iOS fejlesztés, Xcode, Swift, Apple

Sziasztok @mice0007 @cpt_tightp4nts @ravaszdiroka

Találtam egy lezárt régebbi hasonló topicot. Szerintem fel kéne éleszteni ezt újra, tök jó kis téma.
Ami király lenne:

  1. Megosztani a tapasztalatokat
  2. Megosztani ki hogy / hol / milyen formában tanul
  3. Segíteni egymásnak (pl. nekem :smiley: )

Én nemrég vágtam bele a Swift és XCode tanulásba, számomra egész más élmény, mint amit eddig tapasztaltam. A SwiftUI pedig csúcs.

Jelenleg párhuzamosan tanulok és próbálom integrálni a friss tudást egy kis teszt projektbe.

Első témának pedig feldobnám, hogy szerintetek hogyan érdemes ezt tanulni?
Inkább tutorialokból vagy vágjunk bele egy saját projektbe? Had jöjjenek a problémák amikre keressünk megoldásokat? :smiley:
Én a kettőt próbálom ötvözni és a raywenderlich.com eléggé bejött. Jóminőségű kurzusaik és cikkeik vannak mindkét mobil platform fejlesztés témaköreiben. Plusz most pont Black Friday kampányuk van szóval be lehet vásárolni. Én is tervezem 4 könyvet venni (akit érdekel azzal szívesen felezném a költségeket kacsint kacsint :wink: )

3 Likes

Helyes jó téma ez :slight_smile:

Én nagyon régóta programozok, igazság szerint egy új nyelvvel nem nagyon szoktam leállni már hosszasan tanulni, pár tutorialt megnézek és belevágok, aztán lesz valami. Az ObjC ment nehezebben, nem csak a szintaxis miatt de ez volt az első mobil platform, amire fejlesztettem. Swift tényleg jópofa, gondolkozom is, hogy az AIDA64-et át kéne írnom teljesen Swiftre, egyelőre csak a kijelző teszt része ez, többi még ObjC.

Teszt projected ígéretesen néz ki, hajrá :slight_smile:

Én most a cross platform fejlesztést kezdtem nézegetni egy kis hobbi project kapcsán, de még nem vágtam bele. (Flutter)

2 Likes

Nos ez az AIDA64 komolyan projektnek hangzik, mint az én kis testtömeg index kalkulátorom :smiley:
ó A Flutter izgalmas. Bennem igazából csak az vetődött fel, hogy mondjuk egy natív Swift apphoz képest mennyire optimalizáltak ezek a cross platform appok (Flutter, React Native).
Vagy mondjuk annyira nem lényeg mert a legnagyobb része az appoknak már szerveren dolgozik?

Mindenkinek van egy hatékony tanulási módszere. Nálam a leghatékonyabb, ha egyből fejest ugrok a közepébe.
Nekem ez volt az első munkám mint programozó, volt egy teszt app amit össze kellett rakni 2 hét alatt, utána meg már élesben. Mellette végig néztem a Stanfordos ios feejlesztős videókat. Ajánlanám azokat, de a legutolsó ios 11-es és állítólag az idei évben nem készült felvételek :frowning:

Könyvekben nem hiszek, ha csak nem valami általános témáról szól. Nyelv specifikus könyvek hamar elévülnek.

ObjC nekem sokkal jobban feküdt, Swift meg olyan minden. Túl sok nyelvre hasonlít, mindig megzavar, hogy nem úgy van a szintaxis, mint ahogy várom(de valószínüleg csak többet kéne foglalkoznom vele).

Mi egy jó ideje React Native-ban fejlesztünk. Manapság elsőre is egész jó teljesítményt hoz, aztán lehet finomhangolni rajta, bár natív app minőséget nem lehet vele elérni. Az átlag user nem veszi észre. Arra tökéletes, hogy ha nincs nagy hw igénye az appnak, akkor gyorsan lehet benne egyszerre mind a két platformra fejleszteni.

Hobbi szinten én a Xamarin felé kacsintgatok most. Közelebb áll a natív app minőséghez és jóval összeszedettebb az RN-nél(utóbbi még nem érte el az 1.0-ás verziót). Flutter-en is gondolkodtam de jelenleg nekem nem hiányzik a dart az életemből.

1 Like

Nekem ezzel az egyből a közepébe dologgal annyi bajom volt, hogy elég sok órát el tudtam tölteni apróbb hibákkal is. Ezért inkább végig csináltam egy értelmesebb tutorialt és utána ahhoz hasonlót csináltam meg a saját projektemben. Így is tök sok mindennek kellett utána nézni, de sokkal jobban rögződnek a fontos dolgok.
Most pl. Core Data-t akarom elkezdeni csak azzal küzdök, hogy tök sok anyag még UI Kitben van nem pedig SwiftUI-ban. És most nem igazán tudom, hogy teljesen más-e a kettő? Hogy inkább direkt SwiftUI anyagokat kéne keresni vagy tök mindegy mert a UI Kit anyag jó lesz a SwiftUI-al is. :slight_smile:

Én is inkább bele ugrani szoktam a sűrűjébe, egész egyszerűen mert általában nincs időm szórakozni túl sokat, talán a rutin meg az évek, de ha már nagyjából megvan a körvonal, szokott menni nem túl sok hibával a dolog… aztán persze mindig van pár útvesztő meg zsákutca, de közben is lehet sokat tanulni.

A feltett kérdésre nem tudok mit mondani, Swift terén még nem ástam be magam csak felületes szinten, de gyanítom hogy ha a régi (ObjC) időkből van az egyik, akkor az ránézésre gyökeresen más lesz, logikáját tekintve meg ugyanaz.

Számomra minél többet hibázok az elején, annál hamarabb látom át az egészet, pont az apró hibák miatt, amikkel órákat elszöszölök és közben nagyon sok információt szívok fel.

Praktikus megtanulni az UIKit részét is, főleg ha ebben szerertnél dolgozni. Nagyon sok cég kb az elmúlt 2 évben írta át az ObjC appjaikat Swift-re. Persze greenfield-es projekteknél, hasznos az új technológia ismerete, de ezek ritkábbak.
Itt egy kis alapozó SwiftUi + Core Data használatához: https://www.andrewcbancroft.com/blog/ios-development/data-persistence/using-core-data-with-swiftui-introduction/

2 Likes

Kösszi, jó kis anyag.

Pontosan így működöm én is :slight_smile: Az elmúlt ~26 évben bevált :slight_smile: