csak nekiáll mint egy világtalan csinálni a dolgokat az vessen magára.

@mice0007 Az ergométerre rálehet azért érezni, de szerintem legalább 10-15 alkalom mire kialakul a helyes használat, aztán pedig a “saját stílus”. Érdemes keresni valakit a közeledben, együtt lemenni és figyelni miközben melletted csinálja, sokat segít. Esetleg még youtube :slight_smile:


#36

Jé de érdekes. :slight_smile: Én pont úgy tudtam, hogy este 18óra után már nem szabad enni semmit. :slight_smile:


#37

Ez nagyon jó mondás, főleg annak aki fél 8-kor ágyba kerül… nagypapám így is csinálja, de én 11 órakor fekszem, nem fogom eléheztetni magam. Ugyanilyen az is amikor valaki nem eszik egész nap. Nem kell mindent elhinni / betartani, ez olyan mint amikor bemondták a 90-es években, hogy a tojás rákkeltő, aztán az emberek nem ettek tojást. Érdekes előtte semmi gond nem volt vele. Ugyanez a sertéstartás, a sok zsír miatt nem jó, ezért sokan felhagytak vele mert a TV ezt mondta. Amit megeszel zsír az nem egyenlő azzal amit a szervezeted raktároz, de sok hülyeség van még nyugi, csak ne üljetek fel erre a vonatra.


#38

Próbáld meg a kalória diétát.
Én amikor diétázni kezdtem 151kb voltam. Napi 1500 kalória diétát választottam, napi 4-szeri étkezésre lebontva. Mellette elkezdtem bringázni. Nézzed a kaják kalória mennyiségét, kenyeret, magas szénhidrát tartalmú kajákat kerüld.
36kg ment le.


#39

Ez azokra érvényes akik 9 kor már alszanak. Mára már úgy hangzik, hogy lefekvés előtt 2-3 órával már ne egyél semmit. Ez főleg az anyagcserének tesz jót… elvileg.


#40

Szabad enni, jégkockát.
Amúgy ha tartasz egy napi kalória mennyiséget akkor azt bármikor megeheted csak oszd be 1 napra.