Room scale 3 szenzorral, tapasztalatok


#1

A napokban sikerült beszereznem egy 3. Oculus Sensor-t így ki tudtam próbálni milyen Rift esetében a room scale mód. Maga a sensor ugyan az amit a Touch kontrollerek mellé kapunk, a vezeték hossza is meg egyezik. Viszont ehhez kapunk egy 5 méteres aktív USB 2.0 hosszabbítót.

Setup
Az Oculus azt javasolja, hogy 3 sensor esetén 2 db legyen 3.0 USB-be dugva és 1 mehet 2.0-ba. PC-hez való csatlakoztatás után a software fel is ismerte, hogy új hardware-t csatlakoztattunk és ilyenkor újra be kell állítani a játékteret, stb.
Sensor Communication Test közben nekem folyton panaszkodott, hogy 1-2 sensornál nem megfelelő az USB vagy Poor Tracking Quality. Ebben az esetben teszt közben ne csináljátok azt mint Én, hogy kihúzogattam a sensorokat és más portba dugtam mert így sikerült 2-3 kék halált előidéznem. (Windows 10) Nálam az vált be, hogy még setup előtt a Settings/Devices menüben látom, hogy Connected státuszú-e a sensor. Ha valamelyik sensornál hibát ír ki akkor egy másik portba való csatlakozás megoldotta a problémát, ha minden Connected akkor tudtam folytatni a beállítást és a Communication Test is rendben lefutott. Így mindennel együtt 4 USB port kell a rendszernek. (3db 3.0, 1db 2.0) (3 Sensor, 1 Rift)

Sensor elhelyezés, játéktér
Az Oculus azt javasolja, hogy a játéktértől legalább 0,3 méterre legyenek a sensorok elhelyezve, ezt Én is csak megerősíteni tudom. Elhelyezésükkel kapcsolatban azt tapasztaltam, hogy szinte teljesen mindegy, hogy hova rakjuk őket, ahogy nekünk megfelel.
Nekem végeredményben egy 2x2,5 méteres játékteret sikerült lefednem viszont ezt úgy, hogy a játéktéren belül mindenhol érzékelte a kontrollereket a software, a földön, fent a magasban. A tér hosszabbik oldalának a 2 sarkára tettem 1-1 sensort ami tér közepe felé nézett az egyik 2,3 méter a másik 1 méter magasan volt. A 3. sensort a másik 2 sarok közé tettem pontosan középre 0,4 méter magasan. Sajnos nem tudtam teljesen szobát kihasználni mert a játéktér széleinél bútorok, fal, stb volt és mivel a sensoroktól kell legalább 0,3 méter távolság.

Élmény, tapasztalatok
A végső teszt nekem a Budget Cuts nevű demo volt amivel Pistiék is játszottak, azért ezzel a játék teszteltem mert szerintem ez használja ki legjobban a room scale-t, le kell hajolni, guggolni, el hajolni, illetve 1-2 lépést tenni. Végeredményben sikerült úgy végig játszanom a játékot, hogy mindvégig érzékelte a rendszer a kontrollereket, illetve csak néhányszor értem a virtuális fal-hoz ami jelezte nekem, hogy túl közel vagyok a játéktér széléhez.
Én 1x próbáltam ki a Vive-ot, szerintem simán felveszi a versenyt a Rift a Vive-al. Ami esetleg hátrányt jelenthet, hogy Rift-hez kicsivel több hely kell mint a Vive-hoz, de ez is csak amiatt, hogy a sensoroknak kell egy minimális távolság.


Magyar Oculus barátok
#2

Öröm volt olvasni, a sikeres tesztedet. :slight_smile:

A minimális kamera távolság végül is megérthető, hiszen ha egymás mellett lennének, akkor gyakorlatilag ugyan azt a képet figyelnék a térben, ami nem különösebben hasznos a térbeli feltérképezés szempontjából, illetve a Vive-ban is meg van adva (szigorú szabályokkal), hogy a BaseStation-nak hol kell lennie és hogyan kell állnia. Tapasztalataim alapján az Oculus Sensor sokkal szabadabban kezelhető és könnyebben testre szabhatóbb el helyezés szempontjából.

Az amit mondasz, hogy az Oculus felveszi a versenyt a Vive-val, abszolút igaz, csak az emberek nagy része teljesen vak az igazságra, és nem veszik észre, hogy az Oculus-al is bármilyen játékot játszhatnak, ahogy a HTC-vel is (akár “csak” HTC játékokat is). Ezek után pedig személyes preferenciák alapján kell csak döntést hozni, hogy melyiket akarja valaki megvenni.


#3

bocsi a hülye kérdésért de hány szenzor a maximum ami megengedett? vagy ami kell a maxi tuti élményhez ?

ill lenne még egy kérdésem ezt ismeritek? http://www.virtuix.com/ ( régen omni volt az e mail cím de úgy látszik megvette azóta valaki ez is… )
szóval ha van egy ilyen cuccod a szobába akkor ugye az nagyon jó??? :smiley:


#4

Ha jól tudom 4 (de nem vagyok benne biztos), de vannak videók ahol többet is használnak.

Ez helyfüggő, ha a sensorokat az oculus leírása szerint el tudod helyezni akkor elegendő a 3, ha nem akkor javaslom a 4 sensort. Nekem 3 van, nem úgy helyeztem el ahogy az oculus javasolta de így is tökéletes. Kísérletezgetni kell vele.

Ha van akkor jó. :smile: Ha nincs akkor nem valószínű, hogy beruháznék rá, szerintem futni nem igazán lehet benne. Akkor már inkább egy profi autó szimulátor playseat.


#5

elvileg az is működik, ha 2 szenzort egymással szembe teszek és lefedik a játékteret. Ezt akarom majd kiprobalni. Azonban mivel a szoba másik felén utban lenne, a falra szerelném fel. Az lenne a kerdes hogy mi az optimális magassága a szenzornak?


#6

Én így használom mostanában pár mászkálós, forgolódós játék miatt. Én kb. 2 m-re raktam fel. a gyári dönthetőségét kicsit megtoldottam a talp hátsó része mögé helyezett magasítóval, hogy jobban a padló felé nézzen. Szerintem alacsonyabban is jó lenne de nálam egyrészt így van hely másrészt az olyan shooter játékokban ahol két kézzel kell fogni a fegyvert (Pavlov, Onward) nem jó ha egy szenzor lát szemből mert az első controller takarhatja a másodikat. A 2 szenzor között most majdnem 4 m a távolság. Így ha a játék megkívánja a padlóról is fel tudok venni dolgokat bár ott azért vannak már gondok. Vanishing Realmsban persze a coinok felét naná, hogy onnan kellett felszedegetni :stuck_out_tongue:.

Ja és a kábel fellógatását budget megoldásban egy 3 m-es flexi rugós-visszatekerős kutyapórázzal oldottam meg. Két helyen kellene felfüggeszteni, hogy optimális legyen. Most egy van egyenlőre, a másik pont fix. Így nagyon mászkálni nem lehet de ha forgolódok nem akasztom fel magam vele mert nem tekeredik a nyakam köré. :slight_smile:
A gépem is magasabban van és háttal így nem kell hosszabbító. Mert van 2m-es HDMI és USB hosszabbításom de azzal sajna néha befeketedik a kép. Van amikor 1 óráig semmi de van úgy, hogy 1 percen belül többször is. Nem tudom mitől függ.