Edzés/fogyás HELP


#62

Neked is! :slight_smile:


#63

nem tudom, hogy aktuális e poszt. ha igen akkor ennek hasznát veszed.

nem akarlak bántani, de ez a kevés olyan dolgok egyike amiben nem tud neked senki segíteni.
Lehet hebegni habogni, meg személyi edző stb… csak akkor fogsz lefogyni ha valóban leszeretnél.
Egyél rendesen, sok fehérje, sok rost és kevés szénhidrát / zsír. hetente menj el futni legalább 3x, de inkább 4x egy órára és akkor sikerülni fog. (konditermet akkor javaslok, ha már van kondid, addig nem. első a futás, szív / érrendszer, tüdő rendberakása)

Ja és

  1. irányított fogyás nincs
  2. az edzés édeskevés sajnos, 70% diéta és 30% edzés
  3. lassan fog lemenni ( bárki bármi mást mond az nem igaz )
  4. szenvedni fogsz. ( fogadd el és várd, hiszen az jelzi, hogy jó úton haladsz )
  5. ne nyávogj, csináld meg és kész.

Sok sikert hozzá, ha valóban szeretnéd menni fog.


#64

hat ez a 30% edzes 70% kaja sajnos nagyon a fitneszipar marketing dumaja, hogy az emberekre ratukmaljak a tapkiegeket, olyan szovegekkel, amitol a hozza nem ertok csodat varnak

mert ha sulyzos edzesbol indulunk ki, kajalhat akarmilyen tisztan valaki, akarmilyen horribilis feherje mennyiseggel, ha nem edz rendesen akkor baszhatja, de ha valaki 100% osan edz, es szarik a kajara, vigan lehet fejlodni

igy inkabb helytallobn talan a 100% edzes

persze ez nem kotekedsnek szant komment, csak ez nekem mar olyan lassan mint amikor az este 6 utan nem eszem szoosszetetelt mondja ki valaki :smiley:


#65

irányított fogyás nincs

Ezzel egyetértek. Nem szabad bedőlni azoknak a cikkeknek, ahol ezt bizonygatják. Ez csak marketing és tömegbutítás.

az edzés édeskevés sajnos, 70% diéta és 30% edzés

Nem értek egyet. Több mód van a fogyásra. Azzal, hogy eszel, semmi gond nincs. Én sose diétáztam, noha nem tartoztam a kövér kategóriába sem, de amikor egy évvel ezelőtt elkezdtem az edzést, jobban megválogattam, mire van szüksége az izomzatomnak és arra, hogy a testem miképp működik, jobban meg kell ismernem. Így azt is, hogy miképp és mi okból nyúl a szervezetem a zsírhoz, hogyan használja fel, vagy hogy hogyan működnek az izmaim az edzéseket követően. Így is változtam, de alapvetően a diéta erőltetése, ha az stresszel jár, valószínűleg vissza fog ütni. Mindenki tudja, milyen életmódot él, hogyan pergeti mindennapjait és ez alapján mérlegelnie kell, milyen irányba indul el, mivel kezdi a változást. Nem külső hatásokra, hanem belsőből jövő késztetésre kell, hogy menjen. Ha belül nem vagy eltökélt, semmi nem működik tartósan.

szenvedni fogsz. ( fogadd el és várd, hiszen az jelzi, hogy jó úton haladsz )

Nem értek egyet. Az, hogy fogsz-e szenvedni vagy sem, fejben dől el. A fogyás folyamata nem tortúra, csak ha úgy fogod fel. Ha tisztában vagy vele, hogy jót fog tenni neked, amit teszel és ahogyan teszed, amellett biztos is vagy benne, hogy működni fog és tapasztalod a változást, akkor nem fogsz szenvedni.

Én nem úgy ugrottam neki az alakformálásnak, sportnak, hogy szenvedni fogok az alakom tökéletesítéséért. Hanem, hogy szeretni fogom, amit csinálok, hogy elérjek valamit, amire vágyom. Nem arra összpontosítottam, hogy a neten mit írnak, mit gondolnak, hanem hogy én mit akarok, hogy szeretném elérni és hogy meg tudom csinálni.

Nem szenvedtem. Élveztem, megszerettem és mindezt azért, mert nem úgy álltam hozzá, hogy minden kötelező, “kell, különben”. Ez soha nem jó kezdés. Gyakran átmeneti “haladást” követően súlyos visszaesést eredményez.

Rendszeresen súlyzózom/+saját testsúlyos edzést végzek, futok, itthon boxolok is és nem rögeszmésen számolgatom, miből mennyi kell, melyik nap mit egyek. Tudom, mik azok az ételek, amiket megengedhetek magamnak anyagilag, amik tartalmaznak a szervezetemnek fontos tápanyagokat (pl. a rizs kulcsfontosságú, napi rendszerességgel elkészítem - olcsó is) és a szervezetem is jelez, mikre van szüksége. Nálam mondjuk nem volt szükség édességekről való leszokásra, és sose ettem túl magam, de ez idő alatt az a minimális vágy is elmúlt az irányukban bennem, amik olykor felütötték a fejüket.



Az én életmódomnál például az edzés este 9 és hajnal 3 közé esik. Más a munkabeosztásom, napközben a háztartásra kell ügyelnem. De ha valamit valóban nagyon akarsz, akkor azért semmi nem elég nagy ár, hogy tegyél is.


#66

Lehetsz husi és erős ha szarsz a kajára. De felejtsd el, hogy vékony és szexi leszel : ) A profilképem én magam vagyok. 190cm 95kg volt a versenyformám 5% testzsírral dopping nélkül ( IGEN ). A diétának része a tápkieg. Ha fogyni szeretnél alap egy fehérje, vitamin (hiszen megvonod magadtól a szükséges mikrótápanyagokat és folyamatosan kalória deficitben vagy), illetve a megfelelő tápkieggel majdnem teljesen lecsökkentheted a katabolikus folyamatokat (senki nem akar egy vékony plöttyett ember lenni). Jelenleg zabálok (habár 1 hete nem, újra zsírégetésen vagyok) 120 kg vagyok, kb 22-25% BF-el és messze a legerősebb/izmosabb formámat tartom, igaz fedetten. Nem szexi, nem szép, de legalább erős és nagy vagyok. Az éhgyomros lefekvés pedig valóban segít. Hiszen éjszaka alacsony fordulatszámon pörög a test így képes a felhalmozott zsírt használni energiaforrásként.


#67

Na most te jössz :smiley:

A fogyásra egyetlen egy mód van. Kalória deficit. Van egy alapanyagcsere, illetve ha mozogsz metabolikus ráta. Magyarul van egy alap kalória szükséglet amely ahhoz szükséges, hogy a belső szerveid egészségesen és rendeltetésnek megfelelően tudjanak működni. A metabolikus ráta viszont az életköröd és anyagcseréd alapján meghatározott kalória mennyiség edzésnapokon. Ebből kell legalább 10%-ot lecsípni folyamatosan ahhoz, hogy a fogyás eredményes legyen.(zsírégetés, izomtömeg maximalizálás.) Sok vékony embert látok akik kövérek. Csont és zsír.

  1. Szenvedni fogsz. A testet hozzá van szokva, hogy a számára szükséges kalóriabevitel + 30-50 vagy 100%-t adod neki (mert lássuk be nem véletlen éljük az elhízott emberek világát), majd hirtelen lecsökkented. Szenvedni fogsz mert a testednek idő kell amíg megszokja. Az agy… az még utána hónapokig próbál becsapni… :smiley:

#68

megjártam az összes lépcsőfokot. tudod melyik milyen :smiley:
1.kövér
2.vékony zsíros
3.tömegelt
4.száraz


#69

fehérje, vitamin oké, ez a két dolog aminek valóban látom értelmét (félreértés ne essék, régen én is volt h bedőltem ennek a dolognak és mindenféle tápkieg ment egyszerre), de aztán rájöttem, hogy az a 10g bcaa vagy 10g glutamin, az ég világon semmit nem fog befolyásolni, semmit, a többiről meg ne is beszéljünk

összeesésre meg plöttyedt dologra annyit, h ha nem a szokásos és nagyon elterjedt valaki által kitalált idiótaságot követi az ember, h diétánál magas isméltés kell alacsonyabb súllyal, hanem az ember megmarad a nagy súlyoknál (nagy súly alatt nem azt értem mint az emberek 99%a tehát hogy 10-12 ismétlés amibe megy, hanem oylan súly amibe mondjuk megy 5 ismétlés) na ha ennél megmarad az ember, nemes egyszerűséggel nem esik össze, csak nagyon nagyon minimálisan

aki pedig diéta alatt van olyan hülye hogy vagy inkább sokkal találóbb szó h félrevezetett, hogy az előtte használt súlyok mértékét mondjuk 30-40% al csökkenti mert h nagy ismétlés kell, az ne is csodálkozzon, hogy lapos lesz, és izmot veszt, hiszen az emberi szervezet túlélésre van “programozva”, hülye lenne annyi izmot fenntartani amennyit már nem is használ

UI: azért fogalmazok ilyen konyha nyelven h a laikusok is teljes mértékben megértsék


#70

Meg annyir hozzatennek h 20 evesen vagy fiatalabb korban jo h nem fogsz konnyen elhizni :smiley: baromi gyors az anyagcsere ennyi idosen, szoval majd gy 5 ev mulva ujra megkerdezlek errol a dietarol :smiley:


#71

vitázni lehetne erről napestig :smiley:
az én véleményem, hogy

  1. a BCAA igenis nagyon fontos, főleg diéta alatt. Hogy mindig legyen a testnek mihez nyúlnia és ne izmot égessen (konyhanyelven)
  2. Glutamine-t mai napig adják daganatos betegeknek a korházakban (és ez nem a tápkieg lobby), mivel nagyon sokat segít a regenerációban és mint tudjuk az izomtömeg növekedés pihenés közben történik.

Ami hülyeség(ha csak nem kompetetív szinten nyomod), hogy van krea monohidrát és van sok különböző fázisban felszívódó krea és társai. (és társai : ilyen edzés előtte, olyan értágító formula, ilyen testo fokozo stb…)

Egy frissen ebbe a világba csatlakozó atlétának bőven elég, Vitamin, Ásványi anyag complex, Fehérje és Kreatin (mono a legolcsóbb 2e ft / 300-500g) és esetleg egy kis izületvédő. Kb ez a pakk 15k szép magyar forint :smiley: és bizony megdobja a teljesítményed elég szépen és nem is fogsz lerobbanni bármilyen keményen is edzel.


#72

Tudom, nem ez a legjobb megoldás de öregedő lusta gamereknek (mint én) :slight_smile: jó lehet :
http://vrhealth.institute/
VR-ban játszol kicsit és észre sem veszed, hogy intenzív mozgással eltelt pár óra.
Lehet fokozni a dolgot plusz súlyokkal a csuklón.
Szóval ha eddig nem találtál jó indokot miért vegyél VR headsetet most itt van: egészségügyi okokból! :slight_smile:


#73

63 kg, 173 cm, 18 éves vagyok, nem rég kezdtem el edzőterembe járni.
A kérdésem a következő lenne:

  • Milyen gyakorlatokat kéne végezzek, hogy minnél rövidebb időintervallumon belül látszódjon a változás?
  • Milyen ételkiegészítőket javasoltok? ( Proteint tegnap rendeltem)
  • Mit kell egyek?
    Előre is köszönök mindent, és nyugodtan adhattok ötleteket.

#74

Nem vagyok ebben jártas, ami tuti, hogy csak tükör előtt gyúrj, hogy megbizonyosodj róla, hogy milyen jól nézel ki és üvölts minnél hangosabban a súlyok emelésénél, hogy az ottlévők tudják, hogy te ott vagy és gyúrsz, mint állat. A nagyok ezt csinálják :smiley: Az igazán profik pedig kokszolnak is mellé, hogy 2 hónap alatt 3x akkorák legyenek, mint voltak, csak ilyenkor arra kell ügyelni, hogy abba ne hagyják, mert leeresztenek, mint a lufik :smiley:


#75

Jó hangosan kell üvölteni? Nem igazán értem, miért kell tükör? Visszaveri a hanghullámokat és azok a már visszavert hullámok növekedést biztosítanak az izmoknak? Érdekes. Mindenképp kipróbálom, köszi a tippet. Kappa


#76

Nem tudom, annó jártam kungfuzni és egy épületben volt a konditeremmel, szinte egybe volt nyitva a kettő. Ott láttam, hogy az igazi alfahímek ezt csinálják :smiley:


#77

Volt egy ürge, az öltözőbe kicsit több cápaadrenalint injekciózott magába a kelleténél, aztán taxit kellett hívni hozzá, mert nem tudott felállni a padról. 2 en támogatták le a lépcsőn és ez tényleg megtörtént, vannak elvetemültek.


#78

Hali ! Tükör (és centi -a méréshez) azért kell mert az igazi testépítőknél nemcsak a hatalmas izomzat felépítése a lényeg, hanem az arányok is ! +Tükörben vizsgálod magadat ,hogy mi néz ki még sz_rul rajtad. :] A versenyre készülő testépítők tükör előtt tanulnak pózolgatni.
Ami meg az üvöltést illeti --> Arnold Schwarzenegger -től kérdezte egy (azt hiszem) amatőr testépítő,hogy hogyan menjen fel a színpadra a versenyen ,mit kellene ott csinálni ahhoz ,hogy nyerő legyen? Erre a mindig vicces Arnold azt tanácsolta neki: -Üvölts* mint az állat minden póznál ,-ez az ami leveszi a lábáról a zsűrit !! A szerencsétlen / hiszékeny fickó ezt meg is tette és …el is zavarták a p*csába az félőrült üvöltöző majmot. -Ennyi.

szerk .: itt a videó* angolul


#79

Egész röviden: Ha dagadó ,bőröd alól kirobbanni látszó izmokat szeretnél akkor érdemes rövidet edzeni nagy súlyokkal. A nagyobb súlyokat gyorsan mozgasd (nagy levegővel!) és az edzés legyen nagyon-nagyon intenzív ! Kétnaponta 30 -perc! (izomláz is:ON)
(+aminosavak és fehérje -az izmok építésére / megtartására)
(a jó szénhidrátok az üzemanyagot / erőt biztosítják az edzéshez)

“Utam a csúcsra” -Arnold Schwarzenegger Douglas Kent Hall -nekem ez a könyv segített a legtöbbet.


#80

Köszönöm szépen! Szóval akkor nagyobb súlyokkal kevesebb jobb, mint kisebb súlyokkal több széria?


#81

Kérdés ,hogy mi pontosan a célod? Nagy / erős akarsz lenni? Kirobbanó / messziről is jól látszó dagadó izmokat szeretnél ? Erősebb szívet és nagyobb tüdőt akarsz? -Vagy mindezt egyszerre? Másik kérdés, hogy mit örököltél a szüleidtől? Vastag / vékony csontozatot ?
A kisebb súlyok + több széria inkább az izmok formáját fogja megadni neked, nem a méretét. (illetve a méret csökkenhet ,de szebb / formásabb lesz az izom)
Vannak izmok amik sűrűbbek felépítésileg -ezeket lehet kisebb súlyokkal is sokáig bombázni .Csuklyás izom, alkar, vádli… Ezek szinte mindig “dolgoznak” -nehezebb azokat fejleszteni / máshogyan kell.