TheVR Fórum

Játékon belüli szaggatás 60-80 FPS ellenére, mi lehet a baj?

Egy viszonylag régi gamer laptoppal rendelkezem, amiben egy gtx 950m videókártya, egy I5-4200H processzor és 8gb RAM található, a kijelző pedig 60 HZ-es. Emellett a notebook a napokban lett gépszerelő által kitakarítva és az 1TB-os HDD helyett lett belerakva egy 480GB-os Gigabyte SSD. Ezáltal teljesen új a rendszer, minden alapbeállításokon fut. A videókártya driver le lett frissítve a legújabbra és nem lett állítva benne semmi.

Ennek ellenére letöltöttem a pár játékot, league of legendst, CS:GO-t és olyan 60-80 FPS között mennek is a gamek. Viszont itt jön a fő problémám, ami számomra is kicsit érdekes mert még sosem tapasztalatam ilyet azelőtt, mielőtt HDD SSD-re lett cserélve.

Az a 60-80 FPS a laptop képernyőjén, olyan mintha 20-30 lenne, ez pedig nagyon zavaró számomra. Egyszerűen a képernyő beszaggat hiába tartja a stabil 60 FPS-t bármelyik játék.

Azt még szeretném megjegyezni, hogy ha bekapcsolom a vsync-et akkor egyből teljesen stabil látom a képernyőn keresztül is azt a 60 FPS-t, viszont érezhető input-laggot okoz ami ilyen kompetitív játékoknál nem előnyös. Az is érdekes, hogy rögzítettem egy videót, ahol vsync nélkül is úgy látszódik, hogy sima a kép, annak ellenére, hogy nálam szaggatott.

Esetleg tudna valaki ebben segíteni, hogy ez mitől lehet és hogy hogyan lehetne megoldani?

Milyen op. rendszert pakolt rá az emberünk? (és mi volt előtte)

A kijelző nem bír 60 képkockánál többet megjeleníteni másodpercenként, szóval kell a v-sync. (különben tearing, vagy frame drop lesz) Ha v-sync-el számodra kevés a 60 fps, akkor külső monitorral tudod megoldani a helyzetet, ami mondjuk 120Hz-es.

Azt, hogy ennek mi köze van HDD cserének nem igazán tudom. Talán eddig nem vetted észre? Vagy egyszerűen “kevés” az SSD teljesítménye. (mondjuk még a 850-es Samsung szintjét sem tudja, szóval nem éppen egy jó választás)
Esetleg próbálj egy firmware frissítést a Gigabyte SSD-n, hátha.

2 Likes

Ha v-sync -el jó akkor használd úgy. Input lagot, annyit okoz, hogy ha lenne is 70-80 fps-ed, ahelyett csak 60ad lesz, viszont így a renderelt képkockák száma szinkronizálva van a monitor képfrissítéséhez, ami sima mozgást eredményez.

1 Like

Windows 10 Home 64bit volt előtte és lett most is feltelepítve.
Igazából az a baj, hogy ha vsync nélkül lekorlátozom 60 FPS-re a játékot, akkor is szaggat a képernyőn. Ha lentebb vettem a beállításokat akkor is szaggatott.

Megpróbálom a frimware frissítést. Igazából nem tudom mi lehet a ludas, mert mielőtt ki lett cserélve nem volt ilyen problémám, tehát vsync nélkül is ugyan úgy stabilan láttam a 60 FPS-t, de most csak vsyncel jön át ez az élmény.

Az a baj, hogy LOL-nál még elviselhető ez az input lagg, viszont például a CS:GO egyenesen játszhatatlan vele.

Nehéz ezt így szavakban leírni, hogy mi is történik, de egyszerűen olyan mintha a laptop képernyője nem tudná vsync nélkül megjeleníteni a 60 FPS-t, pedig eddig 5 éven keresztül tudta.

Én elsőnek kezdenék 1 el régebbi driver el , és megnézném hogy úgy mit produkál mert ha jól értem akkor 1 el újabbra lett frissítve.

1 Like

Jelenleg a 465.89-es frissítés van letöltve, de szerintem nem ezzel van a probléma.

Ha nem próbálod ki akkor nem fog kiderülni , ha meg van másik ötleted próbáld ki azt .

2 Likes