Oázis Computer megbízhatósága


#1

Ha valaki épp monitor vásárlás előtt áll akkor most megosztok egy kis történetet…A bolt úgy hirdeti magát hogy :
"Professzionális monitorok, grafikai eszközök és kiegészítők szakértőktől! " Ja csak 3x selejtet kaptam az eladó még a kérdéseimre sem tudott válaszolni lehet én jobban értettem a monitorokhoz mint ők? Ez számomra olyan rejtély mint Murder ügynöknek egy X-akta ügy.

Oázis Computert nem ajánlom senkinek sem!

Január végén vásároltam egy ASUS ROG STRIX XG27VQ monitort szépen bekalibrálták. Nem jött be a monitort ezért éltem az elállási jogommal vissza vittem az üzletbe. Még ekkor mindenki normális volt vissza kaptam a pénzemet még a kalibrálás árát is. Egy hétig kerestem a normális monitort olvastam a teszteket véleményeket stb. Majd bementem az üzletbe és megnéztem az Acer Predator XB241YUbmiprz megtetszett így kértem rá kalibrálást majd megvettem bár ne tettem volna…Otthon észre vettem hogy sötét színnél középen fehér szín van. Írtam az üzletnek akik felajánlották a cserét Bevittem majd felajánlották hogy mivel voltak rajta karcok 10% rá kell fizetnem a cserére vagy beküldik az Acernek .Én inkább ráfizettem gondoltam hogy másodjára már normálisat kapok hát nem úgy volt.A második monitoron kék folt volt rajta be is telefonáltam majd mondták mivel nem kértem rá pixel garanciát így jártam. Írtam levelet az Acernek akik kép alapján megállapították hogy ez még sem pixel hiba és panel cserével tudják javítani Aznap írtam is az üzletnek levelet. Jó 4 napig semmi válasz még telefonon keresztül sem válaszoltak hogy akkor most lesz e csere vagy nem. Személyesen is megkerestem mondták várjak nyugodtan sok levelük van mire mindet végig olvassák. Pénteken írtak nekem hogy küldjek képet a hibáról .Rögtön válaszoltam majd megint némaság jött.Kedden kérdeztem fórumon hogy akkor most mi van vissza írtak hogy intézik, de mivel ez a monitor már kifutott volt így választottam egy másikat pontosan a Acer Nitro XV272UPbmiiprzx. Majd csütörtökön megint rá írtam akkor mondta hogy már szerdán kellet volna engem értesíteni és megnézi mi van.Rögtön hívtak engem hogy mehetek az új monitorét bementem majd ott kértem rá pixel garanciát ez volt a nagy szerencsém mivel másnap reggel kis zöld folt volt rajta :smiley: . Pixel hiba. Rögtön telefon elmondtam a hibát és holnap bevinném a csávó nem nagyon örült neki mert ketten vannak bent szombaton írjak emailt .Vissza írtak rögtön hogy már többet nem cserélnek de vissza kapom a pénzemet. Szombaton be is vittem kis karc rajta -5% de én biztos vagyok benne hogy azt a karcot nem én okoztam és jól tudták hogy ez a monitor is hibás termék . Plusz még a kalibrálás árát sem kaptam vissza mert azt végül is megcsinálták végül is ja megcsinálták 3x selejt terméken Végül az Acer shopban rendeltem meg a terméket ami jelenleg is működik érdekes módon.


#2

Szerintem az ügy nem annyira fekete-fehér mint ahogy látod.

Például: a pixel hiba nem garanciális eset amíg a halott pixelek mennyisége nem ér el egy bizonyos százalékot. Egyszerűen a gyártótechnológiából fakad. Ez a monitoroknál, tv-knél, mobilkijelzőknél, mindennél igaz. Ergo nem kötelesek sem javítani, sem cserélni, nem csak a bolt, de az Acer sem. Persze a 14 napon belül (ha neten vetted) indoklás nélkül elállhatsz a vásárlástól.

Ez egyben azt is jelenti, ha pl bekalibrálták, és látták hogy van halott pixel, de a mennyiségük belül marad a GYÁRTÓ által megadott értéken, akkor simán eladhatják.

A backlight bleed szintén ugyan ez. Egyik monitoron sem egyenletes, van ahol az egyiken kifejezetten zavaró, a másik, azonos típusúnál pedig teljesen jó. Nincs 2 egyforma panel.

Amit leírtál az alapján a kommunikációjuk sem tekinthető “extrém” lassúnak. Sajnos az hogy néha 3-4 napot kell várni egy válaszra, a legtöbb helyen teljesen általános dolog.

Szóval az Acer shoptól is kaphattál volna “hibás” terméket, és hibátlant is.


#3

Én is oázisnál vettem monitort, és kipróbálhattam a helyszínen ahol az eladóval megnéztük van-e pixel hiba. Te is megtehetted volna vagy neked nem ajánlották fel?


#4

Csak szólok hogy 3 munkanapon túl, ha csak nem elállsz a vásárlástól úgy az adott cég szakszervizével lehet intéztetni és lebokszolni bármilyen hibát, a vásárlás helyén is leadhatod ilyenkor a készüléket általában, de egyszerűbb és gyorsabb rögtön a legközelebbi szervíz partnerhez vinni ilyenkor a cuccost.

Azt hogy ők saját zsebre effektíve cserélik neked a monitorokat (bár a bontott mivolta miatt nyilván alacsonyabb áru visszavéttel), ahelyett hogy elhajtanának a szakszervízbe szerintem nem feltétlen a borzasztóan rossz kiszolgálás definicíója. A pixel garancia mint olyan az meg gyártónként változó, de általában elég sok döglött subpixelt megengednek, fő pixel hibából (tök fehér, tök fekete) keveset.

Bár mondjuk nem tudom hogy sikerült 3 különböző monitor típusból is pont problémásat kifogni, de az már egy másik történet…


#5

Megnéztük igen és mindegyik hiba este vagy másnap reggel jött elő. A kék folt meg nem pixel hiba volt mint írtam is . Én csak azt sérelmezem hogy 3x adtak selejtet?


#6

Ja és kértem pixel garanciát már a xv272 re szerencsére és ezért + pénzt fizettem ebben az esetben a boltnak cserélnie kell 20 napon belül ha pixel hibát találok


#7

Nem kaptál 3x selejtet, talán egyszer, de lehet az sem számítana annak ha bemérnék szervízben.

Amit TE selejtnek gondolsz, az valójában egyik se számított annak valószínűleg.

Félre ne érts, semmit nem vettem eddig tőlük, szóval nekem ez a része tökmindegy, csak meg kell érteni, hogy sokszor ami a felhasználó szempontjából már hiba, az a gyártó, és az eladó bolt szempontjából még egyáltalán minősülne annak.