Mi törtnénik akkor,ha az újraírt érettségi rosszabb lesz mint az előző?


#1

Sziasztok!Mi történik akkor ha újraírtam az egyik tárgyból az érettségit,de az rosszabb lesz mint az eredeti?Ilyenkor a jobb eredményt veszik figyelembe vagy az újrairtat?


#2

Tudomásom szerint az újraírtat, tehát meg is bukhatsz.


#3

hat ha abbol indulunk ki, hogy pl egyetemen volt egy csoporttarsunk, aki levizsgazott C-re, de kemenykedett, hogy megy az jobban is, erre megbukott :smiley:
tudom nem erettsegi, de szerintem siman ugyanugy mukodik…


#4

Miért akarsz újraírni egy érettségit, ha nem vagy benne biztos, hogy jobban tudod az anyagot? :slight_smile:
“Há lesz ami lesz” alapon ha gondolkodsz, akkor igen, pontosan emiatt van az, hogy az utolsót veszik figyelembe. :wink:


#5

Mentségére szóljon ma jól kibasztak a matekból érettségizőkkel, elég erős feladatsort kaptunk.


#6

Kérdés úgy írod újra hogy megvan már az érettségi bizonyítvány a kezedben vagy nincs?
Ha nincs akkor a javított számít.
Ha megvan akkor arról csak egy tanusítványt kapsz és akkor a jobb számít.


#7

Minden évben megy a duma, hogy nehéz volt, majd ha bekerültök egy egyetemre és A1 A2 netalántán A3-on megtudjátok mi a nehéz :smiley:


#8

Az érettségi a legnagyobb szerencsejáték. Anno nekünk is nehéz volt 2015-ben szóval ez mindig már és szubjektív.


#9

Én is 2015-ben végeztem, szerintem nem volt túl nehéz… :open_mouth:


#10

En 2010-ben erettsegiztem, es sztem a matek akkor is nehez volt (bar en Felvideken erettsegiztem :slight_smile: )
Es am az a poen, hogy olyan tanar volt bent, aki hagyta lesni az egesz bagazst, amit rajtam kivul mindenki ki is hasznalt, es szepen lemasolta a matekzseni feladatait, en meg szepen megirtam magam szerint, mert kivancsi voltam magamtol mennyire megy. Aztan nekem lett a leggyengebb, viszont szobeli utan meg tok vicces volt, hogy az osztaly harom negyede izzadt, en meg tok lazan feleltem le… :smiley:


#11

Pont ezért szubjektív valakinek nehéz volt valakinek nem.


#12

Jókis kettős integrálok meg miegymás mi?. nyami… :stuck_out_tongue:
Szerencsére sikerült elsőre letudnom az analízises tárgyakat, de húú még mindig rémálmokat okoznak (na jó nem…) :smiley: De örülök, hogy már nincsen :smiley:

A lényeg, akinek egy középszintű matekérettségi nehéz, az ne olyan egyetemi szakra menjen, ahol kell matek. Viccen kívül :smiley: Ez egy jó tanács mindenkinek. Hacsak nem akar kibukni az illető. De ettől a csalódástól inkább óvja az meg magát.
Kizártnak tartom, hogy aki a középszintű matekot nehéznek tartja, az ne bukjon ki analízisből, stb.
Az olyan szakra jelentkezzen, ami nem matekos, és akkor sok sikert neki egyébként! :slight_smile:


#13

Van benne valami, ugyanakkor nem látom, hogy egy szoftver fejlesztő mikor és hol fogja használni munkája során az analízist… Vagy mondjuk egy középiskolai infó tanár… Plusz gondolom más szakon is megvannak a szopatós tantárgyak.


#14

Tér informatika, hely meghatározás, képfeldolgozás, komolyabb algoritmusok.(csak pár példa a közelmúltamból :smiley: )
Amúgy a matek könnyű, azt csak érteni kell nem magolni. :smiley:


#15

Ha programtervezőre gondolsz (mert olyan szak van egyetemen), hát az kérlek szépen rengeteget fogja használni a matematikát :smiley:

Egy jó programozónak konkrétan értenie kell, és végig kell tudnia követni folyamatokat, hogy egyes számok, számolások, stb-stb. hogyan hatnak a program egészére, ilyesmi. És akkor még nem említettem a tervezés részét a dolgoknak és az optimalizálást, ami mind az informatikusok feladata.
Ezen kívül nem szabad elfelejteni, hogy az informatikai szakokon kőkemény matematikai tárgyak vannak, amivel egyrészt kiszűrik azokat, akik nem valók informatikusnak, másrészt megalapozzák ezt a matematikai gondolkodást, ami a későbbiekben elengedhetetlen lesz ahhoz, hogy jó szakember legyél.

Szóval az informatikai példa az pont rossz volt Tőled.
De ami nem ennyire reál-alapú szak, ott valóban meglesz az ember matek nélkül (pl. jogi szakok, stb.)

Én is informatikai szakon vagyok (azt nem mondom, melyiken, mert nem az a lényeg), de eddig 4 félév alatt 4 különböző matematikai tárgyam volt, és még 2 féléven át lesz is (kvázi a 7 félévemből 6 félévben lesz matematikai tárgyam). Szóval ja… fontos a matek. :slight_smile:


#16

Teljesen mindegy, hogy használni fogja-e az illető később a szakmájában, aki szerint nehéz a középszintű érettségi bármelyik, bárhol, bármikor, annak komoly gondjai lesznek az életben. Lehet azzal jönni, hogy hány milliárdos van, aki csak 8 általánossal érte el, amit elért, de ez csak a kivétel erősíti a szabályt elv alátámasztása. A tanult emberek jobban élnek átlagosan mint a kevésbé tanult emberek, a magasabb végzettséggel több pénzt lehet keresni. Lehet nem lesz valaki milliomos de jobb életszinvonalon él. Én ezt nem is szeretném tovább ragozni mindenki azt gondolhat, amit akar de a középszintű érettségi nem nehéz. Peace :slight_smile:


#17

Én inkább úgy fogalmaznék, hogy ha az embernek van egy fajta túlélő és probléma megoldó képessége akkor az érettségi és az élet sem lesz feltétlenül probléma… én annak idején nem nagyon vettem komolyan az egész iskolai éveket, túlélésre játszottam, sikerült, nem hiányzik az iskola pad, viszont, ha mai fejjel futnék neki, biztos sok mindent máshogy csinálnék. Az iskola választástól kezdve a belefektetett energia mértékét (kitűnő tanuló továbbra sem akarnék lenni), és még ezer minden apróságot.


#18

De ez a probléma megoldó képesség egyre ritkább, mindenért csak a rinya megy minden lehetséges csatornán, ha valaki azt meri mondani, hogy netalántán több energiát és időt kellett volna beleölni valamibe az már lassan isten káromlás, és ez elszomorító főleg úgy, hogy akik ezeket mondják még easy fokozaton tolják az életet. Mi lesz ha kikerül az életbe és teszem azt nehéz lesz a munka az elején? Vagy ne adj isten elbocsájtanak valakit és megoldást kell találni mert különben viszlát fedél a fejed felett? De már nagyon eltértem a témától.


#19

Nekem nehéz egy középszintű matek :slight_smile: 4 évem alatt volt 4 matektanárom és mindegyik szart bele, hogy értjük-e az anyagot és szülői részről sem kaptam semmilyen támogatást tanulás téren. Szóval nagyon háttérfüggő a dolog, sokat értek, sok mindenre emlékszek mert jó agyam volt hozzá, de nem tudnék most kb egy 30%-os matekot se irni 10 év után. Sajnos ennyi múlik azon, hogy milyen iskolába tanulsz és mit kapsz szülői részről.


#20

Nem tudja a matekot, mi lesz most vele az életben…
Az nem para, hogy valakinek a két kezével fel is kell építeni azokat a házakat nem csak megtervezni.
Az ilyen gondolkodás miatt tart ez az oktatási rendszer ott, ahol… Mert lehet, hogy ő meg másban jó, mondjuk kitűnő színész lesz, vagy festő. M1 hanyagolom a továbbiakban ezt a topicot, túl sok a beszűkült gondolatmenet.