TheVR Fórum

Közös játékfejlesztés

Sziasztok.
Tegnapi nap folyamán a Youtube feldobott nekem egy ajánlott videót a játékfejlesztésről. Majd a többi suggested videót is megnéztem, és meglepődtem. Egy játék összedobása nem is olyan nehéz. Először Unreal játékokat néztem és láttam hogy egy fasza level design összedobása piskóta. Utàna pedig mobil VR/AR játékokat néztem. Ezutóbbiban látok nagy potenciált.

Itt jönne a felvetés: Lenne-e igény egy közös kis játékfejlesztési projektre? Budapesten valahol néha összeülnénk, kitalálnánk egy projektet, és együtt készítenénk egy TheVR témájú játékot. Egyedül mindenki fél belefogni, mert sok munka, de ha már van egy csapat akivel együtt dolgozhatsz az elég motiváló lenne. Majd együtt elsajátítjuk az alpokat, aztán meglátjuk hogy mit tudnánk összehozni, esetleg a tapasztaltabbak taníthatnának :smiley:
Ti mit ghondoltok?

6 Likes

Már van egy :slight_smile: Hamarosan több infó is lesz majd róla csak annyit tudok most mondani hogy egy társas lesz :smiley:

1 Like

Elférnek egymás mellet :smiley:

Hát ha nem egy társasról van szó… :joy:

1 Like

Itt nem magáról a játékról lenne szó, tök mindegy mit fejlesztünk :smiley: Maga a közösség, illetve hogy együtt tanuljuk meg a dolgokat, az lenne itt a lényeg :smiley:

1 Like

“Egy játék összedobása nem is olyan nehéz.”
Wow

Egyébként pedig sokadik kezdeményezés

Hát ezzel csak az a baj hogy nagyon senki se tud időt szánni rá és nem igazán megy :confused: (mi is már jó pár hónapja elkezdtük és még mindig nem vagyunk kész)

Mondanám, hogy részt vennék benne a 3d-s látvány megcsinálásában, esetleg a programozásban, de kb. 3 órányira lakok Budapesttől, így a “meetingeken” nem tudok részt venni. Ha így is jó, akkor ok. (bár erre piszok kevés az esély…)

Jó pár hónapja nem is elég rá általában, én Tesómmal fejlesztek egy Adventure game-t Steam-re, egész jól halad, Január óta nyomjuk, de szerintem 2018 végére lesz csak kész :smiley:

@nope_cheeseman Szerintem levélben egyszerűbb mindenkinek, avagy TS/Discord-ban privát audio konferencia keretében, és akkor nem gond a táv

@eltonleonidas támogatom én is az ötletet bár szabadidőm nem sok lenne rá még ±ba erre is, a GDD-t tudom teljesen vállalni csak, hogy elkészítem a megbeszéltek alapján és a változtatásoknak megfelelően módosítom ha kell.

1 Like

Hát én szerettem volna sulikezdésre megcsinálni de nem ment sajnos… :smiley: De megleszaz :smiley:

Ebbe én is benne lennék nagyon szívesen.

Igaz webes nyelvekkel foglalkozom, de ez kihívás :smiley:

Az ötlet nagyon jó, tényleg volt szó róla többször és részt is vennék benne szívesen, ha valamennyit is konyítanék hozzá :smile: Annyit tudok tenni, hogy ha barmi elkészül az elképzelések közül akkor szívesen játszom vele/kipróbálom. :slight_smile:

a beta-testing az egyik legfontosabb rész a játék készítésekor, ekkor kell felfedezni a glicheket és a bugokat. Szerintem erre is majd fog kelleni ember.

1 Like

Hát először legyen meg az a game :smiley: És többen is írjátok, hogy ezt meg azt a részét szívesen vállalná a dolognak… Én azért is akartam, hogy együtt összeülni és belekezdeni, hogy együtt tanuljuk meg az egészet, így mindenkinél eldől hogy miben a legjobb, de mégis mindenből tanulna egy kicsit :smiley:

Tudod az a helyzet, hogy pl nekem is lenne kedvem a dologhoz, de eleve egészen messze lakom Pesttől, a másik pedig, hogy egyszerűen nincs időm. Az emberek nagyrészének ez a problémája. Egyszerűen nincs idő ezekre…

Ha lesz ebből az egészből valami, és remélem, hogy nem csak üres beszéd/topic/post/etc, akkor inkább az elején a gamemakerrel kellene kezdeni, majd csak szépen, fokozatosan. Bár kezdésnek akár grafikai, akár a zenei, vagy akár a kódolói részen, lehet, hogy jó lenne kezdésnek a MUGEN, ott csak ugye custom background, main menu, characters és soundtrackot lehet csinálni, ez is egy jó kezdés lehet, nem túl szerencsés rögtön az Unreal Engine 4-gyel kezdeni, hiába lehet mocskosul szép grafikát csinálni benne (lásd. pl. Kholat, Dragon Ball Unreal, and so on), a szükséges hardver olyan 1 millánál kezdődik, itt a középkategóriás gamer laptop, de a fél millás is kevés, akkor a rész-specifikus felszerelés is nem egy olcsóság (pl a grafikai részen a graphic tablet, bár én a “hagyományos egér kombót” preferálom), akkor a külső szoftverek (grafikához a zbrush nagyon jó, a blender inkább animáló szoftver, a rajzokhoz a sotofop, a corel painter, esetleg az Autodesk sketchbook pro membership). Egy szó, mint száz, szerintem inkább kicsiben kellene kezdeni, és a sok kicsi sokra megy alapon az ott megszerzett tudásra építkezni, mindig egy lépcsőfokot felmenni, mint a fekvőtámasznál, ha nem tudsz fekvőzni, nem rögtön az egykezes szűktartásút kéne csinálni, hanem a legelső részét, ami mindenhol más.

Inkább Unityre gondoltam :smiley: a gamemakert szerintem meg ne soroljuk nagyon a játékfejlesztéshez, nem az a kategória :smiley:

Rendben.

Én kíváncsi vagyok mit alkottok majd :smiley: szerintem a program választás rajtuk áll, ha. Valamit tudnak / szeretnek használni, vagy éppen ki akarják ismerni az elég sok motivációt is ad a projekthez :smiley:

Esetleg ha szükségetek van épületekhez modellekre vagy textúrákra akkor lehet tudok segíteni :slight_smile:

Ha besegítesz, akkor legalább nem kell egyedül szarakodnom a grafikával.