Játékok fejlődésének megállása

Sziasztok ninjonok!:smiley:
Arra lennék kíváncsi hogy a srácoknak, és nektek mi a véleményetek arról hogy a valósághű grafikájú játékokat egy idő után már nem fogják tudni tovább tökéletesíteni, 95-99%-ban hasonlítani fog a valóságra és már csak csiszolgatni lehet, de nem számottevően, illetve ekkor már nem lesz nagyobb teljesítményt kívánó újítás.Ekkor beállhat akár egy olyan helyzet is hogy nem kell nagyobb teljesítmény a játékokhoz, hanem elég lesz 10 évente fejleszteni a konfigunkat (persze ha van szükség rá alkatrészcsere)?

4 Likes

Szerintem ilyen soha nem lesz, mert ezzel a gyártók is előbb- utóbb lehúzhatnák a rolót. Szemmel látható orbitális nagy különbséget már most sem látsz pl egy Uncharted 2 - Uncharted 3 között ( a 4-hez még nem volt szerencsém ) Vagy ott a Half - life 2. Ott milyen jó az Arcmimika, a víz tükrösödése? Brutális, s 2004-es játékról beszélünk. Most meg már nem nagyon tudnak újítani, mert már a valóság határait súrolja. Inkább a játék fizikáján kellene javítani ami a valósághoz hü. Emlékszem valamelyik Need for speed-et úgy reklámozták, hogy fog látszódni a sérülések, erre semmi nem volt, ebben még a Gran Turismo is fényévekkel jobb.

2 Likes

Ha esetleg a grafikai maxhoz érünk akkor is lehet még tovább fejlődni játékmechanikában például vagy a fizikában ,vagy egy sandbox játéknál a bejárható területek növelésében.(Már most is rohadt nagy területeket járhatunk be 1-1 játékban de gondolkodj mondjuk egy kisebb ország vagy egy amerikai megye digitalizálásán. :slight_smile: )Persze a fejlődés le fog lassulni de megállni soha sem fog.Előbb utóbb a vágyam meg fog valósulni és egy Witcher mélységű RPG-ben fogok Moria bányáiban orkokat darálni! :smiley:

4 Likes

én már egy Half- LIfe 3 nak is tudnék örülni, némi RPG elemmel :slight_smile:

2 Likes

Én úgy látom, hogy a Gafika nagyon nagyon gyorsan fejlődik most. Tuti nem lesz vége a fejlődésnek. Ha már teljesen életszagú a rajz, akkor nagyobb pályák lesznek. Épp Az Uncharted 4-nél gondolkodtam el, hogy lehet a fal kidolgozottabb lehet a fenyő még szebben megrajzolt, de élettel telibb és részletgazdagabb már nem lehet. naughty dog, Santa Monica Studio már megalkották az igényesség csúcsát, nem kell ennél több.

1 Like

Arcmimika, mozgás stb eléggé suta tud még lenni. Pont most néztem az Andromédáról videót. Ilyen téren eddig a Tomb raider a best.
A felbontás növekedéssel, pláne a vr-ban élvezhető valsósághű grafikához nagyon messze vagyunk, arra brutális gép is kell majd. Meg háttértár, a star cityzen (ha elkészül valaha normálisan) több mint 120 gigára becsülik.
Az egyre nagyobb open world játékokkal csak az a gond, hogy egy idő után baromi sok idő eljutni A-ból B-be. Megtölteni tartalommal rohadt nehéz, most is unalmas tud lenni egy csomó játék.
Másik dolog lehetne a normális fizika, meg a környezet élethű rombolása. Itt fps-nél a single player strory lenne nehéz, hiszen jó pár módon meg lehetne olani egy küldetést, úgy meg nehéz a narratíva.
Én inkább az AI fejlődését várom, élethű párbeszédeket egy játékban. Nem olyan suta dolgokat, mint pl dragon age, vagy mass effect. Sokkal szabadabb történeteket. Milyen érdekes lenne, ha az általad generált karakter nem szimpatikus a kiszemelt csajjal és nem jössz vele össze. (Mass effect 2, amikor Miranda előadja, hogy mindketten tökéletesek vagyunk, te meg a legrondább karaktert rakod össze akit csak lehet).
Az élethűség nem biztos hogy jó játékélményt tud okozni, kivéve szimulátoroknál, ott az a cél. Majd a jövő eldönti, én egyenlőre a 4k 60 fps ultra beállításnak is örülnék egy játéknál.

3 Likes

Tök jó dolgokat írtál. Szerintem is a Tomb Raider-é az egyik legélethűbb mimika, de csak a Lara-é. (nagyon jó még az Uncharted 4, meg a Last of Us játékoké is). A grafika manapság szerintem két úton fejlődik, illetve nem fejlődik. Az egyre nagyobb teljesítmény megjelenésével egyre több és részletgazdagabb objektum jeleníthető meg egyszerre, viszont a next-gen-re már évek óta várnak a játékosok. Mondjuk tudom, hülye fogalom ez a next-gen, de ha a technológiai újításokat vesszük szemügyre, eléggé kevés újdonság jelenik meg manapság. Kicsit alábbhagyott a dolog. Pl. Milyen volt amikor a FarCry 1-ben megjelent a tükröződő víz, vagy amikor először vetődött minden árnyék real time minden felületre? Na azok a shader megoldások emelték ki a mai játékokat is a poligonvilágból. Szerintem a “next-gen” azért nem jön el, mert a jelenlegi technológiai megoldásokkal szinte minden élethűséget adó elem (effektusok) megvalósíthatóak. Nem a legtökéletesebb példával de ez kb. olyan mint a filmek terén, hogy bár jöhetnek ki újdonsült technológiai újdonságok, de az átlag fogyasztó nem feltétlen fogja észre venni, mivel szinte minden megvalósítható már ügyes technikai húzásokkal évek óta a filmvásznon. Ahogy Erikzann is, és fentebb még más is írta, azzal tudok egyet érteni én is, hogy a fizikai szimulációkban, mimikákban, magában a karakterek élethűségében és persze nem utolsó sorban az AI megoldásokban kellene talán jelenleg a játékoknak újabb fejlődési gátakat átugorni, nem feltétlen az általános grafika szintjén. A teljesítmény növekedése által egyértelmű dolog hogy egyre több és részletgazdagabb modell jeleníthető meg, de ha jóformán csak erre helyezik a fejlesztők a hangsúlyt és nem próbálják meg az egyéb fontos alkotóelemeket (mint pl. AI-t) valóságosabbá tenni, akkor még egy jó időre el fog maradni a “next-gen” játékélmény.

1 Like

ost legnagyobb probléma, hogy egy igazi nagy játék, ami demózhatná a dolgot, 100 milliókba kerülne.
Ahhoz hogy tökéletesen fusson, midnekinek 1080 ti, meg egy húzott i5-ös proci kéne, meg 32 giga ram.
Ez elég kevés játékosnak áll rendelkezésre.
Sajnos nem várható el olyan csoda, egy olyan engine, ami képes egy csomó effektet leredeukálni/kikapcsolni telejes, csak azért hogy egy “kávédarálón” is el tudjon indulni a játék.
Ma pedig ez apiac törvénye, hogy egy 3 éves közép kategórián is elinduljon a játék.
A csúcs gépeken, meg pl számoljon ki egy nem létező óceánt a városra, képkockánként 32x (crysis 2)

1 Like

Ezért van a portolás konzolokra. Egyszer megveszed max 100 ezerért, s max a játékot hozzá, s kb 5-10 évig nem kell foglalkozni gép fejlesztéssel / uj konzol vásárlással.

1 Like

Eddig ez volt a forma. Most pont a pc “gyors” fejlődésének hála lehet lecsökken a 6éves életciklus is, meg jönnek a félgenrrációs gépek lásd ps4 pro, meg a scorpio. Ami szarul esik, mert többet tud, viszont ha pár hónapja vettél egy alap konzolt, nem fogod megvenni a másikat. Ha meg igen árban ott vagy egy közepes gamer gépnél. Nehéz ügy, dönteni még nehezebb.

1 Like

Igen ettől én is tartok. Egyenlőre a 4K és a Vive miatt, ami sokakat nem érint, de én is úgy látom, hogy idő kérdése mikor vehetek a ps4-emhez nagyobb vinyót vagy jobb videókártyát…

1 Like

Nem kell csúcs gép, hogy egy játék jó legyen, csak jó ötletek. A 4k-ról nagyon jó meglátása van Grőb Attilának. A videó első fele szól arról:

3 Likes

Nem aggódok azon, hogy megáll a grafikai fejlődés, lehet, hogy 2D-ben most kezdjük elérni a megtévesztő realizmust (vagy az uncanny valley-t), de, ha megnézzük a VR teljesítmény igényét ugyan olyan minőségű látvány mellett van, hova fejlődni.

Engem inkább zavar, hogy az AAA játékok kezdenek túl tökéletesek lenni, leginkább piacpozicionálás szempontjából (CoD, BF AC, vagy az újabb BioWare játékok). Ez is egyfajta fejlődés, csak nem technikai. Annyira pontosan be tudják lőni azokat a paramétereket, amivel a legnagyobb rétegnek lesz eladható, hogy kiüresedik az egész (történet, karakterek, grafika, design, zene). Ehhez még hozzá jön az, hogy 1 negtaív reklámmal kb. 10 pozítv ér fel, ezért bármilyen hülye véleményhuszár irracionális dolgokat csikarhat ki a kiadóktól. (Csúnyán mondva részben a polkorektség öli meg, de ez már meredek). Ezzel főleg az a gond, hogy az embereknek véges összege van játékokra, így az esetleg ötletesebb, de rétegjátékoktól szívják el a pénzt.

3 Likes

Tökéletesen egyetértek. Én is az AI fejlődését várom. De ez szerintem akkor fog megvalósulni, hogyha a felhő alapú játék koncepciója elfogadható formában kevés késleltetéssel megvalósul.
Most jelenleg úgy tudnék egy hatalmas ugrást elképzelni AI terén, hogyha a játék nem helyben hanem egy távoli szuperszámítógépen mondjuk IBM Watson, Google Cloud Platformon számítaná ki az AI döntéseit a felhasználó interakciójának és a játék környezet függvényében.

2 Likes

Az “AAA” kategóriájú játékok (és nem véletlen az idézőjel) kiadói (az EA, na meg az EA) túl jó marketinggel rendelkezik ahhoz hogy a 20. battlefieldet is eltudja adni több milliós példányszámban, ami a játék felépítését tekintve épp hogy csak különbözik a 19.-től. Nincs különösebben semmi bajom az EA-val, félreértés ne essék, csak sajnos a tömegjátékok kiadója lett, és abban az elképzelésben akár lehet is valami, hogy ezek a game-ek elviszik a pénzt egy-egy ígéretes ötlet elől.

Ami az AI-t illeti, szerintem az egyik legkevesebb számítási kapacitást igénylő dolog egy játék esetében. Persze nem arról az intelligenciáról beszélünk, ami majd önéletre kell :slight_smile: Az AI valójában nem más, mint amit a számítógép éjjel-nappal amúgy is csinál. Változók logikai műveletinek eredménye. Ha nem tapasztalható az, hogy többféle “véletlenszerű” esemény következtében különböző módon reagál a környezet, az igazából csak a fejlesztők lustasága, vagy a kiadó sürgetői képessége. Szerencsére ez nem mindig van így. Igazából csak jó ötletek kellenek, amire van idő és anyagi keret, hogy megvalósítsák. Csak egy példa ami most eszembe jutott: időjárás által véletlenszerűen változó környezet. Az adott esemény nem feltétlen kell hogy a játékmenetet is befolyásolja, de mindenképpen érdekes lehet a játékos szempontjából, ha egy vihar következtében kidőlnek a kisebb fák, leszakadnak az ágak. Realisztikusabbá válik általa a játék, és nem feltétlen nagy munka elkészíteni.

1 Like