Motorosok vannak itt? :D

Ha igen hol laksz és milyen motorod van?
Én: Szabolcs megye Balkány és Suzuki V-Strom DL650
:motorcycle::motorcycle::motorcycle::motorcycle::motorcycle:

3 Likes

Üdv :smiley:

Bácskiskun. Honda cbr600f4i :flushed:

1 Like

Üdv

Pest megye. BMW R1100R (édesapámmal közös, de ő a munkája miatt alig jár vele)

2 Likes

Budapest és egy GS 500 F-et hajtok jelenleg. :smile:
Tervbe van A kat. jogsi megszerzése után egy GSF 1200-rá váltás.

1 Like

Én csak szeretnék motoros lenni már nagyon régóta, de sajnos még nem jött össze a dolog. Meg nem igazán tudom kiválasztani azt a motort ami egy kezdőnek is tökéletes lehetne. Kinézetre egyébként BMW R 1200 GS stílusú motorok jönnek be.

3 Likes

Azt mondom mindenféleképpen ülj fel más motorra is, próbálj ki teljesen más stílusokat.

Nekem volt Yamaha XT660R túra-enduróm. Nem szerettem, pedig nagyon sokan imádják. Nekem magasan volt a súlypontja ideges a járáskultúrája, 100 felett szitált a kanyarban az első kerék (még utcai gumival is), hosszabb úton elzsibbadt a kezem a kormánytól, annyira rezgett, jah, és zabálta a láncot. Volt amúgy rengeteg előnye is, jól be lehetett látni a forgalmat, gyakorlatilag megölhetetlen volt a blokkja, keveset fogyasztott, hegyekben állt a nyomaték, brutál hangja volt, olyat röffent motorfékre mint egy mozsárágyú (be is szart mindenki aki hallotta). Olyan volt mint egy csataló, valahol leszálltál róla biztos, hogy embernek néztek (a nők is :wink: ).

Az is igaz, hogy nem vagyok nagy darab (176cm, 80kg), de nem éreztem biztosnak magam a motoron. Szerintem a túraendúrók nem kezdőknek valók, nagyon sok koncentrációt, vagy rutint igényelnek (kivéve, ha magas vagy, vagy sokat terepeztél, van gyakorlatod). Az R1200 GS is túra-enduró, valamivel könnyebb vezetni, mint a Yamahát, de nagyon nehéz és szintén nagyon magasan van a súlypontja.

2 Likes

Nos én 183 cm vagyok, de sajnos nálunk családi vonás a vékony alkat. Szóval mindössze 65 kg. Főleg emiatt sem tudom mi lenne jó kezdésnek.

1 Like

A fórumtársak motorjai közül a GS 500 F és a CBR600f is nagyon kezesek, ráadásul olcsó a fenntartásuk, kezdőknek is nagyon jók.
A BMW-m is nagyon könnyen vezethető, alacsony a súlypontja a blokk miatt, a speciális futóműve pedig roppant kezes, a boxermotor nagyon sima járású, lágyan folyamatosan adja a nyomatékot. Lehet vele szerpentinezni is, de ott azért kijön, hogy sok jelzést kisimít amit az úttól kapnál, és egy dinamikusabb menetben segítség lenne.
A motorosok általában jó arcok, ha van ismerősöd és szépen megkéred, valószínűleg kölcsönadja a motorját egy tesztkörre, ha motoroztál már.

1 Like

Hali. Biatorbágy, pitbike versenyző voltam 2010 és 2015 között egy Pitsterpro x4 társaságában. Országos bajnokságon vettem részt.

3 Likes

A szívem mélyén motoros vagyok
De még nincs motorom :frowning:
Majd még várnom kell pár évet hogy lerakhassam a jogsit
Jász-Nagykun-Szolnok

1 Like

Üdv! Budapesten lakom, R1200GS Adventure-öm van. Előtte egy Honda NC700 volt, de “kinőttem”. Elég sokat túrázok külföldön is, így általában összejön 20000 km évente :grin:

1 Like

Zala, és Buell XB9S + Kawa ZR7.

1 Like

cb500, er5, gs500. sor2-es blokk mindegyiknél. olcsó fentartás, alacsony fogyasztás. szerintem kezdő motornak tökéletes. 50LE-vel pedig nagyon jól el lehet motorozni

2 Likes

Székesfehérváron lakom és Honda CB600F Hornet

1 Like

Sziasztok. Én is motoros vagyok a szívem mélyén és tetején. Azonban eddig nem jött össze a motor vásárlás és jogsi anyagi helyzetem miatt. Amiket nagyon nézek azok a Yamaha Xj 900-asok. Ami fontos lenne az a léghűtéses blokk. Lehetőleg láncos ( bár tudom… az Xj pont hogy kardános…) inkább kis lóerő, de nagyobb nyomaték, és maradnék a Japán vonalon. Tudnátok ajánlani néhány opciòt, mi mást nézhetnék még? :slight_smile:

2 Likes

Ha nem lenne kitétel a léghűtés, Suzuki SV650-et mondanék. Nyomatékos V2-es blokk, alul is él, könnyen kezelhető. Nem csak a nagy nyomatékot érdemes nézni, hanem, hogy mennyire egyenletesen adja le. Ebből a szempontból szerintem a Kawaski ER-5 az etlon. Jó még a Honda CB500 is.

A léghűtéssel Suzuki GS500-t tudnám ajánlani.

Ha tetszik, nyugodtan keresd az xj900-at, jó motor az is.

Nekem kardános motorom van, semmi gond nincs vele, nem húz oldalra induláskor, vagy kanyarodáskor (bár a BMW-nél erre nagyon odafigyelnek). Külön jó, hogy nem csapkod össze mindent a lánc és nem nyúlik csattog.
Ha javítani kell valóban zsebbe nyúlós lehet a kardán, a tömítések tudnak tönkre menni (pár 100e km után egyébként), és szét kell hozzá kapni az egész rendszert. Igényel egyfajta hozzáértést a javítás, de, ha az megvan semmi gond nem lesz vele.

2 Likes

Én azt halottam hogy az XJnel hamar elkezd zorogni a blokk. Leghuteses motornál figyelj hogy megfelelően legyen beállítva a karbi mert ha nem jó akkor nagyon melegedni fog a blokk a mellett hogy nem jár egyenletesen és nyáron ez kellemetlen perceket tud okozni. Tapasztalatból tudom hogy az én GS 500 F nek amíg nem volt beállítva a karbi borzasztóan melegedett és nem ejtette rendesen a fordulatot. Karbi szinkron után teljesen más lett. Én lég olajos vagy vizes blokkal szerelt motor vennék, nincs bajom a leghutessel de nyáron nem mindig kényelmes.

2 Likes

A léghűtéshez a kinézete miatt ragaszkodok. Szerintem velemi baromi szépek tudnak lenni :slight_smile: XJ-ről eddig nem olvastam hogy nagyon melegedne. Persze azt is csak az internet népe mondta, szóval franc se tudja… A láncos hajtáshoz is csak a kinézete miatt ragaszkodnék, bár minden érv megállja a helyét kardán mellet is, ezt tudom, és ha van egy kis eszem az lesz a végén. Félre ne értsetek, nem divatbuzi vagyok. egyszerűen csak ez a kettő dolog nagyon megmozgatja a fantáziám egy motoron :smiley: köszönöm a tanácsokat. BMW-ből egy régebbi K75-ről mik a vélemények? Azok is nagyon b…ák az agyam

1 Like

én is gs500-at ajánlanék ami megfelel a kritériumoknak. vizsonylag olcsó(bár az utóbbi években felment az ára az a2-es jogsi miatt). karbantartása is olcsóbb mint egy bmw-nek és jellemzően hibák nélkül működik.

1 Like

Robogó számít? 50ccm -es nagytestű Motowell Magnat Sport :grin::grin::grin: (70 km/h) libakergető :smiley: 2007-es 1312km-el.

5 Likes