Játékfejleszteshez ért valaki?

Sziasztok!

Olyan kérdéssel fordulok felétek, hogy köztetek van olyan, aki foglalkozik a játék fejlesztéssel? 15 éves vagyok és abba a dimenzióba is beleszeretnek kóstolni a játékok fejlesztésében!

Milyen programot ajánlotok, hogyan kezdjem el? Miként? Melyik program a megfelelő amivel ellehet kezdeni??

Előre is köszönöm a segítséget és a válaszokat! :wink:

Szia!
Ez attól is függ, hogy milyen területe érdekel a játékfejlesztésnek (Programozás, vagy tervezés, modellezés stb.)
Szerintem először ezt kell kitalálnod :slight_smile:

Szia!

Leginkább a tervezés és a modellezés érdekel :slight_smile:
A programozásba sajnos még nem kezdenék bele :confused:
Tervezés és modellezésre van valami program, amivel esetleg lehetne ilyeneket készíteni?

Üdv,
Ádám :slight_smile:

Szia!

Én kezdésnek a Blender-t ajánlanám
Én ezt tanultam ki másodjára és elég egyszerű kezelni ráadásul még ingyenes is

Szia @panasammo!

Esetleg az Unreal Engine az nem megfelelő?
KB. Pár perce ajánlották ezt is…
Blender vagy Unreal Engine?

Üdv,
Ádám :slight_smile:

Kezdőként szerintem inkább Blender, bár én főleg filmes animációt tanulok, de 3DsMax, Maya, és Mudbox az amiket én tanulok azok már inkább haladó szintű programok.

Én szerintem a Blenderrel jobb kezdeni.
Saját véleményem az hogy az Unreal az bonyolultabb. (bár én nem is nagyon használom azt)

Leginkább arra szeretnék most raterni, hogy kiprpbaljam azt, hogy egy házat belülről és kívülről is tervezek akár berendezés!
Ezt a Blenederrel simán megtehetem igaz?

Igen a blenderben (is) simán meg lehet ezt tenni

Kezdőnek kB. Mennyi időbe telik egy ilyen házat elkészíteni?

magamból kiindulva kb. 2-3 óra

Tudsz segíteni?

Eléggé elvesztem ennek a programnak a “labirintusában” :joy:

Hol tudom azt megcsinalni, hogy bal oldalt készítem a házat/teret jobb oldalt pedig rendesen látom a színeket a teret ugye a kamerának az állásából?

  • Földet és füvet vagy utcát csinálni, hogyan kezdjem el?

én is ezen videó alapján indultam el

és ha kell beked egy kis gyüjtemény: https://drive.google.com/open?id=1guvntjk52V9mQ5VD9icLUAmSxXSczial

Blenderben használatos gyorkombinációk listája

Ha nagyon unatkoznál: https://www.youtube.com/channel/UCOKHwx1VCdgnxwbjyb9Iu1g

A blenderrel inkább modellezni jó, de ha bejárható “játékszerű” dolgot szeretnél csinálni, azt már egy engine-ben kell összereaknod, mint az unreal, vagy a unity.

Mindenképpen több programot kell használnod, kezdetnek egy tervező program: Blender, 3Dsmax. Ezek a legismertebbek.

Aztán kell egy engine, amibe ezeket berakod. Unity-vel nincs tapasztalatom, unreal-ről azt tudom mondani, hogy eléggé felhasználóbarát, és a blueprint rendszerhez nem kell programozói tudás. Van egy rakat videó tutorial.

Maga a tervező része meg olyan mint egy építős játék + ami nagy előny a unity-vel szemben: Van beépített fényrendszer! Tudsz skyboxot csinálni, illetve megadhatod a nap állását, színét, pozícióját, stb… Persze a profik ezt testre szokták szabni rendesen, de gyakorlásnak az alap is bőven jó. Ja, meg az unreal 4 is ingyenes! :slight_smile:

Itt van egy régi projektem: LINK

Meglévő modellekből próbáltam újra alkotni Max szobáját. Elég kezdetleges, relatív kevés idő alatt csináltam.

Hát igen, a játékfejlesztés elég tág fogalom. A játékok külön 3D objektumokból, 2D képekből, textúrákból, hangokból, zenékből, és magából a motorból áll ami az egészet mozgatja, aminek instrukciókat adhatsz valamilyen programnyelven keresztül, esetleg a motor beépített szerkesztőjével is, ha van ilyen. Az unreal és unity motorok komplett szerkesztő felülettel rendelkeznek, bár az unity esetében több programozásra van szükség, mint az unreal esetében, ezért ha ezen a téren gondolkoznál akkor az unrealt ajánlanám, de az unityben meg rengeteg előre elkészített un. asset van, amit fel tudsz használni. Mindkettő eltanulása időbe telik, ezt nem árt tudni. Egy valamire való játékot összerakni nem egy nagyon egyszerű dolog.

Ha viszont a modellezés érdekel inkább, akkor a fentebb említett ingyenes blender jó szolgálatot tehet az alapok elsajátításához, és a blender-rel igen komoly munkák is elkészíthetőek. Ezen kívül a leginkább elterjedt modellező szoftver még a 3DS Max, vagy a Maya, de inkább az előbbi.

A Blendert nagyon tudom ajánlani, sokat használtam, igaz nem játékfejlesztésre, hanem termékrenderekre, animálásra.
Ami nagyon jó benne, hogy gyakorlatilag minden eszköz megvan benne megfelelő szinten, ami egy játék elkészítéséhez kell, így csak egy felületet kell megtanulni, és a konvertálgatásra sem kell workflow. Jó sculpt, modelling, animation, aránylag egyszerű benne a retopo, az UV-toolset az egyik legjobb beépített tool amivel találkoztam, a compositing szintén első osztályú és van benne egy korrekt video editor is. Egyedül talán a textúra festő buta egy kicsit, de nagyon sokat fejlődött az utóbbi időben.
Egy szénné pluginezett 3DsMax+ZBrush+Photoshop+Nuke+AfterEffects valószínűleg majdnem mindenben jobb nála, de éppen csak annyival, hogy csak professzionális felhasználásban éri meg a felárat.
A beépített játékkészítővel egyszer dobtam össze egy rém egyszerű (értsd gagyi) oktató jellegű játékot okos táblára. Egyszerű volt kezelni, tanulni tökéletes, de egy Unreal vagy Unity már sokkal fejlettebb. Szerencse, hogy mindkettő nagyon szépen együttműködik a Blenderrel, Unrealban csináltam is ilyen interaktív forgatható termékbemutatót régen és nem volt gond az átjárással.