Postai úton történő sérülés/kár

Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, hogy kit terhel a felelősség, ha egy terméket postán adnak fel és a szállítás során, a vevő sérülten veszi át?

Bővebben:
Nemrégiben feladtam egy terméket (Activelight), természetesen sérülésmentesen, minden tartozékával eredeti csomagolásában (készültek róla képek, a feladás előtti napon, mindenről), a vevő utánvéttel vette át a csomagot, viszont mikor kibontotta azt találta, hogy a termék egyik lencséje el volt már törve, mikor átvette és kibontotta.
Természetesen rendesen be volt csomagolva, szintén készültek képek a csomagolásról is.

Az lenne a kérdésem, ilyenkor kit terhel a felelősség, illetve kinek kell kártéríteni, és köteles e a feladó visszavenni a sérült terméket?

Köszönöm a választ!

Hát, magán személyként semmire nem vagy köteles.
Ezért tudnak eladni egy doboz krumplit ebayen iphone-nak.

Értem, tehát nem kötelességem visszavenni a sérült terméket, és a pénzt vissza utalni?

Semmi ilyen nincs.
Egyetlen kívétel talán ha a futár elött bontotta ki és készült jegyzőkönyv hogy sérülten érkezett a termék.

1 kedvelés

Rendben, tehát akkor ez az ő problémája mostantól?
Nem a futár előtt bontotta ki.

Lényegében igen.
Csak gondolj bele.
Mi bizonyítja hogy nem verte le a macskája az asztalról kibontás után?

1 kedvelés

Értem.
Nekem van bizonyítékom a feladás előtti napon készült termékről, sérületlen és hiánytalan állapotáról.
Akkor nekem nem kell úgymond kárt térítenem semmilyen formában.

Kárt nem kell téríteni.
Max annyit tudsz neki segíteni ha van fotód a becsomagolásról amin látszik hogy hibátlan akkor tehet panaszt a futárcégnél és őket terheli a kártérítés.

Köszi.
Akkor csak a postával kell felvennem a kapcsolatot, hogy a szállítás során megsérült a termék.

Magánszemélyek között éppen ezért mindig le kell tisztázni a csomagküldéses dolgot. Szvsz a legjobb módszer, hogy úgy hirdeted a terméket, hogy “posta van, vevő felelősségére és terhére”. Gondolj bele, te elküldesz egy hibátlan csomagot, majd jönnek, hogy sérült és se pénzed se terméked. Egyébként a postai csomag azt hiszem 50e forintig értékbiztosított, úgyhogy valami esély van pénzt visszakapni, ha a vevő tudja bizonyítani, hogy sérülten vette át.

1 kedvelés

Úgy volt, hogy felhívott, hogy megvenné a terméket.
Kérdezte, működik e, nem sérült e, meg hogy minden tartozéka megvan e hozzá.
Mondtam igen, hibátlan a termék, hiánytalan, és nincs semmiféle sérülés rajta.
Megvette, utánvétellel kérné.
Mondtam rendben van, de nem vállalok garanciát arra,ha esetleg megsérülne a postai szállítás során.
Törékenyként lett feladva, de küldött egy képet, hogy az egyik lencse eltört.
Most vagy egy olyan lencsét fotózott le, ami már neki volt, csak eltörte, vagy pedig amit átvett terméket az a lencse sérült e meg.

Éppen ezért nem terhel téged felelősség. Egyrészt tájékoztattad, hogy nem tudod vállalni a garanciát a szállításra, másrészt van bizonyítékod képek formájában termék hibátlan állapotáról. Ergo két helyen történhetett a sérülés, vagy a szállítás során vagy nála, szóval akiknek ezt le kell bokszolni egymás között az a posta és a vevő. Te maximum jó indulatból tudod segíteni a vevőt a “before” képekkel, de feltételezem azokat elküldted neki feladás előtt szóval ha ezek rendelkezésére állnak tud mit bemutatni. Amúgy sajnos kb ott járunk manapság, hogy videóznod kell a kicsomagolást, mert különben sokhelyen elhajtanak a p*csába.

2 kedvelés

Akkor megnyugodtam.
Igen elküldtem neki a képeket, még külön kért is a lencsékről képeket.
Postának is elküldtem a képeket a feladás előtti napon készülteket.

Szóval ha hív, akkor jogomban áll NEM visszavenni a terméket, és nem kötelezhet rá, hogy kártérítsem.

Kezdjük ott, hogy (feltételezem) magánszemélyként adtad el neki a terméket, szóval egyébként sem kötelezhetne semmire. Hozzáteszem még akkor sem, ha kamuzol és sérült, ott is csak feljelentést tud tenni csalás (vagy nem is tudom pontosan milyen) néven, jogilag itt nem vagyok jártas, hogy most ez büntető vagy polgári úton intézik, de valószínűleg bíróságon kötne ki a dolog.

Szóval nem hogy jogodban áll, de még csak nem is etikátlan ha nem veszed vissza, mert - mégegyszer - van bizonyítékod az állapotáról, másrészt simán lehet ő is aki át akar verni téged (pl volt neki ilyen törött otthon). A fogyasztóvédelem meg magánszemélybe ilyen esetben nem hiszem, hogy beleszáll. Ha meg ő pereskedni akar hajrá, mint felperes neki kell fizetni mindent ellenkező bizonyításig, ilyen értékű terméknél meg erősen kétlem, hogy ebbe belemegy.

2 kedvelés

Nekem ez keltette fel a gyanúmat hogy át akarnak verni…
De az emberiségbe vetett hitem miatt remélem, hogy tévedek.

5 kedvelés

Nagyon szépen köszönöm srácok és hatalmas pacsi a segítségetekért! Örülök, hogy a fórum tagja vagyok, mindenre megkapom a választ :blush:
Akkor nyugodt szívvel mondhatom, hogy sajnálom ez nem az én saram, nem vállaltam semmiféle garanciát az esetleges szállítási károkért felelősséget.

3 kedvelés