Elder Scrolls Online FAQ ninjonoknak

Elder Scrolls Online FAQ ninjonoknak

Mivel egyre többen érdeklődtek mostanság az Elder Scrolls Online (a továbbiakban ESO) iránt úgy gondoltam érdemes összeállítani egy gyakran előforduló kérdések (FAQ, és most nem szóltam be :grinning:) szekciót.
Fontos megjegyeznem, hogy ez elsősorban azoknak szól, akik teljesen kezdők a játékban vagy még csak tervezik, hogy elkezdik.

Az elején fontosnak tartom megemlíteni magát a játék verzióját. Jelenleg jelenleg a v3.0.11 az aktuális és 15 nagyobb patch-en (update) vagyunk túl. Most ősszel érkezik az Update 16, és vele néhány módosítás, valamint új content.
Az updatekről azt érdemes tudni, hogy általában ekkor jön az a rész, mikor a játékosok nagy része elkezdi szitkozni a fejlesztőket, mivel gondolhatják újra a buildjüket. :rofl:
Folyamatos változások mennek végbe, melyek következtében egyes class-ok nagyobb előnybe kerülnek a többivel szemben. De ennek jelentősége főként az end game content-nél van.

I. Alapjáték és DLC-k:

Jelenleg az alapjátékot a Morrowind nevű extesion-nel/chapter-rel együtt lehet megvenni. A Morrowind-et a készítők sem tekintik DLC-nek, ezért én sem fogom úgy nevezni. Jelenleg 6 fizetős DLC van, név szerint: Imperial City, Orsinium, Thieves Guild, Dark Brotherhood, Shadow of the Hist és Horns of the Reach. A hetedik, a Clockwork City most ősszel érkezik.

  1. Imperial City: 2500 Crowns
    Az első DLC egy új pvp területet adott a játékhoz, néhány több embert igénylő pve elemmel, és két group dungeon-t (Imperial City Prison, White-Gold Tower). A két dungeon újoncoknak semmiképpen sem ajánlott, de nem szükséges max. szintű karakterrel rendelkezni, ahhoz hogy normál mode-on teljesíteni lehessen. Az új pvp területet elméletileg kisebb csapatoknak, vagy magányos vadászoknak szánták. Persze ez nem jelenti azt, hogy nem lehet nagyobb zerg-gel összefutni.

  2. Orsinium: 3000 Crowns
    Az első pve DLC, mely egy nagy zónát adott hozzá a történethez és egy szóló arénát, mellyel egy egyedi fegyvertípus került a játékba. Területileg jelenleg a legnagyobb DLC.

  3. Thieves Guild: 2000 Crowns
    A hamadik DLC, ismét egy új, de ezúttal kisebb területet és rövidebb sztorit adott a játékhoz, de kissé átalakította a Justice system-et. Az új szóló küldetéssorozat mellett egy új trial (12 fős group dungeon) jelent meg (Maw of Lorkhaj). Jelenleg ez a trial a játék legnehezebb tartalma.

  4. Dark Brotherhood: 2000 Crowns
    Az előző DLC-hez hasonló méretű területtel gazdagodott a játék, mely ismerős lehet azoknak, akik játszottak a TES IV: Oblivionnal. Egy új, az előzőhöz hasonló hosszúságú történetet kapunk, néhány új (meg kell jegyezzem igen hasznos) passive skillekkel.

Ez a négy DLC a játékból elérhető Crown Store-ból elérhető egy bundle formájában 5500 Crown-ért.

  1. Shadow of the Hist: 1500 Crowns
    A SotH-tel két új group dungeon vált elérhetővé, melyeket csak azoknak ajánlok, akik már elérték a veterán szintet, de azon belül is ha már legalább 160 champion ponttal rendelkeznek. Ez csak a normal mode-ra. A veteran mode-ot inkább 300-350 champion pont környékén ajánlom elkezdeni.
    (A champion system-ről majd lejjebb beszélek.)

  2. Horns of the Reach: 1500 Crowns
    Hasonlóan a SotH-hez, itt is két új dungeon-t kapunk, melyeket nem ajánlok kezdőknek.
    Egyenlőre erről legyen elég ennyi.

A DLC-k csak a Crown Store-ból érhetőek el.

II. Class-ok, frakciók, fajok:

  1. Class:
    Jelenleg 5 játszható class-ból lehet választani: Dragon Knight, Nightblade, Sorcerer, Templar és Warden. Mindegyik class egyedi képességekkel rendelkezik. Részletesen nem térnék ki a képességekre, mivel úgy gondolom, hogy a kezdők tapasztalják meg mi hogyan működik, és miután megismerkedtek a class nyújtotta lehetőségekkel utána keressenek megfelelő build-et hozzá. DE! Mindenek előtt, kiemelném, hogy már a karakter elkészítésekor döntsd el, hogy stamina vagy magicka build-et szeretnél, mivel a vegyes build nem életképes.

  2. Frakciók:
    Három frakció közül lehet választani: az Aldmeri Dominion, (és a másik kettő amit, említeni sem érdemes. Oké, oké, na jó.) Valamint a Daggerfall Covenant és az Ebonheart Pact.
    A frakcióknak jelenleg már csak a pvp-nél van jelentősége. Az Update 12 előtt csak a saját frakciódbeli játékosokkal tudtál találkozni a pve zónákban.

  3. Fajok:
    Na, és itt bonyolódik egy kicsit a helyzet. Ugyanis, az túl könnyű lenne, ha azt mondanám, hogy választasz egy fajt és azzal mész. Elérhető mind a 10 faj, melyek közül a korábbi Elder Scrolls játékokban lehetett választani, de van egy kis csavar. Ha frissen kezded a játékot, akkor a faj és a frakció választás limitálva van. Ugyanis a történet szerint a Breton-ok, a Redguard-ok és az Orkok Daggerfall Covenant-ot, a Nord-ok, a Dunmer-ek (Dark Elf) és az Argoniaiak , az Aldmeri Dominion-t pedig az Altmer-ek (High Elf), Bosmer-ek (Wood Elf) és a Khajiit-ok alkotják. Na, most ez még csak 9, szóval mi a helyzet az Imperial-okkal?
    Nos, az Imperial a Crown Store-ból érhető el a Digital Imperial Edition Upgrade néven (ára 2100 crown, de ebben még van egy ló, egy scroll of mara, és egy mudcrab házi kedvenc (egy random állat, ami követ téged mindenhova, de harcolni nem harcol, szóval sok értelme nincs, de legalább jól néz ki. Legalábbis némelyik).
    Még mindig túl egyszerű? Akkor hozzáteszem azt is, hogy van lehetőség arra, hogy szabadon választhass karaktert és frakciót, ugyanis ugyanitt van az Adventurer Pack nevezetű csomag, mely ezt lehetővé teszi, és ad mellé egy kis guar-t valamint egy rakat kincse térképet.
    Másik dolog, hogy egyes karakterek jobban funkcionálnak bizonyos class-nál. Ennek akkor van jelentősége, ha komolyabban szeretnél az end game content-tel foglalkozni. De mindegyik karakter a megfelelő felszereléssel és képességekkel jól működik.

III. Képességek:
Több fajta skill áll rendelkezésre, melyekből kedvedre válogathatsz. Két típus van: aktív és passzív skillek. A következő képességfákról lehet válogatni:

  1. Class skillek: mint ahogy korábban említettem minden class egyedi képességekkel rendelkezik, melyek az aktív használatuk során fejlődnek. Ha van skill, amit megnyitottál, de nincsen berakva a skill bar-ra, akkor az nem fog fejlődni. Ez érvényes minden aktív skill-re a játékban.

  2. Weapon skillek: a fegyverekhez is vannak speciális képességek, melyek csak akkor használhatóak természetesen, ha azt a típusú fegyvert használod.

  3. Armor skillek: három fajta típusú armor létezik: light, medium és heavy. Light a magicka buildekhez, medium a stamina buildekhez és heavy a tank buildekhez. De! A magicka karakterek 5 light, 1 medium és 1 heavy armor-t viselnek a jobb stat miatt. Stamina karakterek pedig 7 medium armor-t. (Head, Shoulders, Chest, Belt, Boots, Legs, Gloves)
    A képességek itt nagyrészt passzívak. Ezzel szintet lépni úgy lehet, ha a játék során viseled az adott típust és xp-t kapsz valamilyen feladat elvégzéséért.
    Mindegyiknél van egy-egy aktív képesség is.

  4. Guild skillek: a játékban 5 guildhez lehet csatlakozni (nem összetévesztendő a játékosok által csinált guildekkel!): Fighters Guild, Mages Guild, Thieves Guild, Dark Brotherhood és Undaunted. A FG, MG és az Undaunted rendelkezik aktív és passzív képességekkel és részei az alapjátéknak. A TG és a DB csak passzív képességekkel rendelkeznek, és DLC. A skillek fejlesztése minden esetben eltérő.
    Fighters Guild: élőhalottak és daedra elpusztításával járó xp
    Mages Guild: könyvgyűjtés (oh igen, ezt élvezni fogod! A legizgalmasabb része a játéknak #kappa)
    Undaunted: group dungeon-ök teljesítéséért járó achievement-ek és a szóló napi küldetések teljesítése
    Thieves Guild, Dark Brotherhood: a mellékküldetések és a napi küldetések teljesítése

  5. World skillek: itt is főként passzív képességek vannak, de van néhány aktív skill is.
    Ide tartozik a Soul Magic (a fő történetszál teljesítésével fejlődik), amiben megtalálható a Soul Trap képesség, mely ismerős lehet azoknak akik már játszottak valaha Elder Scrolls játékkal korábban. Valamint a csak passzív képességeket tartalmazó Legerdemain (próbáld meg kimondani gyorsan, ötször egymás után, és úgy ahogy egyébként is ki kellene ejteni :P), mely a kevésbé legális tevékenységek elkövetésével fejlődik. (Ezt mindenképpen fejleszd fel a maximumra, ha jót akarsz magadnak!)
    Valamint ide tartoznak a vérfarkas és a vámpír skillek is, melyekhez a felsoroltak valamelyikévé kell, hogy válj.

  6. Alliance War skillek: a pvp skillek, melyek nagy részét főként pve alatt használjuk :D.
    Na jó, csak viccelek, de tényleg van néhány skill amik a trial-ok alatt nélkülözhetetlenek.
    Ez akkor válik elérhetővé miután a karaktered elérte a 10-es szintet és elmegy Cyrodiil-ba. A képességeket Alliance pontok szerzésével lehet megnyitni, melyhez pvp-zni kell. Sajnálom, nincs más módja. Ez van.

  7. Racial skillek: minden fajhoz tartoznak egyedi passzív skillek, melyeket szintlépéssel lehet fejleszteni.

  8. Crafting skillek: 6 -féle craftingolás lehetséges: Alchemy, Blacksmithing, Clothing, Enchanting, Provisioningés Woodworking. Mindegyiket azzal lehet fejleszteni, hogy készítesz vagy szétszedsz valamit. Nagyon hasznos dolog, és rengeteg fajta skin van amiben lehet készíteni a felszerelést. Teljes egészében nézve nem egy rövid folyamat, mert nekem kb. egy évembe került mindent a max. szintre fejleszteni. Nem kell megijedni. Max. szintre eljutni nem tart sokáig, de ha különböző szetteket akarsz csinálni ahhoz szükséged lesz arra, hogy a különböző tulajdonságokat (trait) megtanuld. Mindegyik páncélhoz és fegyverhez kilenc különböző trait van, de az utolsó megtanulása valós, és nem játékbeli idő szerint egy hónapig tart. De ezek megtanulása csak a felszereléseket érinti, az Alchemy-t, a Provisioning-et és az Enchanting-ot nem.

IV. Add-ons:
Ahogy a korábbi Elder Scrolls játékoknál megszokhattuk, itt is lehetőség van modolásra. Számos add-on áll rendelkezésre (csak a PC-seknek #pcmasterrace :stuck_out_tongue: ), mely rendkívül hasznos lehet mindenki számára. Most nem kívánok nagyon extravagáns dolgokba belemenni így csak a legfontosabbakat emelem ki.

  1. Skyshards: felfedi a térképen a skyshardokat. Ezek a képességek fejlesztéséhez szükségesek. Három összegyűjtött skyshard ad egy skill pontot.
  2. Lorebooks: megjeleníti a térképen a Mages Guild skilltree fejlesztéséhez összegyűjtendő könyvek helyét.
  3. Master Merchant: ez az addon megmutatja, hogy egyes tárgyaknak mennyi az értéke. DE! Az csak azok alapján az adatok alapján mutat bármit is, melyek azokból a player guildekből származnak aminek a tagja vagy. Minden játékosnak mást mutat, de általában az árak egységesek szoktak lenni.
  4. Bug Catcher: egyes addon-ok valamilyen hibaüzeneteket tolhatnak a képedbe, és nem akarják, hogy bizonyos addon-ok működjenek. A Bug Catcher eltűnteti a hibaüzeneteket, és biztosítja a legtöbb esetben az addon-ok működését.
  5. Destinations: a térképen segít jobban kiigazodni, és megmutatja, hogy merre találhatóak a küldetések, amelyek mellett esetleg elsiklottál.
  6. Advanced Filters: átláthatóbbá teszi az inventory-t.
  7. Lost Treasures: megmutatja a térképen hol vannak az elásott ládák, valamint a crafting survey-ek helyét. Csak akkor mutat bármit is, ha van térképed.
  8. Harvest Map: ha találsz nyersanyagot (és fel is szeded), akkor megjegyzi és könnyebben visszatalálsz később. Ez sokat segít ha nyersanyagot farmolsz.

Mindenképpen ajánlom a Minion nevű mod manager-t, könnyebb frissen tartani az összes addon-t, és itt újakat is találhatsz melyeket hasznosnak találhatsz.

Jelenleg ennyi, ami hirtelen eszembe jutott, hogy hasznos lehet azoknak, akik most kezdik el a játékot. Itt csak a lehető legfontosabb információkat írtam le. Ezt a topicot folyamatosan frissíteni fogom. Amennyiben kérdésed van, akkor kérdezz nyugodtan.

Jó játékot!

Sir Razdal
Monster Hunter, Explorer, Tamriel Hero, Star-Made Knight, Ophedian Overlord, Master Wizard, stb.
(na jó, azt hiszem eleget fényeztem magam XD)

10 Likes

Hálásan köszönjük mindenki nevében hogy ezt ilyen szépen összefoglaltad! ^^

3 Likes

Ez igen @SirRazdal gratula, köszönjük! :wink: :nerd_face: :+1:
Viszont egy valamit elfelejtettél! :laughing: :smirk_cat:
38F65A79-2A95-477D-9722-D159E818D079

/kowtow

1 Like

Kimaradt néhány fontos apróság, amitől vagy jobban megjön a játékos kedve a játékhoz, vagy annak ismerete nélkül esetleg épp, hogy elmegy…
Ilyen a 6. Guildhez való csatlakozás, a Summerset Isles kiegészítő. Valamint a 7. mesterség, a Jewelry crafting elérhetősége és szerepe. Aki épp vásárlás előtt áll, ezt nem tudja meg az infódból és lehet, hogy emiatt többet költ, mint kellene a játékra. :slight_smile:

Ezek csak azért maradtak ki, mert ezt az egészet több mint egy éve írtam, és akkor még ezek nem voltak a játékban. Eddig még nem volt időm frissíteni.

Nem gond! :slight_smile: Már megérte, hogy szóba került. Frissítést a népnek! :smiley:

Gyors frissítés: (nem még nem a nagyobb frissítés, amit már meg kellett volna csinálnom, szóval, bocsi :cry: :smiley:) @zuiopds itt van, ahogy tegnap megígértem :wink:

Az idei év hátralévő részében 4 event lesz. Az első már most zajlik, a Witches Festival. Az elmúlt két év szokásos feladatait feldobták egy kicsit új reward-okkal.

Először is akinek nem ismerős, hogy hogyan is zajlik a Witches Festival. A Crown Store-ban ingyenesen be lehet szerezni egy sípot, melynek a neve: Witch Mother’s Crow Caller, ezzel lehet elindítani azt a quest-et, mely az event-hez szükséges. Miután a quest kész utána jogosan vetődik fel a kérdés: „Mi? Ez most ennyi volt? És miért tart akkor ez két hétig?” Nos, megtévesztő, de arról szó sincs, hogy vége lenne. Ugyanis innentől magadra vagy utalva, és annyi Plunder Skull-t (reward box-ot) szerzel magadnak ez idő alatt amennyit időd enged.

Ugyanis a quest teljesítése után kapsz egy memento-t, amit a Collection menüben találsz meg, melyet ha aktiválsz, akkor megjelenik előtted egy üst. Ha csak szimplán magadhoz idézed az üstöt, akkor kapsz egy 2 órás buff-ot, mely minden tevékenységért +100% xp-t ad. Ha pedig iszol az üstből, akkor átalakulsz csontvázzá (fajtól függő kinézettel), melyre szükség van, ha az egyik achievement-et meg akarod szerezni.

Plunder Skull-t a következőképpen lehet szerezni. Legyen aktív rajtad a buff, és győzz le bármilyen boss-t, amit találsz a játékban. Ez lehet bármelyik (delve, group dungeon, public dungeon, trial, arena, dark anchor/abyssal geyser vagy world) boss. Sima Plunder Skull-ra nincs limit, hogy mennyit szerezhetsz egy nap.

Az újdonság, ami az idei event-tel jött az egyrész a Dremora Plunder Skull, másrészt az Event Ticket.

A Dremora Plunder Skull egy speciális reward box, melyből 7-et lehet szerezni egy nap (egyet mindegyik boss típusból amit fentebb említettem). Ezek tartalmazzák az új crafting motif oldalait.

Az Event Ticket-ből szintén naponta egyet lehet szerezni, és az a boss dobja, amelyiket az adott nap legelőször legyőzöl. Event Ticket-ből maximum egyszerre 12 lehet nálad. Ezt majd a következő 3 event alatt is lehet gyűjteni. 10 Event Ticket-ért lehet venni egy tollat az Event Merchant-től, aki megtalálható Vulkhel Guard, Daggerfall és Davon’s Watch mellett. Ha összegyűjtöd a 4 különböző tollat, amit ezek alatt az event-ek alatt lehet szerezni, akkor tiéd lesz egy Indrik hátas.

Ha egy event alatt nem sikerült 10 event ticket-et összegyűjteni, akkor ha a többi event alatt összeszeded az összeset, akkor a korábbi event-ek tollait is meg tudod venni. Egy event alatt összesen 14 Event Ticket gyűjthető össze.

2 Likes

Beszéltünk már róla, de még most is olvastam új infót, köszi szépen a kifejtést :slight_smile:

1 Like

Nos, kissé megkésve, de itt van a gyors frissítés, amit már le kellett volna írnom. Tegyünk most úgy, hogy nem november utolsó napja van, hanem június eleje.

Szóval, megérkezett az új Chapter a játékhoz, mely egy új nagyobb területet, új content-et és néhány változást hozott. Azon most ne lepődjünk meg, a felhasználható CP számot megint emelték, mert ez minden update után így van.

Két fontosabb dolog van, ami kiemelendő az újítások közül. Az egyik az új guild (nem összekeverendő a játékosok által csinál guild-ekkel!) a Psijic Order (mely talán ismerős lehet mindenkinek, aki játszott a Skyrim-mel), amivel kapunk egy új skill tree. Itt hívnám fel a figyelmet, hogy ennek a felhúzása „NAGYON, DE NAGYON ÉLVEZETES ÉS KITŰNŐ”! (Kappa) De ezt majd ti is megtapasztaljátok, ha nekifogtok. De mielőtt teljesen elvenném tőle, akarom mondani meghoznám a kedveteket, azért azt kiemelném, hogy megéri.

A másik újítás egy új crafting skill, a Jewelry Crafting. Ez az amire vártunk, hogy legyen, de valamiért eddig várattak minket. A skill felhúzása nem telik sok időbe, de a trait research-t itt sem ússzuk meg, de legalább csak 2 fajta ékszer van összesen a játékban, így ezzel is hamarabb végzünk, mint a többi páncél darabbal. A dolognak csak két negatívuma van. Az egyik, hogy ehhez csak azok férnek hozzá, akik rendelkeznek a Summerset DLC-vel, illetve már meglévő felszerelésünk fejlesztése nagyon költséges, mivel az upgrade nyersanyagokat is refine-olni kell.

Tudom, az előző két bekezdés inkább a negatívumokat emelte ki, de csak ennyi van benne! Pozitívumokból sokkal több van! A történet remek lett, kaptunk egy új trial-t, új crafting style-ok kerültek a játékba, és lehetne még sorolni, de azt így még kiemelném, hogy ebben a DLC-ben hangsúlyosabb szerepet kap Razum-dar! (Remélem ez eléggé meggyőző érv! :stuck_out_tongue: )

1 Like