Meditáció Star Wars-ra

Sziasztok.

Egy abszolút nem Tech kérdéssel fordulnék hozzátok. Huszas éveim elején naponta egy órát meditáltam. Semmi zene vagy mantra, pusztán számolás, lazítás és vizualizáció. Sajnos ezt abbahagytam kb 5 éve. Szeretném újrakezdeni, de érzem, hogy ez a ülés/fekvés 1 órán keresztül nem biztos, hogy menne csendben. Próbált már valaki közületek classic zenére meditálni? Ha igen, mennyire hatásos? Én egy egy Star Wars klasszikust nagyon relaxálonak/motiválónak találok és elgondolkoztam azon, hogy esetleg megpróbálnék ilyesmi zenére elszakadni a valóságtól.

Köszike és sorry a wierdo témáért

Szervusz!
Én egészen érdekesnek találom ezt a meditáció dolgot, csak sajnos nekem sehogy sem ment. Próbáltam számolással, relaxáló zenével, a lehető legnagyobb csendben meditációhoz közeli állapotot találni, de nekem egyszerűen nem megy az efféle 100 %-os összpontosítás.
Teszem azt csak dolgozom valamit, akkor is egy részem más helyen jár, akár múltban, jövőben, vagy jelenben, de az adott dolgon kívül. Mégis a munkát elvégző részem képes a dologra figyelni.
Ez sajna az alvásomra is kihatással van a legtöbbször, ezért is próbálkoztam a meditációval, hátha túljutok a többszálú gondolatokon, gondolkozáson. Sajnos ehhez sincs meg a full koncentrációm, bár úgy hiszem kellő idő után ez is tanulható.
Azt hogy neked mi a relaxáló, szerintem személy függő. Pl.: Van, aki képes elaludni zajban, mondjuk egy buszon, de más pedig nem. Nézetem szerint ez a zenével is hasonló a helyzet. Ha más nem, ki kell próbálni. :slight_smile:

2 Likes

Teljesen megértelek. Engem is zavarnak a külső zajok, hangok és nagyon nehéznek találom a koncentrációt közben. Hasonló cipőben járok én is. (daydreaming stb.) Valahogy azt érzem, hogy a sok agyalás miatt nem tudok többé kikapcsolni. Az alvás kevés és mindig az óra körül mozgok. Szaladni gymbe, órára, munkába stb… Kezdem érezni, hogy nem volt jó dolog elhagyni ezt a dolgot az életemből. Szerintem próbáld ki, hogy leülsz és elkezdesz 50-től visszafelé számolni. Minden szám 1 lélegzet ( be és ki), közben képzeld magad elé a számokat (koncentrálj csak a számokra). Miután eljutottál 0-ig kezdődhet a meditáció. Ez csak az ellazulás és elszakadás. Szépen lassan képzeld el, hogy melegszik egy bizonyos testrészed és elvalik tőled. (egyenként, jobb/bal kar, jobb/ball láb, törzs, fej, nyak). Ez így összesen 30p a szamolassal . Miután ez mind megvan, az ezt követő állapotban próbálj meg minél több időd eltölteni. Lehet utána problémákat vizualizalin és a megoldást rá, a jó és rossz tulajdonságaid balanceba tenni, stb

Biztos vannak jó módszerek, és hasznos is. Ami viszont szerintem szintén legalább ilyen fontos a mai világban, az a teljes kikapcsolás, nem egy órára, hanem mondjuk egy hétre.

Értem ezalatt:

  • Nincs telefon
  • Nincs TV
  • Nincs laptop, konzol stb
  • Nem olvasol híreket, nem foglalkozol a pihenésen kívül semmivel
  • Nincs óra. Se falon, se kézen
  • Akkor kelsz, amikor felébredsz, akkor alszol, amikor álmos vagy, akkor eszel, amikor éhes. Túrázhatsz, sportolhatsz, olvashatsz, gyakorlatilag bármilyen offline tevékenység megengedett sőt támogatott.
  • Persze lehetőleg nem otthon, utazz el valahová.

Ezt évente szerintem legalább egyszer érdemes megcsinálni. Van amikor az állandó pörgésben olyan szinten lemerül a szervezet, hogy egyszerűen kell neki az “elvonás”.

Alvásban sokat segíthet még a megfelelő minőségű matrac (ezt sajnos nagyon sokan elhanyagolják), valamint a megfelelően, lehetőleg teljesen elsötétített és zajmentes hálószoba. Kerülni kell az órákat, és a világító dolgokat (pl TV standby led és hasonlók).

2 Likes

Abszolút igazad van. Megpróbálok szerintem idén egy másfél hetes ilyen pihenőt berakni. Reggeli kelés után egyből hírek, munka, edzés és vagy tanulás/gaming. Teljesen érzem a fejemen néha, hogy semmit nem pihen az agyam. Valahogy 20 évesen ez még nem volt probléma :sweat_smile:

Matracbol én is a jónak vagyok a híve. Egyszer volt rossz matracom, utána hónapokig fájt a derekam ( meg a csere után is)