Élsmítási gondok


#1

Sziasztok.

Egy olyan problémám lenne amivel hosszú évek óta küszködök és nem találtam rá érdemleges választ, kiváncsi vagyok hogy ki mit tud mondani.
Régen aszt hittem hogy ez a gagyi gépem-nek tudható be, de azóta már összeraktam egy sokkal jobb gépet de még mindíg jelentkezik a probléma, lehet hogy monitor probléma mert aszt nem cseréltem le (sjanos az már nem fért bele a keretbe) és a probléma még mindíg áll.
Mivel nem szoktam videózni, ezért inkáb be linkelek majd egy videót amiben sokkal jobban bemutatják a problémát amit a szakik “Texture shimmering” -nek hínak.
Én már hülyét kapok tőle (olyan mintha bug-os lenne az Anti-Allaising) mert az istenért se tudom megszüntetni. A játékok 90%-nál jelentkezik a probléma.
Ahol idáig utánna olvastam sehol se tudták megoldani eszt a problémát, a külömböző AA beállítások mást eredményeznek.

FXAA - eszt inkább nem is tekintem élsímításnak, mivel ez csak egy layer.
SMAA - A problémát nem oldja, meg és még csillog is tőle minden.
TAA - A problémát “telyesen” nem oldja meg, nekm ez vált be a legjobban de edtől elmosódott, csúnya lesz a textúra és mivel ez egy újabb tehcnológia kevés game-ben választható opció.
SSAA és DSR - Ha föl akarom gyújtani a gépet, egyszerübben is megoldom.

Most például a Rise of The Tomb Raider-t tolom, és a geforce honlapján találtam egy AA összehasonlító képet.
https://images.nvidia.com/geforce-com/international/comparisons/rise-of-the-tomb-raider/alt/rise-of-the-tomb-raider-anti-aliasing-interactive-comparison-003-ssaa-4x-vs-fxaa-alt.html
Nekem még FXAA-val se néz ki ilyen szépen és csomóba tépem ki a tüsi hajam és végleges megoldást amivel ki lehet gyilkolni a recéket :slight_smile: sehol se tudnak mondani.

Spec és a probléma:
I7 7700K
16GB RAM
1070 Ti


#2

Differed rendering motorokban legjobban csak a Post Process AA-k működnek vagy a két bruteforce megoldás. DSR és downscale a monitorodra vagy SSAA.

Esetleg ReShade-del SMAA-t és egy lumasharpen bepróbálható, feltéve ha működik a gémmel.


#3

Köszi a választ, majd kipróbálom. És eszt a technológiát mennyi game-nél alkalmazzák? mert 1 kezemen tudom megszámolni hány játéknál nem jelentkezik ez a dolog. Legrosszab a skyrim :slight_smile: bár a bethesda játékokról inkább nem beszélek :stuck_out_tongue:


#4

Rossz hírem, hogy nagyjából 2009 óta minden motor defferred shadinget használ, a rengeteg használt dinamikus fény forrás miatt.

Használt módszerektől, effektektől és attól hogy milyen passban van implementálva az AA, de igazából az SSAA-n kívül semmi nem fogja szűrni az egész képet, ha csak nem valami normál x-edik passban implementelt MSAA és Post Process AA kompinációját használod, de utóbbiaknak is vannak limitációi. De azok javarésze legalább a transparens textúrákat és egyebeket is szűri, míg MSAA csak a geometriával foglalkozik általában.