Garancia

Sziasztok!

Arra lennék kíváncsi garancia hogyan működik. Még garis az egér amit vettem, de kinéztem egy másikat ugyanabban a boltban. Esetleg lehet e valamire hivatkozni vagy nem lehet megoldani sehogy?

Csak egy kérdés :wink:

A garancia számitástechnikai készülékeknél arra van konkrétan hogy ha valami gond van vele ingyen bevizsgálják és ha a gond nem te miattad keletkezett hanem mondjuk a gyártó vagy az üzlet miatt akkor javitsák/cserélik esetleg visszaadják a pénzed (de magyarországon ez azért nem mindig megy)

Esetleg ha 3napon belül veszed az egered akkor még visszaviheted és kicseréltetheted ha megvan minden darabja és mindene épségben van meg persze a számla de az a garanciánál is adott (sajnos a csomagolást is beleszámolják hogy ne legyen szétbarmolva…)
u.i: Ha esetleg még érdekel valami ilyen dolog nyugodtan kérdezhetsz a szakmámba vág :joy:

1 kedvelés

Ha még benne vagy a 14 napban, akkor indoklás nélkül elállhatsz a vásárlástól. E-mailben küldesz nekik levelet ami tartalmazza a számlaszámodat és hogy elállsz a terméktől. Visszacsomagolod és visszaküldöd nekik isten hírével, aztán majd utalják a vételárat.

Ha 14 napon túl vagy a garancia meghibásodásokra van, másik termékre nem tudod cserélni ami már nálad van.

@BanisHead A 3 napos cseregarancia arra van ha bekrepál (minőségi problémás) a készülék, de ott is csak a br. 10.000Ft feletti cuccoknál. Amire te gondolsz az már vagy 20 éve nincs hatályban és 8 nap volt, de az is csak akkor élt ha a termék bontatlan volt és nem volt használatban.

1 kedvelés

Azt tegyük hozzá, hogy ez csak a netes, online vásárlások esetében igaz.

1 kedvelés

Bocsi, hogy kicsit ide offolok, de nem akarok ezért új témát csinálni. Nem tudjátok véletlen, hogy másik ország “mert hülye azért nem vagyok” boltjának a garanciáját, lehet itthon érvényesíteni?

köszi szépen a válaszokat, megint tisztult a kép :slight_smile:

Valami félre ment, kicsit megtört a mondani való valahol. :smiley:

Szóval másik országban vettél valamit és itthon tudod-e érvényesíteni a jótállást? Ha van márka szerviz akkor elméletben igen.

Amire én gondolok az még most is létezik mert nálunk is nem egyszer jönnek vissza és vissza is vesszük a termékeket (elég annyi hogy multicég)
Sajnos sok olyan dolog van amit a magyar kereskedő nem hajlandó megtenni a vásárlóért hogy neki legyen jobb ezért látod azt hogy már nincs mert csak a magyaroknál nincs… és ez elég szomorú…

A 14 napos visszavétel meg csak internetes vásárlásnál van de az is csak akkor ha megindokolod egy jó érvel hogy miért is akarod visszaadni a terméket (mint ahogy @mice0007 irta)

@MKN Gondolom melyik boltra gondolsz és mivel multi cég így igen tudod itt is érvényesíteni csak egy kicsit időigényes (leellenőrzik hogy tényleg ott vetted ahol és utánna kezdenek vele valamit)

Kicsit javítottam az érthetőseget. :smiley: A német és a magyar mediamarkt viszonyáról lenne szó egyébként. @BanisHead köszi a választ, az jó hír! :slight_smile:

1 kedvelés

Az akkor a cégetek kedvessége ugyanis:

Feltehetően a régi szabályozás (6/1990. (IV. 5.) KeM rendelet az üzletek működéséről), miatt van a köztudatban, hogy 3 napon belül a termék akkor is visszavihető a kereskedőnek, ha az nem hibás. Az e tévhithez hasonló tartalmú rendelkezést tartalmazó jogszabály 1997-ben volt utoljára hatályban, és egészen pontosan az alábbiak szerint fogalmazott:” a vásárlástól számított nyolc napon belül a fogyasztó kívánságára a kereskedő, az üzletében vásárolt árut minőségi kifogás nélkül is köteles kicserélni, amennyiben az áru hibátlan és azt a fogyasztó még nem használta”.

A szabályozás tehát közel 20 éve nincs hatályban, azonban sokakban igen élénken él ma is a rendelkezés. Ma a kereskedő nem köteles arra, hogy akár 8, akár 3 napon belül minőségi hiba hiányában visszavegye és kicserélje a terméket.

Létezik a jótállásos termékekkel kapcsolatos hasonló szabályozás, mely éltetheti a fentiekben említett tévhitet, a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet, mely az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szól. E szerint ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a forgalmazó nem hivatkozhat a a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza. A fentiek alapján a Korm. rendelet mellékletében felsorolt, kötelező jótállás alá eső termékekkel (általánosságban 10.000,-Ft vételár feletti termékek) kapcsolatban a kereskedőnek kötelessége a cserét elvégezni, ha a termék rendeltetésszerűen nem használható. Természetesen a nem kötelező jótállás alá eső termékeknél is fordulhat elő meghibásodás 3 munkanapon belül, de akkor a kereskedőnek nem kötelessége feltétel nélkül cserét biztosítania, hanem a Ptk-ban előírt szavatossági jogok sorrendjét követve elsősorban javítást, cserét végezhet, másodsorban árleszállítást adhat, végső soron a vásárló a szerződéstől elállhat.

Hát nem tudom én igy tanultam meg nálunk is igy megy de ha igy van én nem vitatkozom :smiley:
A másikat azt tudom azt mindig szeretik használni is.

Ezt annyival árnyalnám, hogy nem kell megindokolni.

  1. A fogyasztót megillető elállási és felmondási jog

  2. § (1) Az üzlethelyiségen kívül kötött és a távollévők között kötött szerződés esetén a fogyasztót a (2) bekezdésben meghatározott határidőn belül indokolás nélküli elállási jog illeti meg. Olyan üzlethelyiségen kívül kötött és távollévők között kötött szerződés esetén, amely szolgáltatás nyújtására irányul, ha a 13. § vagy a 19. § szerinti nyilatkozat megtételét követően a teljesítés megkezdődik, a fogyasztót a (2) bekezdésben meghatározott határidőn belül indokolás nélküli felmondási jog illeti meg.

  3. melléklet a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelethez
    Elállási/Felmondási mintatájékoztató
    Elállási/Felmondási jog
    Ön 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni e szerződéstől. Hasonlóképpen, ha a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén a szerződés teljesítése megkezdődött, Ön jogosult 14 napon belül indokolás nélkül felmondani a szerződést.

forrás: 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet

Akkor is beléd kötnek hogy mért akarod visszavenni :confused: Tapasztalat…

na, sztem most már mindenkinek lassan tiszta minden, hálás vagyok nektek :wink: