Garanciális kérdés, jogos amit a cég állít?


#1

Sziasztok!

Megkérdeznék valakit aki jobban ért a garanciális ügyekhez.
A probléma a következő:
2017. 07. 12-én vettem a notebook-alkatresz.hu-ról egy laptop akkumulátort. Már egyszer volt cserélve az akksi az 1 év garancián belül, kaptam egy másikat. A csere napján nem kaptam új garancialevelet, mondván az előzővel érvényes az új akksi 1 éves garanciája, ez 2018. 7. 6-án volt. Most megint szarakszik az akksi 30%-on lemerül, nem mutatja rendesen a feltöltési időt stb. Ezt meg is írtam nekik, de ezt válaszolták:
“Sajnos garanciában nem tudjuk vállalni a termék ügyintézését. Az alkatrészekre a vásárlástól számított 1 év garancia vonatkozik. Mivel nem tartós fogyasztási cikkről beszélünk, így nem indul újra a garanciája.”
erre én:
‘Amikor kicserélték az akksit, azt mondta az ügyintéző, hogy onnantól kezdve egy év garancia van rá, és ezt az eredeti számlával tudom igénybevenni.’
erre ők:
“Az ügyintéző hölgy is ismeri a garanciális feltételünket és azt mondhatta, hogy a számlával él tovább a garancia, mely a vásárlástól számított 1 év. Tehát megy tovább a garancia, folytatólagosan.”

Szerintem egy új akkumulátorra új garancia is jár. Szerintetek mi a teendő? Jogos amit gondolok, vagy nekik van igazuk?


#2

Jogos amit gondolsz, de mivel erről nincs papírod ezért nekik van igazuk.


#3

Fogyasztó védelemhez lehet fordulni, de gondolom nem ér annyi baszakodást.

Egyébként notebook-alkatresz.hu ebből a domain-ből kapásból megmondom neked, hogy ne számíts semmi jóra.
Aztán betöltődik a weboldal és egy ocsmány ezer éves oldal tárul a szemem elé, innen már kapásból el is lehet felejteni, hogy bármit innen vegyek.
Ez a taktika általában beválik a cégek többségénél. Éttermeknél, szolgáltatóknál, boltoknál stb…
Akinek van egy 5-10 millió forintból készült weboldala, amin látszik, hogy az elmúlt pár évben lett elkészítve, az nem fog neked szar szolgáltatást nyújtani, mert igényes saját vállalkozására, de nem ragozom tovább.


#4

A cserénél az új aksihoz kellet kapnod egy új papírt (szerviz munkalap, garanciajegy vagy számla) ami alapján fordulhatsz fogyasztóvédelemhez. A cserélt alkatrészre a csere napjától számított 1 év jótállás tartozik hivatalosan amit csak papír ellenében tudsz érvényesíteni.

Amennyiben nincs igazolásod valamilyen szinten akár egy e-mail váltás ahol a cég elismeri a cserét nem tudsz mit lépni hivatalosan sajnos.

Az oldal felépítése egyébként nem annyira vészes, találni sokkal gázabbakat is, de ez a kérdés szempontjából lényegtelen, a jótállási törvények nem eladó függő :wink:


#5

Ezaz, hogy nem kaptam új papírt, azt mondták a régivel érvényes a +1 év garancia.
Amikor elsőre cserélték előtte kaptam ezt az emailt:
“Sajnálattal halljuk, vissza kellene juttatni szervizünkbe hogy megvizsgálhassuk. Személyesen tudja behozni üzletünkbe vagy pedig postai úton adja fel nekünk.
Fel tudunk ajánlani egy futáros garanciális cserét, ennek keretében a futár vinne egy új akkumulátort és a meglévőt elhozná. Ennek 990,-Ft futárköltség lenne a díja.”


#6

Megírtam nekik, hogy szerintem egy új akkumulátorra új garancia is jár. Ebben a pillanatban kaptam az emailt, hogy:
“Ebben az esetben hozza be az akkumulátort vagy juttassa be postán és átvesszük bevizsgálásra.
Ha kérdése merülne fel, az ügyfélszolgálaton kollégáink állnak a rendelkezésére.”


#7

Sajnos egyik levél sem arról szól, hogy mondjuk “bevizsgáltuk az aksit és cseréltük ezen a napon átveheti az újat” vagy valami hasonló. Sok esetben a vásárláskor kapott gari jegyre nyomnak egy bélyegzőt dátumot és hogy mit cseréltek sn számmal.

A te esetedben nem látok hivatkozási alapot a felsőbb szervhez forduláshoz… :confused:


#8

Mindenesetre holnap beviszem az akksit, elmagyarázom nekik, hogy JÁR egy év gari, és lesz ami lesz…


#9

Nem vagyok jogban egy nagy ász, de a fogyasztóvédelem honlapját böngészve találtam az alábbi oldalt, ami talán segíthet neked.

http://fogyasztovedelem.kormany.hu/node/2703

A fenti linken a leggyakoribb, kereskedők által alkalmazott “megtévesztéseket” olvashatod. Köztük rögtön ezen akadt meg a szemem:

" A dolog vagy annak jelentősebb részének kicserélése vagy kijavítása esetén a szavatossági vagy jótállási határidő nem kezdődik újra

Ilyen tájékoztatás esetén szintén tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatról beszélhetünk, hiszen a Ptk. szerin a dolognak a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik. Ezt a szabályt kell alkalmazni arra az esetre is, ha a kijavítás következményeként új hiba keletkezik"

Bár számomra kicsit furán van megfogalmazva, de jelen esetben nem alkalmazható?
Szerintem a Ptk-ban foglaltak az elsődlegesen irányadó elvek egy esetleges vizsgálat/eljárás során, de sajnos tényleg nem az én asztalom ez a téma.


#10

Igen! ez a vonatkozó jogszabály egyik része amiről korábban is beszéltünk, ebben a helyzetben azonban nincs igazolás a cseréről így a bolt letagadhatja azt illetve nem tudod bizonyítani.


#11

Kicsit fura nekem, hogy semmilyen papír nem áll rendelkezésre a cseréről.

Viszont a mostani levelezésben (amit a legelső poszt tartalmaz), a kereskedő arról ír, hogy miért nem újult meg a garancia/jótállás a cserével. Mivel a levelezésben a vásárlót győzködi arról, hogy miért nem hosszabbodott meg neki a garancia a cserével, ez nem számíthat egy beismerő levélnek a kereskedőtől, hogy márpedig egyszer történt termékcsere jelen ügyben?


#12

Látni kellene a teljes levelezést, konkrétum így nincs benne, hivatkozhat arra, hogy általános tájékoztatást adott az ügyfélnek.

Lehet tenni egy kísérletet, udvarias higgadt megfogalmazással, hogy amennyiben továbbra is ragaszkodnak álláspontjukhoz úgy kénytelen lesz a Fogyasztóvédelemhez fordulni. Választól függően az egész levelezést utána továbbítható a hatóságnak állásfoglalást kérve az ügyben.

Sok esetben már csak a hatóság említése is segít a dolgokon, de üzlettől függ.


#13

Köszönöm a bíztató válaszokat! Holnap minden kiderül, megemlítem majd a fogyasztóvédelmet is. :wink:


#14

Bevittem, azt mondták bevizsgálják és javítják, 2hét múlva mehetek érte.


#15

Na, ez jó hír. Akkor mégis befogadták a hibás terméket.
De most mindenképpen adjanak majd róla papírt :smiley:


#16

Adtak munkalapot. :smiley: