Magyar Posta a legrosszabb?

Rendeltem az angol amazonról.
A csomagot tegnap elméletileg megpróbálták kiszállítani, egy biztos bedobták az értesítőt.
A csomag az értesítőn levélküldeményként van feltüntetve. de ezen nem akadtam fenn.
Ma bemegyek a postára és azt mondják, h a csomag nincs meg. zseniálisak.
A magyar posta még mindig a legrosszabb dolog amit a csomagoddal tehetsz.
Még az is jobb ha felbujtód, akkor legalább biztosan tudod mi van a csomagoddal, de így, most ezt el/lopták/hagyták/tüntették/csalták, összetörték, nem tudni, ami a full bizonytalanság, borzasztó.
Ami a végsőkig felidegelt, h azt mondta a magyar posta, h ok nincs meg a csomagom, amit már kifizettem
DE HA MEG IS TALÁLJÁK, AKKOR MOST MÁR VISSZAKÜLDIK A FELADÓNAK, ne hogy már megkapjam végül!

9 Likes

Én akkor akadtam ki rájuk, amikor alliról rendelt csomagomat “hozták”. Pont rajtakaptam a postást, hogy dobja be az értesítőt…
Mondom jónapokat, esetleg egy kapucsengőt ha elengedne, de mindegy itt vagyok…
Azt mondja: -Ja a csomag nincs nálam, nem cipelem…
Mondom jó, nyelek egyet… -Akkor leszaladok érte a postára…
Hát azt nem tud, mert a papír nálam van, amivel át lehet venni, de én csak egy két-három óra múlva érek vissza a postára…
Szóval buktam az aznapi csomagot, mert kellett mennem dolgozni…
Hozzáteszem, egy 2x5x0,3 cm es konzolt rendeltem puska bipodhoz, 5 gramm volt az egész.

9 Likes

Ilyen nekem is volt. :joy:
Aliról rendeltem én is, “multi” csomagot. Volt benne egy laptop(nagyszülőknek), egy egér egy billentyűzet(szintén nagyszülőknek :smile: ), illetve apróságok, meg autós dolgok.
Megyek haza, postás ott áll az ajtóban, éppen csönget valakihez. Megvárom, míg végez, átadja a csomagot, aztán kérdezem tőle, hogy az én csomagommal mi lesz?
Azt mondta, hogy ő próbált elérni, hívott(nem), és csengetett is. Ő nem tudja odaadni a csomagot, mert már bedobta az értesítő papírt. Bevágja a kocsijába a csomagot(!), és továbbmegy. Én meg állok mint f*sz a lakodalomban, gondolkodom, hogy most mi lesz. Még aznap bementem a postára, a nő ott is fél-egy óráig kereste a csomagot. :frowning:

3 Likes

Itt Angliában volt, hogy kaptam SMS-t a mu kában,hogy nem találtam senkit otthin aki átvegye a csomagot ezért bem tudták kézbesíteni (kicsit nagy volt a levélbedobónak :slight_smile: )

Mikor megyek hazafele nyitnám az ajtót rohan a postásunk, jogy van egy csomagom, volt már vele itt korábban akkor nem volt senki itthon…de mivel úgyis itt megy visszafele a postára gondolta megpróbálja mégegyszer :stuck_out_tongue:

DPD meg ha szállít küldenek aznap egy SMS-t az aktuális kiszállító elérhetőségével és fel lehet hívni,hogy konkrét időpontot egyeztessek…az nagyon bejön mert máskülönben pont megtalálják azt a fél óra holtpontot mikor már és még senki nincs otthon a háztartásból…

2 Likes

Tavaly is volt egy olyan cikkk, hogy a magyar posta 110%-ot teljesít az évben. Hát fel kell venni embereket a postára és nem lenne ilyen probléma. Meg lehet kicsit modernizálni kéne a rendszert.
Nálunk olyan probléma van mindig 10-11 körül jön a postás mikor mindenki dolgozik és akkor még munka után menjél el a postára és vedd át a levelet…

1 Like

Nekem is hasonló. Rendeltem valamit, de napokig nem jött semmi. Erre bementem a postára és közölték, hogy már át van véve. Gyakorlatilag az asztalra csapva mondtam, hogy addig sehová sem megyek el, amíg nem nézik meg tüzetesebben. De nem lett meg. Elúszott.

1 Like

Ha valamit a csodás Magyar Királyi hoz / szállít, vagy annak MPL szekciója, akkor ha lehet kérjétek csomagautómatába vagy rögtön posta pontra…

Ha otthon vagy egésznap, az sem számít. Az esetek 90%-ban a küldeményt ki sem adják kézbesítésre, a gyalogos kézbesítő bedobja neked az előre megírt értesítőt, mondván a paraszt úgyis elmegy a csomagjáért, mert kell neki. Ezt velem kétszer játszották el, azóta ha külföldről rendelek valamit akkor a céges telephelyre kérem, mert oda muszáj bejönnie az MPL-nek…

Ennél már csak az a jobb, mikor valahogy belekerülsz a maradék 10%-ba és a futárhoz kerül a csomagod, de időhiány miatt akkor is csak értesítőt kapsz, de ha megtalálod munka időben a papírt, akkor aznap már nem tudsz érte menni, hanem majd csak másnap 12 után, mert utazik a szépzöld VW Transporterben oda és vissza a szortírozó között.

@lengyelb Amazon csomagot vagy egyéb külföldi küldeményt, nem kéne hogy visszafordításák egyből (feltéve ha nem létező cím), ha kaptál róla értesítőt, lehet hogy még nem kapta meg a hivatal lásd kettes paragrafus.

1 Like

Az MPL teljesen korrekt, de szerintem az valahogy különbözik is a postától.

Én eddig mindig postapontra kértem a csomagjaimat utánvétes fizetéssel, lehet paranoid vagyok, de a fentebb leírtakat tekintve kétlem :smiley: Meg tudom, hogy úgyse vagyok otthon mikor jönne a postás vagy a futár…aminek nem látom logikai értelmét hogy miért akkor szállítanak mikor az emberek 90%-a dolgozik vagy suliban van…
Eddig még így nem volt semmi gondom, se billentyűzettel, se videokártyával, se monitorral. Igaz a 24x6x10 cm-es videokártyás dobozt egy 40x40x40es kartonban volt tartósított zacskós levegővel párnázva felülről, így az alján csúszkált benne…:smiley: de az legalább nem a posta hibája, mert az Alza csomagolta.

Kedvencem a Magyar Postánál, hogy mikor hoz egy aláírandó levelet, és te 3mp-en belül nem tudsz kimenni az ajtóig, akkor már megy is el.
Ezenkívül az értesítő cetlijüket el sem lehet olvasni, mert egyszerűen nem feltétel az olvasható kézírás a cégnél…
Ha lehet akkor nem választom a Magyar Postát és nem is ajánlom senkinek.

2 Likes

Most megtapasztaltam én is az MPL szolgáltatás előnyeit, tegnap kaptam egy értesítőt sms-ben hogy csomagom érkezik, várhatóan reggel 8-19 között! Micsoda időintervallum nemde? De be is másokon ide inkább az egészet: “PBPSY38653168 csomagja 10114 Ft utànvéttel a kézbesìtönél van, ma 8-19 között megkìsérli kézbesìteni. Munkatàrsunk telefonàlni fog a kézbesìtés elött. MPL” Nos este fél nyolckor még mindig vártam a “tusztel” futárt a csomagomnak. Valahogy nem sikerült neki egész nap sem felhívni, sem odaérni! Aztán gondoltam megnézem már az MPL nyomkövető alkalmazásában mi is történt! Hát csodák csodája! A kiszállítás meghiúsult! Persze gondolom az én hibámbol. Ilyen nulla, semmirekellő megbízhatatlan emberek alkalmaz ak, de ha ilyen futárral dolgoznak, akkor ilyen semmirevaló maga a magyar posta is. Ezzel nem csak engem károsítanak meg, hanem azokat is akiktől a megrendelt termékek érkeznek. A magyar posta a leges legallja kiszállítás terén, mindenki kerülje őket messzire.

Mivel a Magyar Posta alkalmazottja vagyok, gondoltam, én is hozzászólnék ehhez a témához. Először is egy fogalmi zavart tisztáznék. Az MPL az a Magyar Posta, nem külön cég, nem külön szekció. A cég szerves része, csak van egy külön neve, kézbesítés szempontjából nincs különbség.

Egy másik fontos dolog, hogy azért, mert egyeseknek rossz tapasztalataik vannak, nem kellene általánosítani, főleg nem túlozni.

Pl.

Ekkora hülyeséget már rég nem hallottam. Nem hogy 90%, még 1% sem maradhat kiosztatlanul a csomagoknak. Minden csomagot a megfelelő módon ki kell osztani, vagy Postán Maradóra/Csomagautomatába vagy házhoz kézbesítésre, ahogy a címzett kérte. Csomag csak akkor maradhat bent, ha annak nyomós indoka van (És erről még meg is kell győzni egy íróasztal mögött ülő úriembert egy félórás telefonbeszélgetés keretében. Tudnék mesélni…). Szóval az ilyen összeesküvéselméleteket kérem mellőzzük.

Azt is megjegyezném, hogy bizonyos típusú küldemények (olyan nemzetközi levélküldemények, amik a méretei miatt nem kézbesíthetők postaládába) valóban nem kerülnek kiosztásra kézbesítőnek, és a címzett csak egy értesítőt kap SMS-ben vagy papír alapon. De erről nem a kézbesítő tehet, ezt írja elő a szabályzat.

A Posta naponta több ezer csomagot kézbesít le a címzetteknek minden gond nélkül. Csak azért, mert egyeseknek rossz tapasztalataik vannak, azért még nem kell az egész céget minősíteni.

Félreértés ne essék. Én senki tapasztalatát nem kérdőjelezem meg. Én belülről pontosan látom, hogy sajnos dolgoznak olyan emberek a postán, akiknek nem kéne. De ennek is megvannak a maga okai.

És így a végére egy jótanács. Ha bármilyen problémátok adódik a postával, akkor azt a megfelelő helyen jelezzétek. Attól, hogy itt a fórumon leírjátok a dolgokat meg elhordtok mindenkit mindennek, nem fog történni semmi. Első körben menjetek be a címetekhez tartozó postára, vagy telefonon hívjátok fel őket. Ha ezzel nem értetek célt, és úgy érzitek, hogy nem foglalkoznak megfelelően a problémátokkal, akkor keressétek fel a posta ügyfélszolgálatát (persze normális, kulturált hangnemben).

Itt minden elérhetőséget megtaláltok: Posta Ügyfélszolgálat

Ha itt tesztek panaszt, azzal foglalkozni fognak. Tapasztalatból tudom.

Remélem senki nem vette sértésnek, bántásnak, amit írtam. Nem ez volt a szándékom. Csak gondoltam, mint belsős ember, leírnám a saját meglátásaimat.

6 Likes

Köszönöm, hogy hozzászoltál.
Főleg, hogy a postán dolgozol.
Szerintem a postával a legnagyobb baj hogy nincs versenyben. És igen amit írtál hogy naponta hány levelet hány csomagot visznek ki, hogy valószínűleg a legtöbb az elér a címzetthez a megfelelő időben megfelelő helyre az úgy is van! De mindig a rossz példák azok amik az emberekben megmaradnak, mert ha valami működik, úgy ahogy kell neki azért nem feltétlenül jár dicséret, de hogy ha valami nem működik úgy ahogy kell neki azért járjon a rossz pont.(?)

1 Like

A levélküldeményekre ez teljes mértékben igaz. A csomagoknál viszont pont, hogy hatalmas a verseny, elég sok futárszolgálat működik már Magyarországon.

És abban igazad van, hogy ha valami nem úgy működik, ahogy kellene, azért jár a rossz pont. Ha a posta vállalt egy szolgáltatást, akkor tisztességesen hajtsa is végre. Amit pl. te írtál a nyitó bejegyzésben, hogy eltűnt a küldeményed, de ha meg is kerül, akkor visszaküldik, ez abszurdum. Ilyet nem tehet. Ilyen esetekben mindenképpen az ügyfélszolgálathoz kell fordulni.

Engem tényleg csak az általánosítás zavart, az, hogy egy-egy rossz tapasztalat miatt az egész céget leírják, minden dolgozójával együtt. Pedig higgye el mindenki, sokan nagyon keményen dolgoznak nap mint nap azért, hogy a címzettek megkapják a küldeményeiket. Csak sajnos vannak, akik nem veszik elég komolyan a feladatukat. De belülről én úgy látom, hogy azért nem ez az általános.

1 Like

Nekem az MPL részével, csomagokkal eddig csak jó tapasztalatom volt. Általában azért választom az MPL-t, mert az esetek 90%-ban késő délután (akár zárás előtt) feladom postán és már másnap megérkezik a csomagautomatába vagy kiszállítják a címre. Egyszer fordul elő, hogy egy ajánlott levelet 1 hónapig kézbesítettek.

Nekem is több negatív tapasztalatom van mint pozitív az elmúlt egy évben. Ezért csak utánvétellel vagyok hajlandó fizetni ha MPL a kiszállító. Vettem alzáról egy tápot meg egy házat amit pikk pakk pontra kértem a munkahelyemmel szemben található mol kútra. Kaptam az sms értesítőt hogy a csomagom a városban van az egyik postán ami a lakásomhoz közel van. El is mentem érte de közben a ház már ott volt a postán a táp meg lógott a levegőben valahol egy pesti raktárban. Aztán szerencsére voltak olyan kedvesek az ott dolgozók hogy elrendezzék hogy a postára kérjék a csomag másik felét is és felhívtak amikor megjött a termék.
Másik pedig bontóplázás rendelés volt amikor össze törtem az autóm. Rajta volt a motorháztetőn és minden elemen is külön a dunaújvárosi címem. Hozta a mpl városon belüli futár az alkatrészeket aki jó fej is volt. Segített felhozni stb. Átvétel után derült ki hogy a motorháztető helyett egy csomagtér ajtót kaptam amin rajta volt a debreceni cím.Az én csomagomon a dunaújvárosi címem és azt vitték debrecenbe. Rá egy vagy két napra hozta a kedves futár a csomagomat amit meg kellett volna kapnom rá pedig pár órára jött egy újabb futár aki vitte vissza a rossz címre küldött terméket. Konkrétan a begyöpesedett bácsi végig rángatta a csomagtér ajtót levitelkor faltól falig aztán bedobta a furgonba a terméket és közölte hogy ja erre nincs kötve ilyen törékeny termék vissza szállítás , beb@aszta az ajtót és elment. Aztán én hívtam a bontó plázásokat hogy szóljanak már oda a futárnak hogy jó lenne ha nem törné ki az üveget a csomagtér ajtóból.
Én úgy veszem észre hogy sok befásult ember dolgozik ennél a cégnél is mint sok más helyen akiket vagy nem fizetnek meg rendesen vagy nincsenek megbecsülve és ez a munkájukra erősen kihat.
Remélem majd itt is majd lesz egy kisebb vérfrissítés aztán hátha jobb lesz a helyzet.

Lehet neked hülyeség, de ezt velem már eljátszották 5 alkalommal az elmúlt 3 évben belföldi, külföldi küldeménnyel (amit az MPL kellett volna belföldön ajtóig hozzon…), akkor lehet én élek valami párhuzamos síkban a harmadik emeleten…

Eddig a csúcs az volt hogy a vámon megfogott, posta felé kifizetett vám eljárás és ÁFA után valakinek kikézbesítették a csomagomat, egy bökkenő volt csak hogy nem nekem. Reklamációt felvették, azóta is várom hogy kártérítsenek.

Értem én hogy te ott dolgozol, de attól én még ezt saját tapasztalatból írtam.

Volt hogy feladtam Győrbe egy levelet (papírok aláirandó SOS), ajánlottan, elssőbségivel, aznapi posta amit akarsz. Írd és mond 1 hétbe telt míg leért.

Az akkor kifizetett üszkve 1700Ft-ból megjártam volna oda-vissza vonattal akkor és még betudtam volna ülni egy sörre.

2 Likes

Akkor még egyszer leírom. Senki tapasztalatát nem kérdőjelezem meg. Amit írtam, azt nem támadásnak vagy sértésnek szántam. Én csupán csak az általánosítások és túlzások ellen kívántam felszólalni.

Te magad írtad, hogy három év alatt 5 alkalommal történt veled ilyen. Az szerintem nem a küldemények 90%-a.

Sajnálom, hogy ilyen tapasztalataid vannak, tényleg. Sajnos előfordulnak az ilyen esetek. De mint korábban írtam, a sok ezer küldemény mellett az ilyen estek száma még mindig elenyésző, és nem az általános szabály.

Tudom, hogy ez téged nem vigasztal. De ha bármi ilyen eset történik, tegyél panaszt. Akár a helyi postán, akár az ügyfélszolgálaton. És ha jogos a panasz, intézkednek, adott esetben kártérítést kapsz.

Ahogy látom ez már nem ma volt.Én is dolgoztam náluk ez a tipikus fejetlenség.Egyik posta olyan másik meg ilyen.Én azt tanácsolom ilyen esetben írj a fönökségnek vagy csak központnak a csomagszámodal hogy ne küldjék már vissza.Én eddig megkaptam a csomagokat,ha valami ooknbál fogva mégsem akkor a legközerlebbi postára le lett rakva.Öt napig mehettem érte.De javitsatok ki ha rosszul tudom.Nysilván sok fajta ember dolgozik a postán is egyikük sem robot vagy android ezt is vegyétek számitásba.Fejétöl büzlik a hal is.

1 Like

Arról meg nem is beszélve hogy ha külföldről rendelsz csipp csupp dolgokat amik előre ki vannak fizetve (telefon tokok és társai amik levél borítékban jönnek) sokszor azért nem érnek oda a kedves megrendelő személyhez mert akinek bent megtetszik a cégnél az haza viszi. Tudják a postán dolgozók hogy előre van fizetve és ha nem kapod meg a csomagot küldesz üzenetet a külföldi cégnek és vissza utalják az árát (pl alliexpress).
Természetesen ezt se én találtam ki hanem a volt kollégám felesége 20 évig egy adott postán dolgozott.
Itt megint csak nem azt akarom kihozni hogy minden postán dolgozó egy tolvaj hanem azt hogy vannak olyan emberek akik becsületesek és mindent megtesznek hogy minden ki érjen időben és vannak akik kihasználják a rendszer gyengepontjait.
Meg hát arról ugye nem is beszélve hogy ha nem gombokért dolgoznának mindenhol az emberek akkor tök más lenne az alap hozzáállás. cégek fizetgetnek az emberek többsége meg dolgozgat érte valamennyit.

2 Likes