HTC Vive tapasztalatok


#1

HTC Vive tapasztalatok, avagy ti próbáltátok már? Ha igen, hol, mivel játszottatok, milyen benyomásokat szereztetek?

Nem szabad elmenni amellett sem, hogy attól, hogy a HTC Vive ennyire kiforrott formában csöppent a piacra, ez mégiscsak egy első generációs cucc. Ti miben látjátok a fejlődés lehetőségét, mit javasolnátok a HTC-nek, ha odaengednének a „tervezőasztalhoz”?


#2

Nekem volt szerencsém PlayIT-en kipróbálni, aránylag hosszú ideig. Előnyömre válik ebben a témában, hogy össze tudom hasonlítani az Oculus Riftel(+Tocuh) mivel rendelkezek vele.

Személy szerint nagyon tetszett a HTC Vive-ban az, hogy mennyire pontos a követése a HMD-nek és a kontrollereknek. Továbbá az, hogy milyen nagy játék területet képesek a Base Stationok lefedni. Azonban személy szerint itt meg is reked az amiben nagyon jónak tartom a HTC-t a vetélytársával szemben.

Fejlődést a HMD és a controllernél is szívesen látnék ergonómia szinten, illetve a HMD súlyának csökkentése is fontos lenne. Ezen kívül a sok idióta 3rd party cég helyében nem nyomnám annyira ezt a vezeték nélküli témát, mert még mindig nincs megfelelő megoldás, se technológia, hogy egy kompromisszum mentes vezeték nélküli rendszert kialakítsanak. A fontos az lenne, hogy legyen olcsóbb a termék azonos specifikációkkal és ergonomikusabb, hiszen egy felhasználói termékről beszélünk…

Ez az én véleményem. Oculus párti vagyok nyilván valóan, de elismerem a HTC előnyeit, és ha valaki témát akar indítani Oculus kérdéskőrben is, akkor szívesen kifejtem a véleményemet arról is. A negatívumokat is beleértve. :wink:

Edit: Bocsánat, nem mondtam, ezzel a játékkal próbáltam ki: Bullet Sorrow VR(link)


#3

Nálunk szerencsére nyílt egy hely a városkában ,ahol születtem és viszonylag olcsón hozzá lehet férni . Játszodtam is pár alkalommal nagyon sok mindent ,de főleg Labet és Brookheaven Experimentet . Ha csak képernyőn látod egyáltalán nem az ,amit ott bent látsz a szemüvegben abban a más világban :slight_smile: Roviden : amazing


#4

Én már próbáltam 3-szor Budapesten…fantasztikus cucc, én beleszerettem! :smiley: Többnyire olyan játékokat tudtam kipróbálni, amivel a Srácok is játszottak, pl. The Lab, Surgeon Simulator, Job Simulator, Arizona Sunshine demója… a Holopoint, ami nagy kedvencem :smiley: De a Google Tilt Brush “játéka” is kegyetlen, mikor 3D-ben tudsz rajzolni magad köré :sweat_smile: És elképesztő, hogy mennyire természetes benne minden, 10 perc után valóban olyan, mintha egy éve ezt csinálnád :smiley: Bár az Oculus Riftet nem próbáltam még, de szerény és laikus véleményem szerint a Vive már így is tökéletes, már csak egyre jobb játékokat igényel…egyszer biztosan beszerzek egyet :slight_smile:


#5

Amúgy szerinted vezeték nélküli megoldásként lehetne használni azt a technológiát, amit a Steam Link alkalmaz? Vagyis hogy egy eszköz streamelné a képet és a hangot a headsetnek?


#6

Ha jól tudom a Steam Link ethernet kábelen keresztül kapja a jelet a hálózatból, tehát ez megint csak kilőve. De ha rosszul tudom, és van benne vezeték nélküli vevő egység, ezt garantálom, hogy olyan kése van neki, hogy ha elkezdenéd azzal használni biztosan rosszul lennél a nagy válaszidő miatt.

A TpCast csinált egy egészen ígéretes terméket, de ez sem sima vezeték nélküli eszközt használ, hanem valamiféle a vevő és az adó közötti direkt kapcsolatot kihasználó ami nyilván vizuális technológiát, ami sokkal gyorsabb mint a rádió jel sugárzása mindenfele a szobába… :smiley:


#7

Nekem van Vive-om, szerintem baromi jó cucc. Elég sok játékot próbáltam már vele, és a követése valóban nagyon pontos, ahogy azt @SFGeri is mondta. Igaz csak 1M x 2M-es téglalap területet tudok kihasználni, a szoba miatt, kiváncsi lenék a határaira az eszköznek.
Kényelmes, pontos és rengeteg kisebb játék van hozzá. Vezeték nélküli megoldást ugye a TPCast már ad hzzá ami állítólag használható is, erre kiváncsi lennék. A második verzió biztosan vezeték nélküli lesz, nagyobb felbontású és olcsóbb is. Iszonyatos pénzeket öltek a fejlesztésekbe, az első generáció ennek egy részét hivatott visszaszerezni.

Amiben fejlődhetne:

  • Vannak játékok ahol nagyon kiütközik a pixelessége a technológiának, felbontást mindenképp növelni kell. (szerencsére csak a játékok kisebb százalékában)
  • A HMD szellőzése lehetne jobb, azért termel hőt az eszköz valamilyen szinten, meg az ember feje is. Biztos lehet olyan rést/lukat rá tenni többet ami a fényt nem engedi be, de a levegőt igen. Van 1-2 haverom akinek pont olyan vörös lett az arca utána mint Pistinek.
  • A Lighthouse-ok tökéletesek, Bluetooth-on keresztül kommunikálnak, viszont kell nekik konnektor (Ami a falraszerelés végett mindig van közel, ez csak az én hülyeségem, hogy nem bírom a sok kábelt a szobában). Lassan jön a 2. verzió belőle, ami kevesebbet fog fogyasztani, így alakul a dolog, remélem lassan vagy akkumulátoros, vagy elemes megoldás is lesz.
  • A lencséknek vannak körkörös barázdái (http://media.bestofmicro.com/V/A/575254/original/Rift-Vive-PSVR-lenses_2.jpg), ezeknek az a hibája, hogy ha egy sötét helyen állsz és alattad van egy fehér kör (rendszerint a Vive töltő “területe”), akkor az tükröződik rajta és kicsit zavaró. Eddig a töltőképernyőn kívül máshol nem találkoztam vele, valszeg a fejelsztők is észrevették, ha nagyon fényes a játékos alatt a terület akkor az bezavar.
  • Rengeteg AAA játék (Ez mondjuk a VR piac hibája nem a Vive-é)

Vannak eszméletlenül jó játékok amiket mindenképp ki kell próbálnia mindenkinek :smiley:

  • Raw Data (konkrétan elfelejted hogy te most nem is egy szobában hadonászó idétlen ember vagy, hanem egy robotokat pusztító Ninjon)
  • Call of Starseed (nagyon jó a sztori, a hideg futkosott a hátamon, annyira magával ragadó)
  • Budget Cuts (nagyon ötletesen használja ki a Roon Scale előnyeit a hajolgatásokkal)
  • Richie’s Plank Experience (tériszonyszimulátor, tesztelve haveron, nem mert leugrani :joy: )

Saját élmény:
Volt hogy 3 órát játszottam vele egyhuzamban, ez a Call of Starseed volt, annak baromi jó a története és várom is a foyltatást. A 3 óra után viszon kicsit fura, hogy ha nincs rajtad a HMD és a kék rácsot se látod, hozzá tudsz érni dolgokhoz, pl szék vagy kanapé. Tehát nincs meg a félsz benned, hogy lefejeled a falat mert épp nem látod. Ezt így fura leírni, de ugye ha a VR-ban vagy akkor tudod hogy amúgy egy szobában ácsorogsz ahol van 3x4m-es területed amiből egy részt kitudsz használni amiben butorok is ott vannak meg a falak ugyebár, de a VR-ban ennek nyomát se látod amíg a rácsig el nem érsz. Amint leveszed a HMD-t megszűnik ez a korlát és picit fura érzés, viszont egyáltalán nem kellemetlen. Ez csak a VR-nak egy sajátossága, nem a Vive-nak, a legjobban a görkorizáshoz lehet hasonlítani, mikor leveszed a lábadról és sétálni akarsz de mégis úgy lépsz mintha tudnál gurulni. Fura :smiley:

Egyáltalán nem akarok hirdetni senkit, de ha Bp-en jársz akkor a BarCraft2 -ben lévő Vive-ot ingyen le tudod magadnak foglalni egy órára.


#8

Teljesen egyetértek @SFGeri véleményével. Én is próbáltam a Vive-ot és van Riftem. A trackig pontossága ugyan olyan jó mindkét rendszer esetében. Amiben fejlődni fognak biztosan az szerintem a látószög, felbontás, ergonómia. Számomra a touch kontrollerek tökéletesek, ezen a terén nem látok nagy fejlődést. Nekem a kábeles megoldással sincs semmi bajom, a Riftnél 1 vezeték megy a géphez és ennyi.


#9

@cOOlyo4 Ezt hogy érted, hogy 1 vezeték megy a géphez? A HMD-ből? A Vive-nál is egy megy ami 3 fele bomlik, míg a Rift-nél 2 fele. Illetve van még 2 kábeled a 2 kamerának.


#10

Igen, a HMD-bol. A vive-bol 3 vezetek jön ki ha jól emlékszek aztán csak egy pár centi után vannak összeragasztva, a Riftnel alapból 1 vezetek jön ki és csak a vezetek végén az utolsó 10-15 cm válik szét. A szenzor vezetek nem zavar hisz abba nem gabalyodok bele. Igazából ha viveom lenne akkor se zavarna a vezetek. :smiley:


#11

Igaz de csak a borítás a más, kb ugyanaz hogy egy vezeték van nagyjából mindkettőnél, amik tovább bomlanak a végükön, a Rift esetében ez gusztusosan el van rejtve.


#12

Igen, ez már csak reszlet kérdés.