Kép soksorozódás játék közben


#1

Sziasztok Ninjonok!

Már régóta küzdök ezzel a problémával, de most telt be a pohár. A helyzet az, hogy főleg szimulátorozok, némely játékot liga szinten, verseny szerűen tolok. Mióta megvan az új monitorom (LG 24MP59G-p), azóta küzdök az alábbi problémával:

Ahogy a képen is látszik, szétcsúszik a kép a járművek mellett. Nagyon zavaró, és nem tudom már mit hova állítsak hogy jó legyen. A képen látható játék az Assetto Corsa Competiziona, de a probléma jelen van az F1 2018, F1 2019 -ben és az Assetto Corsa -ban is.

Várom tippjeiteket, hogy mit lehetne ezzel kezdeni. :slight_smile:


#2

Én személy szerint nem látom a problémát, de az általad leírt jelenségre a Vertical Sync nevezetű funkciót szoktuk használni általában.


#3

A képen lévő kocsi bal oldalát kell nézni, de mindjárt csinálok egy reprezentatívabb képet. Amúgy Vsync be van kapcsolva, s nem is vertikális szétcsúszásról van szó. Inkább a mozgó objektumok duplázódnak, olyan mintha árnyékként a kocsi oldalától elindulva két-három duplikációja lenne az adott mozgó testnek.


#4

Ha a hátsó szárny jobb szélét nézed, ami a fű fölött megy, akkor láthatod a problémát.


#5

Igen, mostmár tényleg látom, köszi a pontos leírást. :+1:

Pontosan milyen kábelt használsz a GPU és a kijelző összekötésére?
Kérlek mellékelj egy konfigurációt is.


#6

HDMI kébellel van összekötve.

GTX 1060 6 GB
i5 7600K
16 Gb RAM (2400 Mhz)
Gigabyte b250m ds3h alaplap

Kb. ennyi lenne :slight_smile:


#8

Lehet TAA vs. AdaptiveSync / G-Sync problem.

Nézd meg FXAA-val.


#9

Nekem ez Ghosting-nak tűnik. Lassan vált szineket és gyors mozgásnál összemosást eredményez. Monitor menüben nézd meg a response time beállítást. Ha high-on van. (5ms) vedd lentebb.


#10

DP-kábel + freesync és elvileg megoldva.


#11

Halkan jegyzem meg, ha a monitor oldalán lenne a probléma, akkor nem látszódna egy screenshoton… a képalkotás és jeltovábbítás a kijelző felé nem egészen így működik.

Maga a TAA eljárás an Unreal motorban amit az AC: Comp is használ egy taliga kaki, bár nem tudom hogy javítottak-e rajt az évak alatt.

Lásd videó alant. Na most ha azon kívül még van sima MSAA is a játékban egyszerre, akkor simán a képen látható eredményt kaphatod…


#12

Bocsánat. Még nagyon reggel volt XD
Igazad van.
Valamiért a monitor volt csak az agyamban.


#13

Igazad van. Két kávé kellett volna reggel :slight_smile: Tisztában vagyok az általad leírtakkal. Egyszerűen csak saját figyelmetlenségem okán írtam téves véleményt a kérdezőnek. Ezért elnézést! Hunt showdown is hasonlóan ocsmány élsimitást használ. Ott is mindennek van Aurája mozgás közben.


#14

Kipróbáltam FXAA -val. Az említett játékokat egyenként kipróbáltam FXAA beállítással, mindenhol eltűnt a sokszorozódás. Viszont értelem szerűen az élsimítás elég ratyi így. Lenne valami megoldás, amivel jó élsimítás mellett eltűnne a sokszorozódás?


#15

ReShade esetleg, SMAA + CAS kombóval.


#16

Kaphatnék némi step by step -et? Nekem ez így kicsit kínai. :stuck_out_tongue:


#17
  1. Letölt: https://reshade.me/
  2. Elindít telepítő.
  3. Betallóz játék .exe fájlja.
  4. Beállítod DX10+ -ra.
  5. Megkérdi akarsz-e letölteni valamit a shader könyvtárból. Kipipálod az FXAA-t és az SMAA-t.
  6. Innen letöltöd a portolt AMD-s Contrast Adaptive Sharpening (CAS) filtert. Jobb oldalt nagy Download .zip gomb. Valami hatkilóméteres összehashelt fájl neve lesz.
    https://gist.github.com/martymcmodding/30304c4bffa6e2bd2eb59ff8bb09d135
  7. Megkeresed a korábban feltelepített ReShade …/reshade-shaders/Shaders/ mappáját a játék főkönyvtárában és belehajítod a zipben lévő CAS.fx-et.
  8. Elindítod az ACC-t és bepipálod az összesen három avagy két effektet ha a játékban lévő FXAA-t akarod használni.
  9. CAS-on tetszés szerinti értékre húzod az sharpening mértékét. Sweetspot játéktól függően valahol 0.500 és 0.750 között keresendő.
  10. Elmented egy presetbe.
  11. Profit???

#18

Úgy néz ki működik, elfogadható a kép, stabil az FPS. Köszi a segítséget! :slight_smile:


Lezárva ekkor: #19