Lenovo laptop szervíz probléma/panaszkezelés/jogi megoldások


#1

Sziasztok!

Ismét hozzátok fordulok segítségért, mert már nagyon tele a hócipőm.
Megpróbálom röviden ismertetni a helyzetem:
Van egy lenovo y520-am ami először bill hibás volt, elküldtem TMX-nek gond nélkül javították. Majd egy év után behalt rajta az alaplap, amit kicseréltek. Azonban miután visszajött a gép röviddel utána elkezdett furán viselkedni, játék közben volt hogy kifagyott, de nem kékhalál, hanem csak megállt a kép bekussolt a füles/hangszóró és csak állt a gép. Csak a hardreset segített rajta. Elküldtem szervízbe ahol két hét után visszaküldték hogy minden oké a géppel. Ezután felvettem a kapcsolatot a lenovo nemzetközi képviselettel, akik a panaszkezelő szervezethez irányítottak. Ott elkezdődött egy levelezés amiben ismertettem a helyzetet, majd ők kérték hogy akkor lécci mégegyszer küld el szervízbe és akkor a mi felügyeletünkkel majd újra megnézzük. Én kis naív azt hittem, hogy majd vhova külföldre viszik errefel újra a TMX-hez ment akik két hét ülés után visszaküldték egy újabb nyilatkozattal hogy minden rendben. Este hazavittem a gépet, első játék indításakor lehalt, elkezdtem videózni ahogy zsinórban többbször egymás után többféle játékkal kifagyott.
Ezt csatolva újra írtam a lenovonak hogy ez így nagyon nem jó és örülnék ha tudnánk orvosolni a helyzetet és nem kéne jogi útra terelni.
Aztán írtak egy mailt egy hétre rá h megkapták a mailem és hogy dolgoznak az ügyön meg megy a probléma orvoslása és hogy majd jelez, ez volt másfél hete.
Két napja írtam nekik mi a szitu és semmi válasz.

Járt már vki így vagy van olyan aki tudna tanácsot adni mit, merre, hogyan tovább? Mert lassan hónapok óta használhatatlan a gépem cserekészülék sincs és egy másfél éve mikor vettem, nem egy olcsó gép volt ez.

Vagy ha esetleg vki megjárta már hasonló helyzetben a jogi utat tudna tanácsot adni?
Bármilyen segítségnek örülnék, mert nagyon unom már a helyzetet és rettentően bosszantó.


#2

Fogyasztóvédelemhez tudsz szerintem fordulni, és kérni az eset kivizsgálását.

(azt hittem csak a Dell szervíz ilyen szar, úgy látszik nem…)


#3

Igen a békéltető testület meg fogyasztóvédelem lesz a kövi állomás.
Csak a töke ki van az embernek hogy levideózom nekik h marhára nem jó és így szarnak bele :frowning:


#4

A Lenovo-val nekem is vannak kellemetlen tapasztalataim, de azok már 3 évesek.
A következő lépés valóban a fogyasztóvédelem, gyűjtsd össze az összes levélváltást szerviz nyilatkozatot ami kapcsolódik az esethez és készülj egy elhúzódó folyamatra.
A fogyasztóvédelemmel történő interakcióidról érdemes tájékoztatni a Lenovo szervizt is meg esetleg a boltot is ahol vetted, néha gyorsítja az ügyintézést. Arra gondolok ha mailt írsz cc-be rakd bele ezeket.

Kíváncsi lennék a fejleményekre, jó lenne ha megosztanád itt :wink:


#5

Mindenképpen megosztom majd a fejleményeket, hogy másnak talán segíthet.
Az hogy hosszú folyamat lesz azt gondoltam, de már mindegy, hónapok óta szívok, szal már mindegy majdnem.


#6

Na némi update, akit érdekel.
Beszéltem ismerős ügyvéddel, aki mesélte hogy volt samsungnál dolgozni anno és ő javasolta, hogy menjünk arcba mert az a siker titka, legalábbis samsungnál bejött, mert a nagy cégek féltik a márkanevüket.
Úghogy most úgy állunk hogy ment egy meghatalmazás és ő eljárhat a nevemben és ezzel együtt egy általa küldött felszólító levél ami lényegében azt takarja hogy tegyenek eleget a szavatossági kötelezettségüknek illetve ne korlátozzanak a fogyasztói jogaimban stb, stb. És vagy adnak egy zsír új gépet vagy kérjük vissza a gép árát.
Ráadásul EUs jogszabály szerint ha főalkatrész cserére kerül sor akkor onnantól újra kéne indulni a garanciának, ami nálam az alaplap cserénél elmaradt, cserébe kaptam +13 napot.
Szóval minden finomság megfogalmazásra került a levélben úgyhogy most várjuk a fejleményeket. Szerintem idén már nem sok minden lesz ebből, de mihelyt van fejlemény adom tovább az infót, hogy mi a helyzet.