Lenovo Y700 kijelző probléma

Sziasztok!

Még előző év novemberében vettem egy Y700-at egy ismert, viszonylag nagy, Budapesti üzlettől.
Azóta azzal telt el 3 hónap, hogy a Lenovo TMX szerviznek küldözgettem. Háromszor járt ott eddig a gép.

1. Amikor kézhez kaptam, és elkezdtem használni feltűnt, hogy a bal oldalon középtájt egy elég csúnya sárgás-fehér elszíneződés van, ami nappal is de leginkább sötétben és sötétebb színeknél meg fekete háttérnél látszott. Így még az üzleten keresztül küldettem szervizbe először. A szakvélemény szerint teljesen hibátlan és kifogástalan volt. Az üzlet munkatársai javasolták, hogy keressek egy teljesen ugyanolyan eszközt, és úgy csináljak képeket a problémáról. Ez megtörtént.

Itt láthatjátok a képeket: (pár db még visszaküldés előtt, pár meg utána egy másik Y700 mellett)
https://drive.google.com/drive/folders/1lpOKVhJrsQFAONth-ajFWn6K7y6JNTCY?usp=sharing

2. Miután ezeket a képeket elküldtem a szerviznek, érdekes módon egyből bekérték (ahogy azt a pesti srácok sejtették), és kicserélték a kijelzőt. Meg is jött szépen a 2. útjáról a gép, de amikor megnéztem, azt hittem padlót fogok. A szóban forgó folt megmaradt, kicsit halványodott, cserébe a sarkok is hasonlóan botrányosan néznek már ki.

Képek:
https://drive.google.com/drive/folders/1PT_ZPdyZlDf6JP9l2qyi5PBM132F5Z_E?usp=sharing

Ezután írtam egy mérgesebb kevésbé szofisztikált levelet a szerviznek, ami után megint bekérték “kiemelt figyelem” mellett.

3. Múlt héten megjött a harmadik útjáról is.
A diagnózis: a kijelző hibátlan, a gyártói előírásoknak megfelelőn tökéletesen működik.

+1: múlt hét vége felé felvettem a kapcsolatot a Lenovo Magyarországgal, hogy ugyan mi a fene ez az egész? Nekik is elküldtem a képeket, biztosítottak hogy utánanéznek. Ma este jött a válasz, hogy: “A szerviz szerint a termék hibátlan, így sajnos velük kell konzultálni.”

A szervizzel nem tudom mi értelme lenne tovább konzultálni, ill. nekem ez a hárítás is elég furcsa volt a L.M. részéről. A fogyasztóvédelem az utolsó lépés lenne, de lehet itt tartunk…

Van vkinek hasonló tapasztalata, esetleg javaslata, hogy hogy lehetne megoldani ezt az egészet? Mert nem hiszem el hogy ez elfogadható minőség! Vagy az IPS panelek tényleg ekkora sz*rok? (más IPS-el szerelt Y700-nál még hasonlót sem találtam, pedig azóta láttam még párat)
Elsősorban tervezői-grafikai munkára vettem a gépet, ahol ezek a foltok azért elég bajosak…

Köszi előre is a válaszokat/ötleteket.

Úgy látszik nem csak a hazai Dell szervíz valami botrány. :frowning:

Én a helyedben nem gondolkodnék, fogyasztóvédelem, teljesen felesleges további köröket futni. Ők majd kikérhetik a gyártói specifikációkat, a javítás dokumentumait, bemérhetik a te kijelződ értékeit stb.

1 kedvelés

Hát ez blacklight bleed, ezt semelyik szervíz nem javítja sajnos és minde gyártó azt fogja rá mondani, hogy a kijelző hibátlan ez az IPS technológia hátránya :confused:

Persze, de nyilván van valami határ ameddig belefér, és van ami sok. Ez szerintem bőven a sok kategória.

Én is gondoltam, hogy erre fogják kenni, meg IPS glowra. Láttam már olyan kijelzőket, de szerintem ez egy kicsit erős már ahhoz :neutral_face: Ráadásul ahogy mellékerült egy “normális” egyből bekérték cserére azt amit előtte hibátlannak minősítettek, az más kérdés hogy csak rosszabb lett. Érdekes ez is.

Szerintem ez nem a durva kategória, az ilyen monitoroknál, azt szokták javasolni, hogy el kell állni a vásárlástól (tudom hogy ez egy laptop) és venni egy ugyanolyat, hátha jobb panelt fog ki az ember. Mert ezekkel nem foglalkoznak még a gyártók, de próba szerencse én minden monitort addig szoktam vissza küldözgetni, amíg olyat nem kapok, ami csak kicsit Black light bleedingel.

A képek elég csalókák a valósághoz képest pl itt ez a videó, amiben elég “durvának” tűnik mégis azt mondja rá a csávó, hogy “barely noticable”.

1 kedvelés

Igen, én is rengeteget olvastam utána a témának. Az én esetemben is valóban kicsit csalnak a képek, de sajnos nagyon közel állnak a valósághoz. Direkt úgy fotóztam, hogy kb. úgy látszódjon amilyen valójában.

Ennél képnél egy minimálisan meg van feszítve a kijelző, mintha csak hátrább akarnám hajtani, ez is kb. 80%-ban a valóság.

Jó hát nem nekem kell sajnos bizonygatnod, hogy ez így nem jó, hanem a szervíznek, akik meg biztos valami protokollt követnek ilyen esetben, lehet még nem lépte át azt a szintet, hogy ez garanciális legyen. De kívánom, hogy cseréljék ki neked, csak kevés esélyt látok rá sajna :frowning:

1 kedvelés