Edzés/fogyás HELP


#102

Sziasztok!

Én 2016-ban adtam le sikeresen egy nadrágméretet (kilóban ugyanannyi maradtam). Az étkezésen keveset változtattam, megszabtam, hogy estére semmi kenyér vagy tészta, más étkezéseknél pedig ha lehet, akkor csak visszafogottan, egyébként sok zöldség-gyümölcs. Ekkor szoktam rá a zabpehelyre, ami nagyon jól eltelít és fehérje tartalma miatt sem utolsó. A mozgásban pedig a darebee.com oldal segített. Rengeteg 30 napos edzés tervük van, kezdőknek, haladóknak és a keményeknek is. Sok mindent erről az oldalról tanultam meg, így én mindenkinek ajánlom. Nekem egyébként az Age of Pandora volt az ami miatt napi kétszer is képes voltam edzeni, nagyon jó kis sztori van mögötte :slightly_smiling_face:


#103

Sziasztok! Legegyszerűbb megoldás: napi szinten kb 1 kg csirkemell zöldségekkel, rizzsel.
Napi 7 adagra osztva.
Aki jelent kb evéseknél 1-1,5 szelet csirkemellet fűszerezve olíva olajon kisütve, abban a serpenyőben amiben kisütötted az összes csirkemellet lepárolod a zöldségeket (pl.:cukkini, gomba, spárga, zöldbab) , riszből basmati kb 1 kanál főtt rizs per adag. A zöldségeket igazából nem nagyon kell mennyiségben szabályozni csak ne legyen ku.va sok :slight_smile:.


#104

Elismerésem, hogy kibírod olyan étrend mellett, én egyszer próbáltam, 2-3 hónap után rá sem tudtam nézni se a rizsre, se a csirkemellre.
Amúgy nem fontos 7 adagra osztanod, ha 3 adagban is meg tudnád enni, mert nincs kutatás, ami igazolná, hogy jobb ugyanazt a mennyiséget kisebb adagokra osztva megenni, persze ha csak így tudod megenni azt a mennyiséget, akkor nem szóltam. :smiley:
Az olívaolajjal sütéssel óvatosan, bár elektromos tűzhelyen elvileg lehet “biztonságos” hőmérsékleten sütni benne.


#105

A 7 adag csak azért jó mert sűrűn eszel és úgy soha nem vagy éhes


#106

Ez így mindenkire vonatkozóan nem igaz. Én például ha sokszor / gyakran eszek, folyamatosan éhes vagyok, ellenben ha csak 3-szor egy nap, akkor egyáltalán nem.


#107

De a többször kis adag az enzim termelésre is jó, ugyanis amikor fehérje emésztés történik akkor egy zsír lebontását elősegítő enzim termelődik . Ezért kell a szénhidrát bevitelt lecsökketeni a fehérje bevitelt emelni. Nekem ez bevált, havi szinten a 3-5 kg súlyvesztés garantált


#108

Na, igen. Eszel, felmegy a cukrod, felmegy az inzulinod, lemegy a cukrod, de az inzulinod marad magasan és megint éhes vagy kb. Nyilván nem ilyen egyszerű, de hasonló. Most hogy mondod, 1,5 órája ettem egy dürümöt, aztán ittam egy tejeskávét cukorral és már érzek egyfajta éhséget… :smiley:


#109

Igazából a diéták közül a “legrosszabb” a sokszori étkezés :smiley: Működik, de hatásfokában és egészséges életmódot tekintve elmarad egy böjtölös (16 óra böjt - 8 óra étkezéses ) diétától. A testzsír szabályozásban a legnagyobb szerepet az inzulin kapja és mivel sokszor eszel ezért folyamatosan ugrál vagy éppenséggel fent van az inzulin szinted. (magas inzulin mellett a test nem képest zsírt égetni) Természetesen végül úgy is a kalória számít nap végén, de akár 2x annyit lehet fogyni egy böjtölős diétával.


#110

Nos vitatkozni nem szeretnék, de jövő héttől kezdek bele megint egy ilyesfajta étkezésbe, ha gondoljátok dobhatok fel majd fotókat előtte utána stílusban.


#111

én mint szakmabeli mondom :smiley: lehet fogyni egészen addig amíg kalória deficitben bármivel (akár twix-et is ehetsz egész nap ). De hatásfokában az intermittent fasting a legjobb. Egy kis videó, hogyan is működik .


#112

A sokszori étkezésnek azt szokták mondani a legnagyobb előnyének úgy tudom, hogy az anyagcserét magasan lehet vele tartani a sokszori étkezés miatt. Hiába tart egész nap az étkezés többször, azok ideális esetben olyan szénhidrátokat tartalmaznak, amik nem emelik meg nagyon a vércukor szintet -> kevesebb inzulin.
Ennél a böjtölős diétánál a 16 órányi szünet során nem csökken le túlságosan az anyagcsere?
Ezeket nem kötekedés céljából írtam, megnéztem a videót és érdekelne ez a módszer, időben jobban is tudnám sokszor megoldani, hogy így kajáljak. Szóval, csak információ szerzés miatt hoztam szóba.


#113

Legenda, nincs kutatás, ami alátámasztaná. :slight_smile:

Igazából meglepő mód a böjt és az időszakos “böjt” nem lassítja az anyagcserét.


#114

Szia !

Egészen addig amíg kalória deficitben vagy lassul az anyagcsere. Talán pár %-ot tudsz rajta javítani, ha 5-7x eszel, de az kevés. (és nagyon nagy a kockázat, hogy túl eszed magad nap végére) Szóval az anyagcseréd lassul lényegtelen milyen diétán vagy. :wink:


#115

És egy ilyen 16/8 óra evéses időszakban hányszori étkezést ajánlott betenni? 3-4? Ha pl ideális esetben 2000 kalóriát kellene megennem, akkor azt a 8 óra alatt mindenképp erőltessem be vagy ehetek akár 1500 kalóriát is, ha csak annyit bírok összesen?


#116

Hogy hányszor az elvileg mindegy. Érdemes fokozatosan átállni amúgy. Először 12/12, aztán 14/10 és aztán 16/8 mondjuk, viszont ott sem kell megállni, lehet csökkenteni az időablakot, ameddig megoldható a dolog, akár 4 órára, csak akkor abban a 4 órában jó sokat kell egyszerre enni.
Azért jobb ez így, mert ha napi 5x eszel keveset, akkor egész nap éhes leszel, lelassulsz, elkezdesz izmot veszteni, stb, ha az időablakot csökkented és 1x vagy 2x teleeszed magad az kedvezőbb (ha nem léped túl a kalórialimitet), persze ott is rostos szénhidrátokat kell enni természetesen a finomítottak helyett, hogy ne legyen éles inzulinugrás. 3-4 étkezés is jó természetesen, de ha pl evés után 1-2 órával már éhes vagy, akkor változtatni kell.


#117

És az edzés? Én úgy tudom edzés után a szervezetnek nagy szüksége van táplálékra. Ilyenkor úgy rakjátok be az edzést a napba, hogy utána tudjatok enni vagy nem foglalkoztok ezzel egyáltalán?


#118

Én nem követem ezt az étrendet, mert kifejezetten sokat kellene ennem, többet, mint eszek, én a 12/12-est csinálom. Elvileg az első étkezés előtt érdemes edzeni vagy elsőre keveset enni és aztán edzeni, mert ha a “böjt” közepén edzel és utána megéhezel, az kellemetlen úgy, hogy még órákig nem ehetnél.


#119

én konkrétan 1x eszek egy nagyot, majd picivel később valami kis snack, illetve pár shake lecsúszik ebben 8 órában :smiley: nem igazán megszabva hányszor kell enni. Ez mind attól függ milyen a napi aktivitásod + edzésed. A szervezet elvileg nem éget izomzatot energiáért 72 órán keresztül, szóval nem nagy bumm ha nem eszel/iszol shaket egyből utána. Én személy szerint beszoktam iktatni 1 dupla kanalas shaket a 16 órás böjtbe, ami igazából csalás és sajnos kiránt 1-2 órára a ketózisból. De nekem kb 200g fehérjét kell naponta bevinnem és ezt nem tudom megoldani a 8 órás étkezési ablakban.


#120

Sziasztok,én csak egy kis segítséget/ajánlást szeretnék.Tudtok olyan androidos app-ot ajánlani amely pontosan méri a a lefutott távolságot,esetleg útvonal tervezője is van?A Google Store-ban rengeteget találni de nem tudom melyik a megbízható.


#121

én személy szerint a Nike Run applikációját használom : )