Lenovo laptop szervíz probléma/panaszkezelés/jogi megoldások


#1

Sziasztok!

Ismét hozzátok fordulok segítségért, mert már nagyon tele a hócipőm.
Megpróbálom röviden ismertetni a helyzetem:
Van egy lenovo y520-am ami először bill hibás volt, elküldtem TMX-nek gond nélkül javították. Majd egy év után behalt rajta az alaplap, amit kicseréltek. Azonban miután visszajött a gép röviddel utána elkezdett furán viselkedni, játék közben volt hogy kifagyott, de nem kékhalál, hanem csak megállt a kép bekussolt a füles/hangszóró és csak állt a gép. Csak a hardreset segített rajta. Elküldtem szervízbe ahol két hét után visszaküldték hogy minden oké a géppel. Ezután felvettem a kapcsolatot a lenovo nemzetközi képviselettel, akik a panaszkezelő szervezethez irányítottak. Ott elkezdődött egy levelezés amiben ismertettem a helyzetet, majd ők kérték hogy akkor lécci mégegyszer küld el szervízbe és akkor a mi felügyeletünkkel majd újra megnézzük. Én kis naív azt hittem, hogy majd vhova külföldre viszik errefel újra a TMX-hez ment akik két hét ülés után visszaküldték egy újabb nyilatkozattal hogy minden rendben. Este hazavittem a gépet, első játék indításakor lehalt, elkezdtem videózni ahogy zsinórban többbször egymás után többféle játékkal kifagyott.
Ezt csatolva újra írtam a lenovonak hogy ez így nagyon nem jó és örülnék ha tudnánk orvosolni a helyzetet és nem kéne jogi útra terelni.
Aztán írtak egy mailt egy hétre rá h megkapták a mailem és hogy dolgoznak az ügyön meg megy a probléma orvoslása és hogy majd jelez, ez volt másfél hete.
Két napja írtam nekik mi a szitu és semmi válasz.

Járt már vki így vagy van olyan aki tudna tanácsot adni mit, merre, hogyan tovább? Mert lassan hónapok óta használhatatlan a gépem cserekészülék sincs és egy másfél éve mikor vettem, nem egy olcsó gép volt ez.

Vagy ha esetleg vki megjárta már hasonló helyzetben a jogi utat tudna tanácsot adni?
Bármilyen segítségnek örülnék, mert nagyon unom már a helyzetet és rettentően bosszantó.


Milyen a Te configod?
Lenovo y520 Probléma + szervíz
#2

Fogyasztóvédelemhez tudsz szerintem fordulni, és kérni az eset kivizsgálását.

(azt hittem csak a Dell szervíz ilyen szar, úgy látszik nem…)


#3

Igen a békéltető testület meg fogyasztóvédelem lesz a kövi állomás.
Csak a töke ki van az embernek hogy levideózom nekik h marhára nem jó és így szarnak bele :frowning:


#4

A Lenovo-val nekem is vannak kellemetlen tapasztalataim, de azok már 3 évesek.
A következő lépés valóban a fogyasztóvédelem, gyűjtsd össze az összes levélváltást szerviz nyilatkozatot ami kapcsolódik az esethez és készülj egy elhúzódó folyamatra.
A fogyasztóvédelemmel történő interakcióidról érdemes tájékoztatni a Lenovo szervizt is meg esetleg a boltot is ahol vetted, néha gyorsítja az ügyintézést. Arra gondolok ha mailt írsz cc-be rakd bele ezeket.

Kíváncsi lennék a fejleményekre, jó lenne ha megosztanád itt :wink:


#5

Mindenképpen megosztom majd a fejleményeket, hogy másnak talán segíthet.
Az hogy hosszú folyamat lesz azt gondoltam, de már mindegy, hónapok óta szívok, szal már mindegy majdnem.


#6

Na némi update, akit érdekel.
Beszéltem ismerős ügyvéddel, aki mesélte hogy volt samsungnál dolgozni anno és ő javasolta, hogy menjünk arcba mert az a siker titka, legalábbis samsungnál bejött, mert a nagy cégek féltik a márkanevüket.
Úghogy most úgy állunk hogy ment egy meghatalmazás és ő eljárhat a nevemben és ezzel együtt egy általa küldött felszólító levél ami lényegében azt takarja hogy tegyenek eleget a szavatossági kötelezettségüknek illetve ne korlátozzanak a fogyasztói jogaimban stb, stb. És vagy adnak egy zsír új gépet vagy kérjük vissza a gép árát.
Ráadásul EUs jogszabály szerint ha főalkatrész cserére kerül sor akkor onnantól újra kéne indulni a garanciának, ami nálam az alaplap cserénél elmaradt, cserébe kaptam +13 napot.
Szóval minden finomság megfogalmazásra került a levélben úgyhogy most várjuk a fejleményeket. Szerintem idén már nem sok minden lesz ebből, de mihelyt van fejlemény adom tovább az infót, hogy mi a helyzet.


#7

Újabb update ha valakit még érdekel a helyzet:
Nos a Lenovo tántoríthatatlan volt és felajánlották, hogy elmehetek a TMX-hez a gépemmel és egy senior kollégának prezentálhatom a hibát. Az ügyvédem tanácsára ezt elutasítottam és továbbra is kértük hogy a gép árát adják vissza vagy egy új gépet.
Ezután továbbra is kötötték az ebet a karóhoz és azt mondták, hogy ha nem megyek el erre a prezentációra és nem válaszolok akkor részükről lezártnak tekintik az ügyet. Na itt lépett be az ügyvédem is a buliba.
Kaptam tőle egy levelet amiben már jogi hivatkozások vannak, illetve némi nyomásgyakorlás hogy ideje lenne befejezni a szivatást és fizetni vagy új gépet adni.
Ha pedig ezek egyike sem tetszik nekik akkor kérjük a hivatalos levelezési címet ahova a hivatalos felszólítás és egyéb jogi papírok kupaca mehet és hogy ezzel együtt eljárást is fogunk kezdeményezni.
Ez a levél elküldése két ünnep között történt meg, amire még semmilyen reakció nem jött, így ma írtam nekik, hogy kérnénk tőlük a választ.
Úgyhogy most így állunk. És a vicc az egészben hogy tegnap tök véletlen benyomtam a HDD sentinelt ami ezt az eredményt adta a vinyómra:

Igen jól látjátok, ez egy “rendeltetésszerűen működő hibátlan laptop” by TMX
Hát majdnem…

Amint van fejlemény újra megosztom :wink:


#8

Üdv!
Nekem hasonló szituáció volt az Asussal. 3x lett alaplap cserelve benne (nem gaming lapos) és mindig jöttek ki utána hibák, de mindig úgy kaptam kézhez hogy teljesen okés és minden rendben a géppel minden teszten átment. Az alap hiba az volt, hogy néha 1 másodpercre random időközönként megakadt a hang. Garanciás volt hát bevittem. Utána semmilyen beállítás mellett nem nem bírt a gép nemhogy játékot, nemhogy photoshopot de a power point is nagyon nehezen ment neki.
Jó újra alaplapcsere utána minden oké, de visszajött a hangprobléma durvábban…Visszavittem, de ezúttal (mivel még garanciás volt) kértem a cseregaranciát.
Elutasitottak.
Mérgemben újra visszavittem és egyenlőre nem találtam problémát.
Eltelt pár nap és az usb portok random letiltottak. Vagy magától vagy ha bedugtam pendrive ot egér mellé akkor kilőtte az egeret. Meg még jöttek ki hasonló apró dolgok amiért újra besokalltam es visszaküldtem újra kérve a cseregaranciát.
4. Alkalomra megadták és a gép vételi árát levásárolhattam újra ugyanabban a boltban.

Azt tudom tanácsolni, hogy ha tényleg rosszul kapod vissza akkor ha még van rá garancia akkor kérd a legközelebbi szerviz alkalmával.


#9

A baj az hogy a Lenovonak nincs saját szervíze csak szervízpartnere a TMX és ők nem fogják kicserélni. A gyártó meg azt írta korábban hogy ők nem látják értelmét a cserének. És a gép már 4szer volt szervízben :smiley:
De ma visszaírt ez a panaszkezelő központ, hogy továbbították a a levelem az illetékeseknek, talán lesz vmi :slight_smile:


#10

Sok sikert! Nekem is meggyűlt már a problémám a Lenovo-val és a csodás szervizhátterükkel. Nem szabad hagyni, hogy szőnyeg alá seperjék az embert. Persze nem csak ilyen témákkal kapcsolatban és ennél a cégnél. Mindent dokumentálni kell, felvételeket készíteni a hibákról, az elküldést és a csomagolást videózni, a megérkezést és a kibontást videózni, átnézni a visszakapott eszközöket és folyamatosan készíteni tovább a videót, mert ezek a legkisebb porszemben is megtalálják azt, hogy hogyan csinálhatnak belőle még kisebbet és foghatják rád, hogy te voltál a hibás.


#11

Magával a TMX-el is vannak gondok, bizonyos szolgáltatók a huawei mobilokat oda küldik és érdekes indokokkal utasítgatják vissza a javítást.


#12

Szia, nekem is voltak hasonló gondjaim a TMX-el mikor beküldtem a Laptopom, merevlemezt kicserélték benne ugyan, viszont a képernyő burkolatán két karcot ejtettek és a kijelző is hibásan működik több játéknál (pl GTA V, Fortnite), amit ők szoftveres hibának tudnak be és ezzel le is zárják. 3x küldtem el nekik, nem találtak hibát és cserélni nem akarták, én már nem foglalkozom velük, nincs rá energiám. Remélem sikerrel fogsz járni!


#13

@istvandavid a legviccesebb hogy úgy mondják továbbra is hogy jól működik a gép, hogy levideóztam ahogy többször egymás után megfagy. És persze jól megy a gép szerintük. Saját káromon egy rendőrségi ügy kapcsán már megtapasztaltam, hogy mindent dokumentálni kell, azóta csakis így járok el minden hasonló ügyben. inkább kitörlöm a felvételt később ha már nem kell, mint hogy ne legyen bizonyítékom.

@farkas_zolee igen, sajnos elég sok gyártó őket választja partnernek, mondjuk úgy könnyű kevés költséget termelni az anyacégnek ha mindenféle okokkal elutasítják a javítást és nem kell beleölni alkatrészt :smiley:

Viszont van UPDATE is:
Ma visszírtak, hogy továbbították a kérésemet az illetékeseknek és hogy mihelyt lesz válasz szólni fognak. Remélem most már valaki kompetensebb személyhez jut el a kérés és végre lesz előrelépés. Mihelyt van infó írom ismét, ha még van akit érdekel a végkifejlet :wink:


#14

Csak bizom benne, hogy a végén sikerrel jársz :wink: Nem tudhatom milyen szerződésük van a szolgáltatóknak a szervizzel, de jelezhetnék a gyártók felé, hogy valami nem oké és más hivatalos partnert kellene keresni …


#15

Nekem ez is a célom volt az anaycég felkeresésekor. Megírtam nekik hogy egy fos a TMX de valszeg le se szarják.


#16

Na fejlemény gép ügyben:
ugye ment a jogi dolgokat is tartalmazó mail a lenovonak amit ügyvédem küldött hogy továbbítsam nekik, ebben írtuk h kéne a refund vagy megy a jogi eljárás.
Na ők erre jól beintettek és jelezték h nem érdekük a csere, se a refund, úgyhogy a Lenovo Magyarországnak címezhetem a jogi papírokat tartalmazó levelem, de ők továbbra is azt forceolják, hogy találkozzak a tmxes csókával és prezentáljam a hibát.
Na most úgy döntöttünk ügyvédemmel, hogy megpróbáljuk ezt. Beszéltem ezzel a csókával és kiderült, hogy a lenovo a legnagyobb paraszt minden téren. Egyrészt csávókámat szinte semmiről nem tájékoztatták, azt se tudta milyen gépet és miért kéne személyesen megvizsgálnia, aztán miután képbe hoztam, elmondta hogy szervízelés terén a lenovonak olyan a policyja, hogy addig ők mint szervíz be se rendelhetnek alkatrész, amíg meg nem mondják h melyik a hibás alkatrész és hogy mi a pontos hiba. Továbbá mondta, hogy ők se értik mint szervíz hogy mi a francért küldözgetnek engem hozzájuk, mert ők se tudnak mit kezdeni vele ha nem jön elő a hiba. Aztán abban maradtunk a csávó javaslatára, hogy ha megtudom oldani azt hogy kifagyott állapotban beviszem a gépet hozzájuk, h lássák mi lehet a gond, akkor ugyan nincs ott ügyfélszolgálat, de felveszi ott helyben a gépet meg megnézik és mivel a vinyó is szar most már ők is azt fogják javasolni a gyártó felé h cseréljék a gépet, mert már sokadik alkalommal jár a szervizben, és hogy rendszeresen hibát produkál. Szóval most pénteken ezért kivettem egy szabit és jól kifagyasztottam meg elvittem a gépet, csávókám látta és konstatálta, hogy ez nem annyira rendeltetésszerű működés, és hogy mindenképpen megpróbálják máshogy megközelíteni a problémát, mert látszik rajta hogy ez nem mezei fagyás hanem vmi egyéb hiba van. Úgyhogy felvette a hibabejelentést meg otthagytam a gépet kivizsgálásra és most várom hogy mi lesz. Első blikkre ez a csávó volt a legnormálisabb az egész folyamatban és remélem hogy nem átbaxás lesz a vége az egésznek. Ha továbbra se jutunk tovább akkor viszont tényleg elindítom a jogi procedúrát.


#17

Ebből a sztoriból is látszik, hogy néha mennyire sokat számít egyszerűen az, hogy kihez is kerül az adott probléma. Egy hozzáértő/lelkiismeretes emberhez vagy egy “jóvanazúgy” hozzáállású valakihez.


#18

Hát igen, már a telefonban elgondolkodtam azon hogy lehet h ebben az ügyben nem a tmx a hibás hanem nekik is meg van kötve a kezük és a gyártóé a döntés. Ami meg így részemről épp nem a legjobb :confused:


#19

További kitartást az ügyhöz, és köszi, hogy megosztod a fejleményeket. :slight_smile: Soha nem fogom megérteni ha valaki pitiáner és kicsinyes, de ha ezt egy ekkora cég vagy annak akár csak egy képviselete teszi, az röhej…


#20

Na srácok öröm és bódottá van!
A szervízben nagy nehezen sikerült hibát produkálnia a gépnek, ráadásul durvább szinten mint nálam, úgyhogy végre elismerte a gyártó hogy jogos az igényem és így jóváhagyták a kérésemet és csereigazolást kapok, ami azt jelenti hogy a boltba ahol vettem, a gép akkori vételára értékében kérhetek egy másik gépet, vagy levásátolhatom vagy visszakérhetem az árát a gépnek.
Úgyhogy végre úgy néz ki lezárul az ügy, de még várom a papírokat. Ha megjött és sikerül intézni a dolgokat, akkor még egy uccsó helyzetjelentést írok majd pár általam leszűrt konklúzióval.
Addig is meglesem milyen asztali buildet kéne összeraknom :wink: