Ocolus vs Htc segítsetek dönteni


#1

Sziasztok nemsokár tervezek venni egy vr rendszert. Sajnos sehogysem tudom eldönteni, hogy melyik lenne jobb nekem. A szobám elég nagy szóval nem gond a hely. És nagyon az ár külömbség se számít. Igazából az szerint szeretném kivalasztani, hogy milyen érzés viselni, milyen nehez kezelni, esetleg vannak e rá exklúzív játékok. Nagyon megköszönném ha eltudnátok mondani az előnyeit és hatrányait mind a kettőnek.


#2

Az Oculus kényelmesebb, könnyebb is, a kontrollere ergonomikusabb, kapacitív tehát lehet vele gesture-öket csinálni, jobb tracking, olcsóbb asszem

A Vive szerintem hülyén néz ki, kicsit nehezebb, drágább, de elvileg több játék van rá, mert az Oculus kontrollere később jelent meg, sokan szeretik ezek ellenére

Alapvetően a kettő szinte tök ugyanaz, de én az oculus-t preferálom. Sokkal jobban tetszik a letisztult, kompakt design


#3

Köszi. És még egy olyan kerdésem lenne, hogy az Ocolus mennyit fed le a látómezőből? Meg hogy az ocolus szenzorai milyenek? Azt is fel lehet fúrni vagy pedig alványra feltenni?


#4

Szinte 100% hogy vannak hozzá aftermarket wallmountok, szóval fel tudod tenni őket a plafonra.
Az Oculusnak szinte teljesen olyan a látómezője, de inkább nézz utána
Edit: megnéztem, tök ugyanolyan


#5

El kell menni és ki kell őket próbálni. Másképp nem lehet szerintem eldönteni.


#6

Köszi!


#7

#8

@psheedenxxx
Szeretném utólag hozzáadni, hogy az Oculushoz alapból 2 szenzor jár ami csak asztali játékhoz elég, vagy pontatlanul szobában. Valószínűleg kelleni fog még egy vagy 2 szenzor. Két szenzorral az Oculus ha amerikába rendeled 127k


#9

Ha az ár nem számít akkor VIVE pro. Annak már valamivel jobb a felbontása. Van rajta gyárilag füles is.
Viszont kb. 3x annyiba kerül mint a Rift jelenleg.
A Riftnél egyetlen hátrány, hogy a teljes room scale-hoz be kell szerezned még egy plusz szenzort.
A touch controllerek szerintem jobbak a HTC megoldásánál, picit pontosabbak is. Ez ha sniperezni is szeretnél Onwardban vagy Stand Out-ban akkor nem hátrány. Persze ahhoz egy Gun Stock sem árt majd.
A szenzorokat pakolászhatod, hamar megához tér a rendszer, a HTC-nél elég nagy szívás beállítani rendesen állítólag.
Ha nem lenne a VIVE pro akkor én mindenképp a Riftet venném. De csak ha az árat nem vesszük figyelembe. Mert a pro annyival nem jobb mint amennyivel többe kerül.
A Rift mellett szól még az is, hogy minden Steames játék fut rajta (lehet h VIVE exclusivok nem - pl. Fallout 4, nem tudom) de az Oculus exclusivok csak Riften mennek és van pár igen jó cím)
Elvileg valami trükkel megoldható a VIVE - Oculus store hack is de ki tudja meddig működik stb.


#10

A Vive Pro elvileg nem olyan jó mint amennyibe kerül, Linus Tech Tips videóját ajánlom erről


#11

Hát ez az. Valszeg csak akkor választanám ha közel egy árban lenne a Rifttel. Vagy nagyon max. 20-30%-al drágábban.


#12

Prot szinte biztos hogy nem veszek . Túl drága. A htc vive-ot amit kineztem azt az üzlet 500€ árulja a riftet touchal pedig 450€ ért. De ezek szerint kellene a rifthez pluszba rendelni senzorokat is.


#13

Mert +1 szenzor ára 60$. Akkor nem érné meg jobban már a normál HTC? Mert az mindenestül 500€


#14

60$ nem 60€ ezt vedd figyelembe. Ha meg tudnád oldani hogy valaki átvegye olyan helyen ahova olcsóbb kivitetni a Rift oldaláról akkor az lenne a legjobb
Mellesleg Vivehoz is csak két szenzort adnak
Nem kell plusz szenzort venned, lehet szobában játszani kettővel, csak nem lesz tökéletesen pontos. Az inkább 3 vagy 4 szenzorral lehet. Illetve 2 szenzorral kisebb a hely ahol játzshatsz. 2,5m x 2,5m


#15

Az a baj, hogy ez nagyon ember függő, szerintem. Én kipróbáltam mind a 2-t és végül a Vive mellet döntöttem mégpedig azért, mert nekem fontos volt, hogy azt érezzem, hogy ott vagyok. Mivel a Vive-ban sétálhatok, lefeküdhetek, stb… Nekem ez egy fontos szempont volt vásárláskor. A másik amiért még a Vive-t javaslom, hogy több a játék. Amit Vive-ra irtak az nem megy Oculuson, de amit Oculusra irtak, az megy a Vive-on. Ebből adódóan lehet a Vive-t is természetesen ülve játszani. Mobilisabb eszkösz. De javaslom, hogy ha van rá lehetőséged akkor előbb próbáld ki mind a kettőt valahol és az alapján dönts. :slight_smile: Sok sikert! :slight_smile:


#16

Nagyon szépen köszönöm mindenkinek a visszajelzést. Kifogpm próbálni mind a kettőt, már tudom is hogy hol. Egyenlőre a Vive melett vagyok de lehethogy ez megváltozik a próba utánn.


#17

Ez nem teljesen így van, az Oculus-t is lehet mobilisan használni, vannak hozzá kontrollerek, és 2 szenzorral ami jár hozzá, tudsz 3dben mozogni. Legalábbis én úgy tudom. Másképp nem sok értlme lenne a nagy 2,5x2,5-es térnek


#19

Lehet mozogni, guggolni, feküdni a Rifttel is, a 2 szenzorral annyi a gond, hogy nem fordíthatsz hátat.
3-al már minden simán megy. A touch kontrolleren joystick van ami nekem sokkal jobban bejön mint a touch pad. A sima VIVE (nem a Pro) nem rendelkezik fejhallgatóval így a fel/levétele kicsit macerásabb.
De mindenképp a próba döntse el!


#20

Hátat lehet fordítani ha két szemben levő sarokban rakod a szenzorokat. Szerintem is érdemesebb kipróbálni


#21

Én játszottam úgy pár hónapig amíg megjött a 3. szenzorom de nagyon instabil volt a követés.
Normál játéknál nem gond pl. Holopoint vagy bármelyik zombis lövöldözős de Onwardba amikor próbáltam gondosan célozni akkor elég zavaró volt, hogy szép lassan elmászott a red dot mert a szenzor épp “finomította” a kontroller pozíciót. Amúgy most, hogy van 3 így is mindegyik játékban a 180 fokos setupot használom. Szemben van 2 szenzor, hátul 1, így szemből pontosabb és hát valahogy kényelmesebb joystickkal fordulni mint testtel. Főleg ha órákig játszom valamivel.