HTC Vive vásárlási lehetőségek?


#1

Sziasztok!

Két kérdésem lenne igazából.

  1. Érdemes e még HTC Vivet venni? (Hely megvan hozzá) Inkább itt arra lennék kiváncsi, hogy vannak e még folyamatosan fejlesztések és lesznek e még előre láthatóan a jövőben? (Tudtok erről valamit?)

  2. Hol érdemes rendelni? Magyarországon már boltokban látom 200e foritnért. A Vive oldala pedig 500$-ért kínálja. Ez a lehetőség wordwide? Garancia gondolom emiatt nehézkesebb is…sőt.

Köszi a választ srácok! #Ninjon


#2

Én csak a külföldi vásárlással kapcsolatban tudok nyilatkozni, magáról a vive-ról nem. De szerintem te USA oldalt nyitottál meg, mert a vive EU-s oldalán 600 EUR. De ha 500 dollár is lenne, általában akkora szállítási költség és vám társul hozzá, hogy szerintem nem éri meg azzal együtt, hogy milyen nyűg ha ne adj Isten élni kell garanciális dolgokkal.

Egyébként szerintem már most van annyi tartalom VR-ra, amivel el lehet lenni egy darabig.


#3

Vive-ból csak a prot érdemes megvenni szerintem de ha nem tudsz korlátlan pénzösszeget ráfordítani akkor miért nem inkább az Oculus Rift? Jobb mint az alap Vive és olcsóbb is.


#4

Miért csak a Prot érdemes megvenni? :confused:


#5

Az egyszer biztos, hogy már most van rengeteg játék és interaktív program hozza, de tudunk valamit arról, hogy mennyire folyamatos az indie fejlesztés?


#6

Hát… annyit tudsz csinálni, hogy beírod, hogy “vr games in 2019” és hasonlók és nézegeted amik kijönnek. Szerintem mindenképp aktívabb platform lesz mint mondjuk a kinect. És eddig amit láttunk az szerintem inkább kísérletezésnek tekinthető (egyhelyben állunk, lövünk, teleportálunk szerű játékmenet). Én egyre nagyobb számban számítok kiferjezetten VR játékokra, és talán sok fejlesztő elgondolkodott a Resident Evil 7 sikerén is, ami remek példája annak hogy kell olyan játékot készíteni ami remek VR nélkül is, de a VR mégis rá tud tenni egy lapáttal. Azt az eladott példányszámot amiért már érdemes foglalkozzanak vele, már elérte. Ez kijelenthető. Más kérdés, hogy a Vive megéri-e és ad-e annyival többet az élményhez mint amennyivel drágább maga a készülék, az azt minőségileg kiszolgáló pc és amennyi kényelmetlenséggel járhat akár az, hogy gyakorlatilag külön szoba kell neki. Ha ezek anyagilag és logisztikailag nem okoznak gondot, akkor hajrá. :slight_smile:


#7

A Pro felbontása 1600p szemben az alap változat 1200p-vel (a Riftnek is ennyi). Van rajta beépített füles ami jól szól és kényelmes. Az alap változaton nincs illetve egy jack kimenet van rajta és adnak hozzá egy agybadugós valamit de jóval kényelmetlenebb a használata és tapasztalataim szerint mozgás közben a kábel surlódásai nagyon zavaróan hallatszódnak ilyen füles esetén. A lencse is kifinomultabb benne. Viszont 3x annyiba kerül mint egy Rift. A kontrollere a Pronak viszont ugyan az mint az alap változatnál szóval nem a legjobb. Beépített akku van benne így ha lemerül abba kell hagynod a játékot egy időre vagy bele kell dugni a töltő kábelt de ez rendkívül zavaró használat közben. A követése kielégítő de nem olyan pontos mint a Riftté. alap játékoknál mindegy de ha sniperezni szeretnél akkor már számít (persze akkor gunstock használata is erősen javasolt).

A grip gomb szinte elérhetetlen helyen van ha nincs lapát kezed. A Rift kontrollerein joystickok vannak, a Vive-nál meg tapipad, a joyt sokkal könnyebb, jobb használni szerintem.


#8

A vive pro-ról azért eléggé vegyesek a vélemények, nem annyival jóbb, mint amennyivel drágább, ráadásul azt hiszem a szenzorokat külön meg kell venni hozzá plusz pénzért.
Az oculusnál már dolgoznak újításokon, nagyobb field of view, és mechanikus fókusz követett szemmozgás alapján.
Szerintem játékok tekintetében is egyre jobb a helyzet, ráadásul független fejlesztők is csinálnak modokat ingyenesen meglévő játékokhoz, ami “gyári minőségű”.
Pl a doom3 VR kifejezetten jó, rendesen működnek a touch controllerek is, a karakter egész karja a miénkkel együtt mozog.
Az alien isolation vr modja is elég jó, bár az még fejlesztés alatt áll és minden frissítéssel egyre jobb lesz.
Van szerencsém mindegyikkel játszani és elképesztő, hogy mennyire új szintre emeli a VR ezeket a játékokat és mekkora potenciál van bennük, amire az eredeti kiadó nem gondolt.
Én várom nagyon, hogy milyen játékokhoz jönnek még indie fejlesztőktől VR-modok.
Szerintem az eladásokon is tud dobni a VR lehetőség.
Például a Dirt-öt, vagy a Euro truck sim 2-t eszembe nem jutott volna megvenni “monitorra” , de rifttel és kormánnyal iszonyat élmény mind2 és azonnal megvettem.


#9

Pontosan így!
A The Forest is említést érdemel mint monitorosról - VR-ra “updatelt” és iszonyatosan jóóóó!!! :smiley:
De VR-ban össze sem lehet hasonlítani egy shooter játékot a monitorossal. Amikor mindkét kezedet használod a célzáshoz. A nemrég megjelent Contractors VR pl. simán utoléri grafikában és játékmnenetben is a monitoros felhozatalt (esetleg az RS6 Siege VR adaptációja lenne még ütősebb)
Nem a magam reklámozása miatt mert nem streamelek rendszeresen de egy kis ízelítő az említett játékból: (ironsight AWP-t használok)


#10

Jajam, a forest is jó, végignyomtam VR-ban :smiley:
Ezekhez a lövöldözös játékokhoz jó lenne venni egy gunstockot, azzal lenne az igazi :smiley:
https://www.youtube.com/watch?v=08_mB8w6z1s
Az a baj marha drága :smiley:


#11

Én tegnap végeztem ki a “The Talos Principle”. Szerintem a legjobb puzzle game volt amit valaha játszottam. zseniális. Ráadásul mikor véget ér ,akkor kezdődik igazán :slight_smile: , hónapokig el lehet vele lenni. csak ajánlani tudom.
kötelező darab. ára is baráti nemrég valami 6 EUR körül volt.
Szóval vannak tartalmak nem kell agggódni ez miatt.


#12

Kíváncsi leszek, hogy mikor jön el az, amikor rpo-os minden irányban mozgó
‘’ futópadon’’ vr ozunk. :smile:
(tudom, hogy vannak megoldások, de azok még nem elég kifinomultak)


#13

Igazából a mostani cucc pl a VIVE se kiforrott. rengeteg hiba van vele. ma pl olyat találtam ami megdöbbentő:

video link

Meghibásodások az izzadságtól !!! csak pénzért javítják !!! Módosított garancialevél !!!

több hónapos garanciális javítási idők !!

a kommenteket érdemes olvasni!!! rengeteg embernek van problémája a HTC garanciával és úgy egybevéve az szervizeléssel és meghibásodás számmal. sokan írják hogy HTC-t soha többet… elgondolkoztató.

Ennek ellenére én azt mondom érdemes megvenni ha van rá keret de fel kell készülni a rossz dolgokra is. sajnos van belőlük. Nem feltétlen a tervezők hibája. ez egy kiforratlan dolog még. meg lehet nézni pl a "lapos " tv képminőségét a kezdetekkor. Az is siralmas volt. A VR is ott tart még.

A sok hibája ellenére még mindig a VIVE szerintem a legjobb választás játékra.


#14

Hát passz, ha azonos áron lett volna a rifttel amikor vettem, szerintem akkor is a riftet választom.
Letisztultabb design, könnyebb, ergonomikusabb kontroller.
És szinte mindent lehet nyomni vele ami a vive-ra is megjelent.


#15

Nem is azért gondolom hogy mit mivel lehet nyomni.
Szerintem azért a VIVE a jobb választás mert kifinomultabb a mozgáskövetése. iszonyat pontos. Mégiscsak lézeres , gyors mm pontos követést tesz lehetővé. És a követést nem a PC számolja hanem a HMD így kevesebb erőforrást használ tán ez is számít. Aztán ott van a Steam ami alapvetően játékot árul. Itt jön képbe hogy valszeg jobban nyomják a saját cuccukat mint a többit. De mint írod (és ahogy én is látom) elég jó a támogatottság de azért mégis a VIVE lett inkább kimondottan játékra tervezve.
Viszont minőségben szerintem is jobb a rift, minőségibb és nem olvastam szörnyű dolgokat róla mint a vive ről.


#16

Én nem érzem pontatlannak a touchokat, nekem semmi bajom sincs vele. Ezt a steam-es dolgot nem igazán értem, rifthez ugyanúgy vásárolhatsz steamről, mint az oculus home-ban.
Azt sem tudom, miért van jobban játékra tervezve, mint a rift :smiley:


#17

A Rift legalább olyan pontos vagy pontosabb. Viszont a lézeres követés elég nagy hátránya, hogy ha tükör, vitrin, ablak, TV vagy bármilyen tükröződő felület van a játéktér közelében akkor azt le kell takarni mert bezavar. A számítás amit egy HMD-be épített USB tápról üzemeltetett feldolgozó egység végez… hát talán megbírkózik vele egy asztali processzor úgy, hogy még mehet a 1080p stream is kifelé :slight_smile:

A Rift garanciájáról… én Alzánál vettem, ott 5-6 napot várni kell ha visszaviszed mire adnak egy másikat. Amazonról rendelés esetén csak írsz egy mailt az Amazonnak és még aznap postázzák az új Riftet, a régit meg 2 hónapon belül kell visszaküldened, természetesen a postaköltséget megtérítik. Sajnos van a Riftnek egy tervezési hibája, egy csúszóérintkező a hangszóróhoz vezető sínben ami elkopik. Nekem kb. 2000 - 2500 játék óra után ment tönkre. Ez után lehet használni saját fülessel illetve meg lehet barkácsolni egy vékony dróttal a jó fülesből átvezetve a testet a rossz felé. De ezzel még nem nagyon kell foglalkozni, 2 év garancia van a Rifteken. Viszont a korai kiadások (az Xbox kontrollerel szállítottak) mivel már nincsenek forgalomban nem cserélhetők így visszaadják az árát és vehetsz egy újat amivel újból indul a 2 év gari.


#18

Sajnos a vive nek sokkal több tervezési hibája van :frowning: és garanciás dolgokról már linkeltem némi kóstolót…

Viszont egyet azért nem értek. Miért kellett a steamnek egy saját cucc? miért nem feküdt össze a riftel? Valami oka kell legyen.

te tényleg játszották 2500 órát? az cirka 100 nap játékidő összesen? nemsemmi :slight_smile: , még egy pilótának sem ennyi repült óra! kemény

szerk: mint írtam fentebb én is minőségibb cuccnak tartom a riftet. de a vivet játékra termettebbnek a hibái ellenére.


#19

Mert a vive fejlesztői beperelték a rift fejlesztőit üzleti titkok ellopása miatt és súlyos millió dollárokat kellett fizetniük :smiley:


#20

Az első Riftem garanciális visszaviteléig volt 2000 órám kb. :slight_smile: Az tavaly júliusban volt. Akkor volt 1 éve meg a cucc.
A megemlítendő címek amikben több órányi játék van:
Stand Out - 470 óra,
Assetto Corsa 151 óra,
Onward 250 körül (ezt nem tudom pontosan mert Steamen kezdtem de megvettem Oculus storeban is később és ott egy ideig nem számolta a játszott időt)
BAM 80 óra,
The Forest 111 óra,
ETS2 98 óra + ATS 6 óra,
War Dust 211 óra
Contractors 116 óránál jár de most ezt nyúzom non-stop :smiley:
És még sok más játék (kb. 50) amik mondjuk 10 óra alatt voltak egyenként, még a Space Pirate Trainer megemlítendő amiben szintén van kb. 100 óra de nem Steamen vettem így nem tudom pontosan.

Hogy a HTC miért nem állt össze az Oculussal? Nem tudom, nem volt szükségük egymásra. A HTC nagyot dobott a Vive-al a megjelenéskor, hogy volt működőképes kontrollere, a Rift akkor még csak ülő módra volt hivatott egy Xbox kontrollerrel, egyetlen szenzorral. Nyilván a Vive adta akkor a legjobb VR élményt. De aztán megjelent a touch controller a plusz 1 szenzorral amivel már majdnem utolérte a HTC-t, egy 3. szenzor beszerzésével viszont már teljes a 360 fokos roomscale és hát megérte várni a touch controllerekre.