RPG Maker VX Ace és MV (játék készítés)

Ezt a témát azért hoztam létre, mert nem igazán találni sajnos magyar fórumot az RPG Maker programot használók számára.

Ha érdekel a játék készítés, és azon belül főleg szerepjátékok készítésére vágyakozol, az RPG Maker segítségével egész jó szerepjátékokat tudsz viszonylag könnyedén készíteni. Nem kell hozzá más, mint egy minimális angol tudás, némi kitartás és ötletek, hogy a saját játékod meg tudd valósítani. Ha ügyes vagy, az elkészített játékoddal akár némi pénzt is kereshetsz, ha azt eladod steamen.

Ezen fórum témában szeretnék segítségére lenni a kezdő érdeklődő játékgyárosok számára, illetve tapasztalatokat szerezni másoktól, megosztani másokkal, akik már ismerik a programot.
Örülnék egy olyan kisebb közösségnek, akik hajlanak a hasonló kreativitást kibontakoztató programok felé.

Az érdeklődők számára van itt egy rövid videó, hogy mire képes a megnevezett progi:

2 Likes

Most legális forrásból megfizethető áron szerezhető be az RPG Maker VX Ace változata a https://www.humblebundle.com/store/rpg-maker-vx-ace oldalról (13 euro).

Még kereken 3 napig lehet jó áron megvenni a fentebb említett programot. Higgyétek el, ennyi pénzt megér, mert még G2A-n is drágább jelenleg, az eredeti ára meg nagyon húzós, amit már én sem fizetnék ki érte (nem azért mert nem érné meg, hanem mert sok :)) Szóval akit egy picit is érdekel egy indie rpg elkészítése, és szeretné a saját fantasy sztoriját egy játék keretében megvalósítani, a grafikától független, instant get a cucc. Csak ajánlani tudom.

Készülőben van egy rpg maker vx ace által készített játékom, amit megosztanék most veletek. Ez egy elég hosszúra tervezett játék igen csak eleje :slight_smile: Talán nem meglepő ha azt mondom, hogy egy rpg játékról van szó, amiben jelenleg 10 küldetést lehet megcsinálni. A 11, ami igazából a kaszt választás lenne, még nincs kész, csak felvenni lehet azt. Természetesen hibák vannak benne, és lesznek is. Folyamatosan dolgozom a tökéletesítésén, de ez még igen csak v0.00000000000001 :slight_smile:

Ha bárkit érdekelne, innen letudjátok tölteni: http://thottee.eu/FallingStarsDemo.zip
(73 MB)

Örömmel fogadok minden visszajelzést, pozitív és negatív kritikákat egyaránt. Természetesen ha valami nem tetszik, ne csak azt mond hogy “szar” :), hanem hogy mit javasolnál, hogyan képzelnéd el jobban. Minden ésszerű ötletet felírok, és szem előtt fogom tartani a fejlesztés további szakaszában.

A játékról egy picit: Ez egy történet alapú rpg játék. Leginkább a Baldur’s Gate-hez tudnám hasonlítani az RPG Maker maga elég retrós, és sajnos viszonylag alacsony felbontású grafikájával megáldva. Ha sosem tetszettek a sztory based rpg-k akkor valószínű, hogy ez sem fog lekötni, mert ha nem olvasod a történetet, a lényegét hagyod ki. Ezek tudatában tekints a játékra :slight_smile:

Köszönöm az esetleges visszajelzéseket, és további szép napot mindenkinek!

http://moondragon.hu/
Amnesia
Én ezzel játszottam pöcsös koromban nagyon sokat. Biztos ismered ha ebben a sceneben mozogsz. A héten becsekkolom a Falling Stars Demoját aztán jelzek hogy mit tapasztaltam.

1 Like

Szia. Ismerem az oldalt, bár ha jól tudom régóta nem tesznek fel rá már tartalmat. Viszont az oldal készítői még egy elég régi rpg makert használtak, azóta elég sokat fejlődött a program.
Évekkel ezelőtt játszottam valamennyit én is az Amnesia-val, de akkor még fogalmam sem volt erről a progiról. Most megnéztem újra, és egész hangulatos kis game, jók benne a szövegek, csak hát a grafika lényegesen pixelesebb mint a mostani rpg maker játékok esetében.

Köszi szépen, hogy érdekel a dolog, és meglesed a játékot.

Itt is megosztom: a summer sale keretében még 30 órán át elfogadható áron lehet megvásárolni a progit.

A legújabb verzió:

Az egyel korábbi verzió (ami jóformán semmivel sem rosszabb mint a legújabb):

Oh még régen Humble Bundle-on bebúrtam együtt egy rakás hasonló cuccért bagóért, akkor most már ideje lenne elővenni. :smirk: :sunglasses: :sweat_smile:

1 Like

Láttam én is sokszor bundle-ben hasonló játék készítő progikat, illetve az rpg maker is volt nem túl rég akcióban. A legtöbb ilyen szintű progikkal általában az a baj, hogy eléggé kötött. Nem mondom hogy az rpg maker nem lenne valamilyen szinten kötött, de ebben a műfajban (ha nem a grafikai motort vesszük figyelembe), szinte bármi elkészíthető. Az esemény szerkesztője a programozás logikát követve egyszerű módon ad lehetőséget arra, hogy szinte végtelen módon alakítsd ki a játék mechanikákat. És ha ez nem lenne elég - bár ahhoz már kell programozói tudás - a komplett rendszert átírhatod :slight_smile: De amúgy erre vannak mások által már megírt scriptek/pluginok amiket netről letöltve fellehet használni.

Én szívesen segítek ha valaki rpg makerrel szeretne dolgozni, már kezdem kiismerni magam benne. Illetve jól esik, ha meglehet osztani a tapasztalatokat hasonló érdeklődésű emberekkel :slight_smile:

1 Like

Én idegagyfszfingot kapok a turn by turn/nem realtime harcrendszertől, FFXIII határeset, habár lassacskán haladok benne direkt könnyű módban, vmelyik csaták q könnyűek vmelyikek kb lehetlen katergória/nehezek. Volt egy psp2re öscémnek egy Gyűrűk Urás na az backi full turn by turn volt. Rémálom volt nézni is. Egyrészt nevetséges h ott álltok egymással szembe oszt bármeddig csak bámultok, másrészt ha elején elbsztad akkor fked az egész aszt ki tudja hol volt csekkponty. A Tales of Zestririával szemezek 3 ezer FTért és/vagy Berseria. Ez utóbbi full realtime hál’ isten. De előbbivel még nem vok tisztában.

Nagy nehezen megtaláltam a videót amit kerestem. Ez egy példa a mások által már elkészített harcrendszerekről, amelyeket fellehet használni. Hozzátenném, hogy ezek többsége a legújabb MV-re nem elérhető, mert az újabb verzió mint a videó címében olvasható 2014, és az MV nem ruby hanem javascript alapú, de ez mind1 is :slight_smile:

Szóval a vidi :slight_smile:

1 Like

@NickFirzen
A tales-ek harcrendszere az arte-ok miatt elég különleges nézz azért utána elösször. :wink: ellenben a zestiria introja eladja magát bárhol bármikor bárhány embernek :smiley:
De nem akarok spammelni játszottam a Falling Stars-al eddig bejövös cucc ma este folytatom. :slight_smile: És ha elértem azt ameddig lehet tolni jövök a véleményemmel.

1 Like

Nagyon szépen köszönöm :slight_smile: Sajnos a 11. küldetésnél nincs tovább, amikor kiválasztod hogy harcos, mágus v. szerzetes szeretnél lenni, és elküldenek a kiképzésre :slight_smile:

Annyit segítségül, ha végzel a Farkasvezérrel (a név nem végleges :smile:) akkor a küldit a falu őrénél tudod leadni, ami jobb-fent van a faluban. Abból az npc-ből majd több lesz a faluban, hogy könnyen ráleljen az ember arra hogy nála kell leadni azt a küldit, mert a leírásban szándékosan nincs konkrétan feltüntetve. Anélkül meg nem lehet tovább menni.

Egy dolog! Minden qrva jó csak a bal egérgomb nyomva tarásával való mozgáslehetőséget sajnálom… 30 perc után már igen fáradt a kéz a folyamatos kattintgatástól. (itt jöttem rá, hogy vannak nyilak is a biillentyűzeten…), de aki jobban szeret egérrel játszani annak jó lehet. :slight_smile:

1 Like

Igen, köszönöm a visszajelzést, sajnos ezen változtatni nem tudok. Jobb lenne a folyamatos nyomva tartás, valóban kényelmesebb lenne úgy, de sajnos az alap progi natívan nem támogatja az egér használatot, és ezt egy fanmade scriptel lehetett megoldani, mely kattintás után számolja ki a legrövidebb utat, így ezen változtatni nem tudok, egyelőre. De tényleg köszönök minden visszajelzést! :slight_smile:

1 Like

Sziasztok! Mi “A Társ” című játékunkat szeretnénk bemutatni, amit közösen a férjemmel készítettünk kb. 2-2 és fél évig, az rpg maker vx ace programmal. /Szabó Zoltán & Zarix v. Beáta/ A játék különlegessége többek között, a teljesen egyedi rendszerek, megoldások, játékesemények, valamint az inkább való életbeli történetszál. A játék fővonalbeli üzenete, hogy a világon nincs helye az önzésnek, viszont ha van egy társad, akkor a legnehezebb akadály, és a legszomorúbb pillanatok is átvészelhetőek. A játékban helyett kapott a szintén egyedinek számító büntető rendszer, tehát érdemes meg gondoltan cselekedni, valamint az erős taktikán alapuló főbb csaták. A játékban szó esik, szerelemről, féltékenységről, házasságról, és a nászéjszakáról is, ill. egy teljes, kiteljesedett sztoriról, bele értve a fő ellenségek háttértörténetét is. Alapjába véve a játék stílus az akció/kaland felé hajaz, kiegészítve rengeteg fejtörővel, és logikai akadályokkal. Érdemes tehát a párbeszédeket nyomon követni. A játék játszható easy ill. hard fokozaton is, ezt a főmenüben lehet kiválasztani, erről bővebben a játékban is olvashattok némi infót. Helyet kapott továbbá szintén a főmenüből elérhető “extrák” opció, ami a társ készítésének a munkafázisaiba enged betekintést, valamint rekonstruáltuk az egykori készítési helyszín párbeszédeit is. További egyediségnek számít, hogy a játékot teljesen jogtiszta, vagyis megvásárolt szoftverrel készítettük, mivel úgy gondoltuk, hogy a minőséghez ez elengedhetetlen, és mindenképp egy kategórián belül egy “elit” játékot szeretnénk a közönségnek átnyújtani! A becsült játék idő kb. 20-25 óra, ez a gyakorlatban olyan másfél két hetet jelent, játék fokozat, ill. tapasztalattól függően, és persze a rendelkezésre álló szabadidőtől. Az esetleges elakadásnál pedig bármikor kedvesen, és készséggel állunk rendelkezésre, a játékunk oldalán, vagy e mailben. Fogadjátok szeretettel, A Társ című játékunkat:) http://tars.hungarianforum.com

2 Likes

Minden elismerésem a játékotokat illetően. Nem kis projektbe vágtátok a fejszét, és respekt a kitartásotokért, hogy végig vittétek a dolgot. Ez az ami a legtöbb embernél elveszik fél úton, csak gratulálni tudok ezért nektek.

Belenéztem a játékba. Tetszik nagyon, pl. az elején az a fordulat a horgászásos jelenetet illetően, mikor kiderül, hogy álom volt, az remek húzás, és úgy összességében is hangulatosnak tűnik a sztori. Nagyon nem mélyedtem bele, nagyjából 20 percet játszottam egyelőre, de ahogy írtátok, gondolom komoly történetet dolgoz fel. A háttér zene nagyon jó, kellemes, illetve a puzzle-ök ötlete is tetszik. Mindenképpen fogom folytatni, mert kíváncsi vagyok még a részletekre.

Viszont egy aprócska negatív kritikával hagy éljek (bár ezt utólag túl nagy meló lenne kijavítgatni, és nem is valószínű, hogy lenne értelme). Szóval nekem a párbeszédek szövegezése néhol fura kicsit. Mint nyelvtanilag, mint tartalmilag is. Legalábbis itt az elején, amennyit játszottam vele. Kicsit soknak érzem az összetett szószerkezetek indokolatlan külön írását, vagy a nyelvtanban ritkán használt szófajtákat, illetve túlzott ragozást, amik részben nehezítik az olvasást. Pár példa, hogy mikre gondolok: “ne hogy”, “rá jöttél”, “meg tudni”, “meg leled”, “meg próbálok”, “ki nyitni”, “egy személyes” (ami lehetne “egyszemélyes” vagy “egy egyszemélyes”), “fel fedezzed” (ami helyett a “felfedezd” szót gördülékenyebb lenne kiolvasni). Ezek olyan apró hibák, amik egy történet orientált játék szövegezésének olvasását szaggatottabbá teszik. Illetve ilyen még, hogy a vesszők rengeteg helyen hiányoznak, és olyan helyen vannak használva, ahol nem kellene.

Ne haragudj, hogy kritikaként ezt így megjegyeztem. Nem ártó szándékkal tettem, de ez zavart a legjobban a játék folyamán. Egyszerűen nem tudtam elmenni mellette, mert elég gyakran előfordult, és ezek valahogy engem zavarnak. Aztán lehet, hogy mást kevésbé.

Ettől függetlenül ez szerintem cseppet sem von le a játék értékéből, és abból a kemény munkából, amit belefektettetek. Úgyhogy mindenképpen csak gratulálni tudok nektek, és ígérem, fogom még tolni tovább a játékot :slight_smile: