Játékipari trendek és a játékos társadalom


#1

Úgy láttam nem igazán van ilyesmi téma, pedig sokunkat érdekel (legalábbis remélem), hogy hova is tart maga a játékipar.

Több dolog is van ami szerintem ide tartozhat és ami talán érdekes beszélgetéseknek és parázs vitáknak (remélem kultúrált mederben!) adhat helyet.

A kiadók a gonoszok? Ők tehetőek felelőssé minden rosszért? Vagy egyszerűen nekünk, játékosoknak van kielégíthetetlen igénye? Nekünk nem jó semmi? Miért kellenek, ha kellenek a mikrotranzakciók? Valóban olyan drága hobbi a videójáték? Hová tart az ipar? Ilyesmi témákra gondoltam, hogy itt esetleg körül lehetne őket rágni, akár kapcsolódó cikkek linkelésével. Kezdetnek egy friss hír:

EPIC store-ban lesz elérhető a Metro: Exodus

Egyébként több pontatlanságot is tartalmaz a cikk, ugyanis időszakos exkluzivitást kap az Epic Store, illetve ami meg van említve, hogy 88% és 70% jár az “alkotóknak”, ez azért pontatlan, mert azt sugallhatja, hogy ennyi megy a fejlsztőknek. Holott ennek konkrétan nagyon csekély része jut el ténylegesen a fejlesztőkig.

Na de én személy szerint örülök ennek. Számomra egy minimális kényelmetlenség (plusz launcher) megér annyit, hogy kicsit több maradjon azokban a zsebekben, ahova érdemes tenni pénzt. Egyúttal a cikk remek apropó egy igencsak képmutató (véleményem szerint legalábbis) játékosközösség bemutatására, ugyanis igen csok helyen lehet olyan kommenteket olvasni, hogy az Epic store-t ki kéne csinálni mert mi az, hogy a steam mellett kell egy másik launcher, blablabla… És ez pont az a közösség, aki egyébként “szósöldzsásztiszvoriórként” szídja a pénzéhes, kapzsi kiadókat, élükön az EA, Activision és Bethesda, hogy a jelenleg leggyűlöltebbeket említsem, és nem is említve a mindenféle mikrotranzakciókat vagy dlc-ket… Holott nagyon úgy fest, hogy sajátr kényelméből egy fikarcnyit nem képes feláldozni azért, hogy ne kiadók vagy forgalmazók járjanak jól, vagy legalábbis ne a fejlesztők a legrosszabbul…

Ez amolyan vitaindító… a téma tág, de nem szeretném darabolni mert a mi viselkedésünk fogyasztókként, fontos befolyásoló tényezője az iparnak. És reményeim szerint kialakul majd egy olyasmi, hogy egy-egy cikkről eldumálgatunk és nem lesz végeláthatatlan anyázás majd a topicból… :slight_smile:


#2

Pár steam fetisiszta tüntet :grinning: Egyébként meg tudjuk a versenyhelyzet jót tesz a fogyasztóknak. Az hogy plusz egy launcher, amikor sokaknak fent van a bnet, uplay, origin, gog, stb nem hiszem, hogy fájó pont. Teljesen logikus, hogy az epic nyit valamerre, az utóbbi időben dőlt be a lé rendesen. Kvázi ha a fortnite, mint húzó címe elül gyorsan meredek uninstall lenne a launcher sorsa. De ha ez is lesz, addig is szép bevételre tehet szert ha ilyen címeket tart meg exkluzívként, még ha nem is véglegesen, mint a Divison 2. Másrészt ő van “feltörekvő” pozícióban, reális hogy többet tol vissza hogy kiadókat szerezzen, de hogy a jövőben is így lesz e arra nincs garancia :slight_smile:


#3

Az Epic esetében ez azért is érdekes, mert ugye ott az Unreal engine is… És rémlik valami olyasmi, hogy az engine-üket használó játékok esetében bizonyos részesedéstől elállnak a bevételből még plusszban. Úgyhogy ez a saját motoruk promózására is alkalmas lehet.


#4

Személy szerint nekem mindegy, mennyi launcher-em van, steam könyvtárban meg lehet jeleníteni a nem steam-es játékokat is a kényelem kedvéért… a steam achievment hajhászok meg majd kinövik, ha elmúlnak végre 13 évesek.
Kicsit komolyabban véve én nem bánom, hogy riválisa lesz / van a steam-nek, csak jót tehet a piacnak, vásárlóknak mert azért valljuk be, néhány árcédula el van szállva más játékokhoz képest. Hogy onnan hova, és kinek mennyi vándorol a zsebébe… nos hát én azt vettem észre , nagyon nem egyenesen arányos a befektetett pénz a kiadott játék minőségével. Főleg a AAA+ piacon.
Mikrotranzakciók: abszolút aljas dolognak tartom a pay 2 win mikrotranzakciókat. A különböző fegyver,. ruha,. pet,. skin-ek meg… szerintem erről, hogy ilyen baromságok vannak akár még single player játékokban is, erről mi, a játékosbázis tehetünk, mert ha nem lenne rá igény, akkor nem lenne. Személy szerint irdatlan baromságnak tartom FPS lövöldében ruha skin-t venni. ( bár jóformán a fegyvered skin-éből se sokat látsz ) , vagy pl egy AC originsben XP boostert, mert nem akar 40-50 órát játszani ( ezt egy másik fórumon olvastam), ahol minden tüsszentésre xp-t kapsz, és úgy is bejárod az egészet, mert szép, és hívogató a világa… kicsit úgy hangzik, mintha “jajj basszus, csak essünk túl rajta, legyen már vége” hozzáállással ülne le az ember játszani. Illetve van a nonszensz kategória, pl a metal gear survive plusz save slot pénzért… DE sajnos van egy játékos réteg, ami ezeket mind megveszi, így a mikrotranzakciók, még ha ilyen bugyuta dolgok is még fognak maradni szerintem. És ez a játékos bázis hibája.

Én inkább érzem úgy, hogy a játékosok igénye egyre inkább halad a béka segge felé, kilóra megveszik a játékosokat a feltupírozott reklámokkal,amiket manapság E3-nak hívnak, ahol érdekes módon minden szebb, és jobb, mint mikor kézhez kapod, illetve zombi mód vásároljuk az Early Acces, béta-theta félkész játékokat, amik a kiadás napján máris méretes day 1 patch-et kapnak, de kell még neki 10-12 patch, meg 1 év mire játszható lesz. Értem én, hogy kapitalizmus, pénz beszél, a kutya ugat, de ez engem nagyon elszomorít, kicsit olyan érzés, mintha elmennék egy étterembe, rendelek egy rántott húst, aminek láttam a képét az étlapon, majd kapok egy cafat húst, meg egy húskloffolót… Lehet én látom rossz szögből a dolgokat, de ennek nem lenne szabad így lennie szerintem.
Bocs, ha hosszú lett :slight_smile:


#5

Én az Early Access-t sem tartom egy ördögtől való dolognak. Az alapkoncepció, hogy ideje korán bepillantást nyerhessen az ember, meg tudja osztani tapasztalatait a fejlesztőkkel, ez számomra elfogadható indok és egy tök jó dolog sülhet ki belőle. A baj viszont 2 oldalról is érkezhet:

  • Van mikor a fejlesztők veszik teljesen hülyére a játékost (DayZ Standalone, ami vagy 4 évig volt Early Access és az volt az érzésem, tavaly mondjuk, hogy 3 évvel ezelőtt előbbre járt a játék…).
  • És a fogyasztó is van, hogy irreális elvárásokat támaszt egy (hasamra ütök…) 0.7-es állapotban lévő (ha 1.0-nál adják ki…) játékkal szemben.
    Itt mondjuk én értelmesebbnek tartanék olyasmit, hogy akik előrendelik, megveszik Early Accessben, azok mondjuk megjelenés előtt részt vesznek 1-2-3 zártabb tesztelésben, és akik mondjuk értelmes visszajelzést is adnak, azok kapjanak valami ingame jutalmat, pl. egy szaros skint, ha már annyira gerjednek rá a népek… :slight_smile:

#6

Szerintem sokan hiányoljuk azt az időszakot, mikor még megvette az ember a kész játékot és örült. Rossz esetben kijött rá, 1, max 2 javítás, de azok is valami észrevehetetlen apró vacakot csiklandoztak meg.

Tiszta naivitás. Ez simán a még több pénzről szól. Ami nem multi, azt hülyére unod, mire kijön. Multiban van mit fejleszteni, mert változik a játékosbázis, új ötletek jönnek, stb.
De egy egszemélyes játékot nem lenne szabad earlyben kiadni.

Dlc-nek is miről kellene szólni? Van egy játék, ami KÉSZ. De fejlesztőéknek támad még ötlete, vagy van egy szál, amit nem mertek belerakni és félrerakták, de volt rá igény és KÉSŐBB kiadják.
Most mi megy? Még el sem startol a játék, de már látod, hogy mennyi nyavajás kiegészítőt kell a kosárba dobni, hogy az egész élményt megkapd.


#7

De akkor mégis mi változhatott kiadói / fejlesztői oldalon, hogy jó pár évvel ezelőtt nem kerültek félkész termékek kiadásra?! a multi részét még mondjuk meg lehet érteni, sokat változhat akár rövid idő alatt is, de mondjuk egy mafia 3, vagy egy “plátói multis” No Man’s Sky? miért vállalnak olyan határidőket, amiket képtelenek betartani? rejtély számomra


#8

Kipróbálták. Látták, hogy pont elegen megveszi és trenddé vált. És azóta is sikerül nekik. Nincsenek rákényszerülve, hogy kész terméket adjanak ki, mert minek. Elkezdjük és a befolyó pénzből majd befejezzük elven megy.
A lemezes rendszernek ez volt az előnye, hogy nem volt rá lehetőségük. Viszont a hátránya az volt, hogy negyd annyian nem vették, meg, mint ahányan játszották, mert kézről-kézre járt.


#9

Ami a Launchereket illeti igenis idegesítő a töredezettség. A legidegesítöbb mikor 400+ játékom van Steam-en és egy game folytatása nem jelenik meg a Steam-en…így első rész pl. még ott van de a második már másik launcher-ben… Persze lehet addolni külső forrásból de az külön “fáradtság” és igenis kapják be.

Az, hogy %-os arányban a többi launcher üzemeltetője nem von le annyit a profitból jogos érv és megértem persze…DE adják meg a lehetőséget, adják annyival drágábban Steam-en, hogy nekik ugyanaz a bevétel jusson az olyanok számára akiknek többet számítana egy letisztult egyezményes game library mint az az extra pénz.

Én például örömmel kifizetném azt a plussz 15-20-25%-ot ha MINDEN elérhető lenne kizárólag a Steam library-mben.

VAGY!!! Tennének meg annyi engedményt, hogy megengedik a különböző launcherek által használt különböző digitális shop-ok integrálását egyetlen egyezményes 3rd party app-ba…mint pl. a LaunchBox…vagy hasonló, hogy egyetlen app-ot feltelepítve egyetlen helyen elérhető legyen minden egy NORMÁLISAN rendszerezhető és kinéző felületen…mert amúgy az összes Launcher egy kalap kula ami a kinézetet és elrendezést illeti.

Az Epic launcher-t hanyagolom. Inkább megveszem a játékokat a kiadó saját oldaláról de mivel a szememben a Fortnite a játékvilág legújabb rákfenéje a MOBA után, SEMMILYEN FORMÁBAN NEM támogatom az Epic-et…és ez olyan szinten megy, hogy UT engine-re épülő játékot is csak NAGYON nyomós indokkal veszek a jövőben.

Nem kell jönni a nagy támadásokkal…NEM LENNE SEMMI BAJOM A FORTNITE-al ha NEM TOLTÁK VOLNA EXTRÉMBE TÚL. Ami sok az SOK már számomra.

Ami a játékok fejlesztését illeti, az a legnagyobb probléma, hogy a legtöbb fejlesztés több energiát és erőforrást lő el a címek promózására mint amennyi időt és energiát fordítanának egy összeszedett értelmes és magávalrgadó sztori és gameplay kidolgozására.

Őszintén ha elkezdenék kiadni az összes '90-es évekbeli játékot grafikailag felújítva és Win 10 kompatibilitással, nem is vennék “új” játékokat egyáltalán jó hosszú ideig.

Aki pedig avval jön,hogy csak a nosztalgia teszi szebbé azokat a régi gameket azt csak anyival tudom elhesegetni, hogy mai napig játszom a '96-os Atomic Bombermant (ráadásul online kompetitív multiban, hála a közösség megoldásainak, hogy életbentartsuk). A '95-ös Road Rash-t kb. 2havonta végigtolom és soha nem unom meg… Populus New Beginning örökké fentlessz a gépemen, Red Alert 2 minden idők egyik legjobb stratégiai játéka ami szintén álandó a gépemen a Tiberian Sun-al együtt. Quake 2-őt még mindíg toljuk a The Edge-en heti szinten…és sok mást.



#10

Lehet az Early Accesst jól csinálni. Jó példa volt a Dirt Rally, ami egyre drágább volt hogy közeledett a megjelenése. Egy félkész játékért fele annyit kellett kifizetni.


#11

Őszinte leszek… Nem olvastam végig a posztot csak a címet és ennyi szeretnék hozzáfűzni. Emberek panaszkodnak steamen (és lepontozzák a játékot) , mert a Resident Evil 2 túl nehéz és nem végivihető. Mit várunk egy ilyen társadalomtól ? :smiley: :smiley:


#12

Szerintem semmi gond nincsen a Fortnite-al. Én sem játszom vele személy szerint de az, hogy ez a játékok új “rákfenéje” az nem indok. Népszerű igen de ezzel nincs semmi baj, SŐT én inkább hálás lennék hiszen bebizonyította, hogy csak cosmetic mikrotranzakciokkal (lootboxok nélkül!!) is szétkeresheted magadat. Ez pedig jó irányba tereli a játékipart (lásd.: COD BO4, Anthem, stb.) És szerintem a játékosok nagyon kis része fizetne 20%-al többet csak azért, hogy steamen legyen a játéka. Személy szerint nem gondolom nagy faradtsagnak, hogy ennyi launcher van, nyilvan kényelmesebb lenne minden egy helyen de nem halok bele.
Az EA=BAD színvonalhoz inkább hozzá sem szólok.


#13

Különbözőek vagyunk, ami abban is látszik, hogy én személy szerint inkább választom a 4-5 launchert, mint a fél ikonnyi képernyőt, pedig gondolom ez akart az elrettentő lenni. Egyébként erről a képről annyit, hogy ki az a fogyaték, akinél ez így néz ki? Mert nekem 1 launchernél több nincs megnyitva… Ha BF-ezek, Origin. Ha Siegezek, Uplay. Ha a többi 380 játék közül bármi, akkor Steam… Ez kép kicsit olyan, mint amikor az ember nyitogatja a hűtőt, pedig se nem éhes, se nem szomjas, azt se tudja mi kell neki… :slight_smile:

De személy szerint megértem, hogy valaki ragaszkodik a steamhez, mert túl kényelmes vagy szereti a dolgait egy helyen, vagy tudja a fene. De amikor emberek, akik hisztiznek pl. azon, hogy milyen pénzéhesek a kiadók és rohadt kizsákmányoló g*ci mind, de egy minimálisat nem képes a kényelméből feladni azért, hogy mondjuk a készítőknek több jusson, ott már eljutunk a képmutatáshoz, a kicsinyességhez, és ez a része engem jobban zavar ebben az Epic Store vs Steam dologban. Félreértés ne essék, nem neked szól, te jelezted, hogy simán hajlandó lennél fizetni az extra kényelmedért, és ez tök korrekt.

A Fortnite-ot magam sem értem, bár pont ennyire nem értem, hogy ez téged miért zavar ennyire? :slight_smile: A Fortnite sikere nem hiszem (remélem), hogy olyan mély nyomot hagyna az iparban, hogy most mindenki nekiáll ilyen fost (bocsánat, szerintem az…) csinálni. Van akkora az ipar, hogy bőven találok nekem megfelelő játékot. Engem lassan jobban zavar, hogy minden AAA open world és 100 óra kell hozzá. Ráadásul ott vannak az AC-s megoldások, hogy a fejlődésre és a mellékküldikre gyakorlatilag rá is kényszerít, és esélyem sincs egy 20 órát elmerülni benne, mint amennyi nekem jól esne. Az Origins-t rohanva vittem végig vagy 35 óra alatt, és bár tetszett nagyon a játék és a világ, de azért nem bánom, ha egy játék kicsit jobban tiszteli az időmet. És azért nem egy Witcher 3, hogy olyan változatosságban teljen el az a másik 30-40-50 óra.


#14

Eddig 80 órám van Ac originsben, 99% on van a progress. Azt az egy k@rva százalékot nem találom. :man_facepalming:


#15

Üdv a klubban szintén 99% az arena és a lovaskocsi verseny kivételével mindent megcsináltam :smiley: még a kis rejtvény papírokat is.


#16
  1. Az ingyenes játékok mikrotranzakcióból való fenttartását messze nem a Fortnite kezdte el, ez évtizedes praktika a játékiparban.

  2. Pont ezért nem bizonyított semmit csak azt,hogy az emberj tömeghisztéria egy felhypeolt termékkel kapcsolatban milyen méreteket képes ölteni.

  3. Mikor már egy NBA meccset sem tudok végignézni, Science.com-on azt dobja fel reklámnak és a csapból is azt próbálják letolni a torkomon valamint az utcára nem tudok kimenni anélkül, hogy ne tolják a pofámba azt a szart az nekem SOK.

EA-vel kapcsolatban azért nem hiába van meg a hírnevük…az az igazság,hogy a már bevált sablonokat copy paste-elik évről évre mivel van az a réteg aki megveszi…viszont ez már számtalan amúgy rettentő nagy potenciállal rendelkező címet és fejlesztőgárdát tett tönkre és ezt NEM lehet tagadni.

Magam részéről hidegenhagy mivel legutolsó game amit töllük vettem az Andromeda volt azelőtt meg a 3db Mass Effect game mikor megjelentek sorra. Én nem nagyon élek az ő világukban így személy szerint hidegen hagy mennyire good vagy bad az EA.

@ujheljidani nekem az AC Origins 60h alatt 51% és már nincs idegem meg időm se pazarolni,hogy azt a csomó repetitív menj el A-ból B-be sidequest-et végiggrindeoljam…De ez meg megint szubjektív. A story nagyon jó volt és élveztem a világot hosszú ideje először egy AC játékban amiért óriási kudos a fejlesztőknek és az Ubinak. Egyszerűen csak túl sok a mellékes értelmetlen tartalom a számomra; sallang ha úgytetszik.


#17

Senkinek nem úgy néz ki,nem is az a kép lényege…de evvel te is pontosan tisztában vagy :slight_smile:

Nekem személy szerint egyetlen ikon sincs a Desktop-on,a lehető leg letisztultabb és funkcionalitásban optimalizált környezetet preferálom a magam számára…épp ezért szeretnék amit csak lehet eggyezményesíteni (lásd launcherek)


#18

Én annyira nem vagyok érzékeny a többféle launcherre, kivéve egy esetben: Oculus rift.
Kivagyok attól, ha steames játékkal nyomom vrban, akkor is kell futni az oculus home-nak, a stemnek és a steam vr nak is…
Mondjuk hazudnék, ha azt mondanám nem bántja a szememet, hogy a dead space 1-2 steamen van meg, a 3 pedig originen.
@Xeno -val egyet is tudok érteni, meg nem is, azzal kapcsolatban, hogy ha régi nagy címeket remake-elnének, azzal el lehetne lenni egy darabig. Pl a classic half life 1-et imádtam, rommá játszottam, legelőször a gamestar cd-n megjelenő demoval játszottam, ami nem ma volt.
Megvettem a Black Mesa classic half life fan remake-et, de 3-4 óránál többet nem tudtam már beletenni, hiába a jó grafika. Persze azért a jóféle VR- ban valószínűleg végignyomnám.
A single player early accessről annyit, hogy elég rossz szerintem is, pláne ha csak 1-2 ráncfelvarrást és kisebb contentet kap.
Ott a the forest példának. Végignyomtam a storyt, már nem vonzott vissza a játék annyival, hogy lett benne egy fortnite hang glider, crossbow meg új szörny címén kirakták a főbosst outdoor szörnynek…
“Régi” játék, de a dying light iszonyat jó számomra és amiket beletesznek újításokat simán belefér, hiába csak fegyver, új szörny, plusz eventeket is csinálnak.
Számomra a dying light az a játék az elder srolls-okon kívül, ami minden pénzt megért, mert bőven a várakozáson felül teljesített és le tudott kötni.


#19

Tagadni nem lehet, de árnyalni egy kicsit azért igen, amit remélem megpróbálhatok anélkül, hogy bármilyen elfajult helyzet alakuljon ki, ez is csak egy vélemény… :slight_smile: Ráadásul egy olyan, ami szintén nincs azért megelégedve az EA háza táján történő dolgokkal… Pl.

  • Visceral games: mindig is saját alapítású stúdiójuk volt, EA Redwoon néven alakult, majd kicsit rebrandelték. Itt ugye ment a kiabálás, hogy a szemét EA kinyírta őket… Hát, ez részben igaz, csak konkrétan fel is építette őket a nulláról.
  • Maxis: biztosra nem lehet állítani, de azért ott a felvirágzásukban is legalább olyan jelentős részt vállaltak, mint a vélt kinyírásukban (szerintem a Maxis egyszerűen annyira önismétlővé vált és annyira nem tudott már mást csinálni, csak valami Simses dolgot, hogy az természetes, hogy kifullad idővel). Az EA felvásárlás nélkül, talán a Sim City 3000 sem jelenhetett volna meg. És azért akkoriban, elég bátor dolog volt egy olyan projektet mint mondjuk a Simset felkarolni. Aztán persze jöttek a köpedék tematikus kiegészítők szép pénzért, amiket jobb helyeken ingyen is, vagy legalább nagyobb csomagokban és olcsóbban is lehetett volna adogatni…

Hasonló árnyalatok vannak a többi fejlesztőjével is, de azokra annyira nem emlékszem hirtelen és kicsit utána kéne nézzek, de azért messze nem fekete vagy fehér a dolog, mint ahogy azt sokszor szeretjük beállítani. A játékiparon belül mindig rohadt nagy volt a fluktuáció. Új cégek jöttek, mentek, alakultak, szűntek meg, felvásárolták, eladták. Az EA az egyik legnagyobb, akinek vagy 15 fejlesztő cége van és akár százas nagyságrendű brandje . Már csak a nagy számok törvénye alapján is elkerülhetetlen, hogy egy ilyen cégnél ezek megtörténjenek. Ettől függetlenül persze nem is angyalok, félreértés ne essék, amikor világhatalomra jutok nem fogok nekik szobrot állítani az enyém mellé (:P).
Én a Star Wars miatt inkább haragszom a Disney-re, mint az EA-re. Az, amit az EA “csinál”, tökéletesen kollerál azzal, amit a Disney csinál a filmekkel és bár próbálják a Disney-t pozitívan beállítani mert az érdekek ezt kívánják (jobb csak egy szegmensét utálni egy ekkora brandnek mint a teljeset…), de szerintem a játékok körüli katyvasz köszönhető a Disney-vel való együttműködésnek, mert azért elég nehéz tartani ezt páros-páratlan éves fő epizód-spin-off ritmust, és nyilván nekik (EA-nek is, és Disney-nek is) az az érdekük, hogy egy Bounty Hunteres játék mondjuk közel együtt jöjjön ki egy Boba Fett-es filmmel teszem azt, mert ezek gerjesztik a keresletet egymás iránt… De egy játéknál nem úgy megy, hogy hamar másik rendező, 1 hónap alatt újraforgatunk pár jelenetet és a vágóasztalon megoldjuk… De alapvetően nekem is fáj, hogy az elmúlt 5 évnek az eredménye másfél Battlefront…

No de ez lehet nagyon specifikus téma, ráadásul nagyon vitatott is, úgyhogy lehet jobb nem belemenni… (persze ha egy épkézláb vita alakul ki, amik túl tudnak lépni a zsigeri reakciókon, akkor jó is kisülhet belőle, de na… az interneten vagyunk… :slight_smile: ).

De hogy kicsit eltereljem erről a témát, fogok linkelni egy cikket, és inkább ott, külön leírom véleményem, amik a remake-kel kapcsolatosak. :wink:


#20

A beszélgetés témájától kicsit eltérve, de szerintem a topikba beillik:

Kinek mi a véleménye, arról, hogy a Sekiro kiadója az Activision lesz? Őszintén, én egy kicsit megijedtem, és egyben meg is lepődtem. Arra tudok csak gondolni, hogy az Activision elég nagy összeget szurkolt le, hogy ők adhassák ki. És a Dark souls széria sikeréből remélik, hogy visszahozhatják a nevüket a kedveltebb kiadók közé?

Az biztos, hogy nem első nap fogom megvenni, pedig az volt a terv. Megvárom, hogy mi sül ki belőle. Félek.