Ford Focus 115-120 km/h között remeg. Lehetséges probléma? :/

Sziasztok! :slight_smile: Olyan problémám lenne, hogy a 2001-es 1.6-os Ford Focus Trend személyautónk elérve a kb. 115km/h sebességet elkezd remegni.(értsd: az eleje remeg, bőven érezhetően az utastérből) Valakinek volt már ehhez hasonló problémája és ha igen hogy sikerült megoldani? :slight_smile: Tudom, nem egy megszokott téma, de ennél összetartóbb közönséget el se birok képzelni, szval hátha :smiley: #WeAreTheVR

Szia! Én féltengelyre tanakodnék!

Futómű beállítás. Nincs mit.

Szia! Első körben egy gumis műhelyt javasolnék. Ott a centírozó gépen rögtön kiderül, hogy a felni deformálódott-e el, vagy a súlyozás nem megfelelő. Simán tud ilyet produkálni egy sérült, vagy rosszul keréksúlyozott felni. :slight_smile:

Szia! Úgy lett kezdve. :confused: megfelelő mindegyik kerék… Szóval ezt már kilehet zárni :slight_smile: Azért köszi a választ :slight_smile:

Szia! Az előttem szólóknak mind igazuk van. Sorrend szerint én előre venném a “gumist” mert az a legolcsóbb utána pedig szerelőhöz kell vinni az autót, olyanhoz akinek van csápos emelője és ott ha az autó futóműve tehermentesítve lett meg lehet nézni, hogy mi okozza a gondot egyszerűen a futómű célirányos mozgatásával. (Ha meg van emelve az autó a szerelő elkezdi kézzel rángatni a kereket illetve át tudja nézni a futóművet.)
Zárómondatként írom de ez a legfontosabb ha a gumisnál ki egyensúlyozták persze csak akkor ha szükség volt rá - de sajnos azt szokták ilyenkor mondani a gumis becsületessége függvényébe, hogy “Óóó főnök hát tiszta vacak ez a kerék azé’ ráz a kocsi de majd én mindgyá’ megcsinálom van nekem ez a centirgép, 3000 forint lesz oszt jó lesz az” de sok helyen pedig annyira korrekt becsületes a szakember, hogy ő maga is segít annyival, hogy ránéz a megemelt kocsi futóművére és megmondja, hogy ő mit vél felfedezni és azzal mit kell kezdeni de a lényeg ne indulj útnak kipróbálni mert elég veszélyes lehet ha mégsem ez volt a probléma!!! Mindenképp érdemes egy szerelőnek megmutatni.

Szia! :slight_smile: A rosszul beállított futómű az egy adott sebessé után is generálná a remegést nem? Nálam 120 km/h után teljesen megszűnik a remegés.

Szia! Köszi a válaszod. :slight_smile: Centírozva lett minden kerék, de megemelve és alaposan átnézve nemlett. A szerelő anynit mondott a hibára hogy sok minden lehet, menjek vissza ha folyamatosan csinálja… hát kösz…

Szia! :slight_smile: féltengely hibánál lehet hogy csak egy adott sebességnél (határon belül) remeg, de előtte és utána nem?

Tudom, hogy pénzbe kerül és az én sem szeretem de ez egy olyan hiba ami után érdemes utána járni. Az szokott történni egyébként nagyobb sebességnél csökken a rezgés amplitúdója és ezért érzed úgy, hogy nem ráz annyira a kocsi. De veszélyes!
Lehetne egy kérdésem nem volt mostanában gumiváltás vagy felni váltás az autón ?

Az a baj ezzel, hogy látatlanban nehéz erre mit mondani de nagyon sok minden okozhatja még a rossz féktárcsa is de ha a gumis nem látott semmit a felnin és a gumin akkor érdemes mindenek előtt gyanakodni az első lengőkarra! Lengőkar csere és persely csere. De ezt a műveletet mindig párban jobb, bal oldalt egyszerre kell elvégzi.

Nemvolt váltás, szóval szerintem nem ott lesz a hiba. :confused: Az a baj ezzel, hogy rengeteg felől érkezhet ez a rezgés, de idővel minden megoldódik :smiley:

Köszönöm a választ, valószínűleg ezzel fogok kezdeni. :slight_smile:

Nagyon szíves, őrülök ha tudtam segíteni.

Nem vagyok szakértő a témában, csak nemrég hallottam egy storyt, ahol ilyen hibát a kettőstömegű lendkerék okozott. Remélem véletlen sincs igazam, azokat elég drágán mérik.

Az én futóművem sincs beállítva rendesen, de csak 110 felet remeg. A kormányod középen áll? Magyarán, ha középen tartod akkor gurul egyenesen az autó vagy húz valamilyen irányba?

Nemhúz semerre, középen áll. 120 km/h után abbahagyja a remegést, vagy legalábbis nemérezhető.(előző kommentelő hozzászólása alapján a rezgés amplitudójának változása miatt) De vajon melyik lehet az az alkatrész, amelyik képes egy adott sebességnél nagy, tényleg nagy rezgéseket generálni, de utána meg “semmit”.

Gumis barátom azt mondja, hogy szerinte centrírozás a probléma, ugyanis nagyon sok gumis vagy béna, vagy szar a gépe és esetleg nem lett jó a mérés, szóval azt javasolja, hogy ennek fuss neki még egyszer, másik gumisnál. Őt egyébként ajánlom, ha akarod priv megadom az elérhetőségét (budapesti), évek óta hozzá járok.
Ugyanis ahogy a többiek is tapogatóztak, futóműben nem igazán van olyasmi, ami sebességfüggően lesz szar… ez nagyon gumi/felni dolognak tűnik…

1 Like

Megpróbálok gumikat cserélni, majd centírozni. Köszönöm a válaszod, a barátod elérhetőségére nemigazán van szükségem, mert vidéki vagyok :slight_smile:

1 Like

Ha csak nem az újabb TDCi motor van benn (szerintem nem mert csak 1.8-asból volt ebből TDCi ez pedig 1.6) akkor gyakorlatilag kizárt a kettős tömegű lendkerék hibája és az nem a leírtak szerint rázná az autót. Gumit szerintem ne cserélj elsőnek inkább érdemes ezzel próbálkozni: elsőket hátra, hátsókat előre ha elvándorol a rázkódás akkor a felni vagy a gumi. Ha nem akkor futómű.

1 Like