Sziasztok!
Problémáról: Gyakorlatilag bizonyos programok nem indulnak el. (El se indul, elindul de rögtön összeomlik, félig indul el és csak a kerete látszik)
Összeomló programok: Firefox, Discord, Steam, Twitch desktop app, Uplay, Epic luncher stb…
Érdekes de pl a Chrome megy, meg videólejátszó is. Notaped++, Word is simán ment.
Gép:
Alaplap: Gigabyte Z390 AORUS ELITE
Proci: i7-9700k
Memória: Kingstone DDR4 3000 HyperX Predator 4x8 GB (32GB)
VGA: Gigabyte GeForce GTX980 4GB (gv-n980wf3oc-4gd)
Táp: Cooler Master GX 550W
HDD-SSD:
- Sasmung 970 250 GB EVO NVMe M.2 SSD (rendszer)
- Sasmung 970 500 GB EVO NVMe M.2 SSD
- WD black 2 TB
- ED green 3 TB
Rendszer: Windows 10 Pro (eredeti)
Amiket próbáltam:
- Videokártya driver frissítés,
- Windows frissítés
- Windows teljes újratelepítés
- Videokártya kivétele (procis GPU-val)
- RAM-ok egyesével, különböző slotokba is
- Minden vinyó és minden külső eszköz lehúzva net is, és úgy egy újratelepítés.
De sajnos minden esetben fennállt a probléma.
Az Event Logot elnézegetve ez lehet gyanús nekem:
Warning - Event log
<Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
<System>
<Provider Name="Microsoft-Windows-Kernel-PnP" Guid="{9c205a39-1250-487d-abd7-e831c6290539}" />
<EventID>225</EventID>
<Version>0</Version>
<Level>3</Level>
<Task>223</Task>
<Opcode>0</Opcode>
<Keywords>0x8000000000000000</Keywords>
<TimeCreated SystemTime="2020-09-18T14:22:45.1587050Z" />
<EventRecordID>424</EventRecordID>
<Correlation />
<Execution ProcessID="4" ThreadID="4764" />
<Channel>System</Channel>
<Computer>DESKTOP-3527B8F</Computer>
<Security UserID="S-1-5-18" />
</System>
<EventData>
<Data Name="ProcessId">4180</Data>
<Data Name="ProcessNameLength">58</Data>
<Data Name="ProcessName">\Device\HarddiskVolume3\Windows\System32\wbem\WmiPrvSE.exe</Data>
<Data Name="DeviceInstanceLength">60</Data>
<Data Name="DeviceInstance">PCI\VEN_8086&DEV_A340&SUBSYS_50011458&REV_F0\3&11583659&0&D8</Data>
</EventData>
</Event>
Ebből viszonylag sok van.
Illetve van ilyen is: The Cryptographic Services service failed to initialize the Catalog Database. The ESENT error was: -1409.
Utána ez a ESENT folyamatosan dobálja a Warningokat, hogy nem jó az adatbázis
Meg vannak Application Error-ok
Application Error példa
Faulting application name: Update.exe_Update, version: 1.1.1.0, time stamp: 0x5ed56be3
Faulting module name: KERNELBASE.dll, version: 10.0.19041.423, time stamp: 0x09cf3bbe
Exception code: 0xe0434352
Fault offset: 0x00129962
Faulting process id: 0xa58
Faulting application start time: 0x01d68dcda2eb0f2c
Faulting application path: C:\Users\Palidy\AppData\Local\SquirrelTemp\Update.exe
Faulting module path: C:\Windows\System32\KERNELBASE.dll
Report Id: 453792f8-7c57-4670-8f7c-ee0d86b804c0
Faulting package full name:
Faulting package-relative application ID:
De nem tudom eldönteni, mit tudnék próbálni. Szerintetek mit próbáljak még ki?
Én már inkább hardware hibára gyanakodnék először azt hittem szoftveres.