SinkyShips - Saját fejlesztésű játék tesztelése


#1

Sziasztok!

Egy ügyességi mobiljátékon dolgozunk ami lassan alfa stádiumba ér. Ha valaki érez magában motivációt arra, hogy kipróbálja és véleményezze, az nagy segítséget jelentene nekünk kideríteni, hogy jó úton járunk-e. Na meg örömmel veszünk minden ötletet, ha van. :slight_smile: A játék oldalnézetes (3D), a cél pedig, hogy a folyamatosan emelkedő vizet kihasználva kijuss a süllyedő hajóról és minél több golyót összeszedj.

A játék erről a linkről érhető el Androidra: https://play.google.com/apps/testing/com.YourCompany.Hajo_proto


#2

Üdv.
Ha esetleg el készül iOS-re is, szívesen kipróbálnám. :slightly_smiling_face:


#3

Szívesen kipróbáltam volna, de nem kompatibilis. :pensive: (android 7.0)


#4

Sziasztok! Köszi szépen az érdeklődést! :slight_smile:

Sikvantis: Tervben van az iOS, de először egy platformra fókuszálunk inkább. Majd, ha már kiderült az Androiddal, hogy életképes-e a koncepció és van-e rá kereslet, akkor jöhetnek az alternatívák.

Benol572: Köszi, hogy szóltál, ez nagyon hasznos tipp volt. Leellenőriztem, hogy be legyen kapcsolva a visszafelé kompatibilitás, szóval elméletileg most már mennie kell.


#5

Szia!
Én is szívesen kipróbálnám de nem kompatibilis :confused:
Samsung Galaxy J5 2016 Android 7.1.1


#6

Szívesen megnéztem volna, de szintén android 7.0-án nem kompatibilis a google play szerint.


#7


#8

Feltettem, a következő érdekességet vettem észre:

Telepítés után nem adtam neki hozzáférést a fájlokhoz, ennek ellenére betöltött a főmenü, az opciókat is elértem, és a play gombot is, arra kattintva azonban ahol irányítást lehet választani, kiválasztottam, majd nem történt semmi. Érdemes lenne erre az esetre valami error üzenetet implementálni ami leírja hogy ha nem adtál hozzáférést, nem fog működni.

Elég zavaró hogy nincsen “Pause” gomb/menü, így ha egyszer az ember elindít egy pályát, nem lehet belőle normálisan kilépni ha esetleg mégis hirtelen menni kéne mást csinálni. Ez szerintem elég alap dolog aminek be kéne kerülnie. Így ugyanis jelenleg az ember egy “végtelen loopba” kerül ha mégsem akarja megcsinálni a pályát, csak a játék teljes “force quit”-jével lehet kilépni és újratölteni az egészet.

A főmenüből hiányzik az Exit gomb, vagy egy kilépés pop-up ha ott valaki megnyomja a telefonon a “Back” gombot. Megint csak a “force quit” a feladatkezelőből az egyetlen megoldás.

Jó lenne a pályák végén egy “Next level” gomb hogy ne kelljen visszamenni a főmenübe, majd onnan újra kiválasztani.

Az irányítás nekem elég kényelmetlen, a free move-val sokszor eltakartam magát a karaktert akaratlanul is, míg a joystick-kal nem jöttem rá hogyan lehet gyorsan úszni (ez lehet az én bajom :smiley: ).

A polipot vagy mi a fenét elég szemétségnek tartom, hogy nem lehet leütni egy baltával :smiley: ezért arról is érdemes lenne infót berakni a pályák elé, ha lesz valami spéci szörny. Ami leírja hogy működik a polip, a cápa stb. Majd ezen lenne egy play gomb és csak akkor indulna a map, hogy el tudja olvani aki akarja. A legtöbb játékban ez lapozgatható mint “Tips”.

Többször volt olyan hogy a karakter maga repült a levegőben, láthatóan a vízszint felett volt, míg az is előfordult hogy úgy fulladtam meg hogy a karakter feje már kint volt a vízből, szóval a vízszint és a karakter kezelésével is van valami.

Oprendszer: Android 8.1.0
Device: Google Nexus 5X


#9

Volt még pár hiba amik miatt nem volt támogatott a 7-es Android, ezeket kijavítottuk. Sajnos egy ismerőstől se tudtam ilyen verziójút beszerezni, így csak bízni tudok benne, hogy jó lesz most már. :slight_smile:

Meteoric87: Köszi az észrevételeket! Az exit és a next level gombot hozzáadtuk, meg a sprint tutorialja most már aszerint adja az instrukciót, hogy free handdel vagy joystickkal irányítasz. Egyébként ugyan úgy dupla tap a képernyőre, csak joystick esetén a képernyő másik felére a joystickhoz képest (mert azon a felen a joystick szabadon mozoghat).
“… nem lehet belőle normálisan kilépni …” Ezt nem teljesen értem, a menü gombbal lehet kilépni az aktuális pályából. A pause-on tanakodtunk már párszor, mivel elég rövidek a pályák, így egyszerűbbnek ítéltük újrakezdeni, mint megállítani. Lehet futunk ezzel még egy kört.

Az ellenség cápa/medúza egyelőre elég teszt jelleggel vannak benne, még nem vagyunk biztosak benne, hogy nem komplikálja-e túl. Ezért nem kaptak említést vagy tutorialt, de egyébként csak elmenekülni lehet előlük. :slight_smile:

A szárazon “kúszó/mászó” karakterrel tisztában vagyunk, nagyobb munka lesz majd kigyomlálni ezért később fog csak jutni rá idő. Meg alapvetően, ha célorientáltan játszik az ember, tehát, hogy a lehető legtöbb csillagot szedje össze, akkor viszonylag kevés helyzetben marad ideje a víz előtt járni. :slight_smile:


#10

Indul most már 7.0-án. A beállításokba belépve, váltogatva azokat majd visszalépve a főmenübe elsötétítve azt, lefagyott, vagy legalábbis nem reagált semmire. Illetve az irányítás infóból nem jöttem rá hogy lehet kilépni. Nyomkodtam a képernyőt aztán eltünt, de volt hogy nem. Talán egy exit gombot lehetne oda rakni, vagy egyértelmüsíteni a dolgot. Sajnos tovább nem igazán jutottam. Még próbálkozok vele.


#11

Sajnos én továbbra sem tudom letölteni mert nem kompatibilis :confused:
Android 7.1.1 Samsung Galaxy J5 2016


#12

Thottee87: Mindkettőt én b…am el, kicsit kapkodtam Meteoric javaslataival. A sötét képernyőnek csak a tárhely engedély hiányánál kellett volna feljönnie, a sprint tutorialjánál pedig bárhol megérintve a képernyőt továbblép, csak megkavarta, hogy most két opciót mutat. Most már működik rendesen. :slight_smile: Annak viszont nagyon örülök, hogy elindult 7.0-án.

Kipurcantix: Néha nagyon gyengén működik a Google Play és attól függően hogy nyitod meg a játék oldalát, nem veszi a lapot hogy van-e frissítés. Próbáld meg közvetlenül a linket megnyitni: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.YourCompany.Hajo_proto
Mivel 7.0-án elindult, így nem igazán volna rá magyarázat, hogy 7.1.1-en ne fusson.


#13

Nekem továbbra sem akar elindulni 7.0-án.
Huawei P9 Lite 2018


#14

Úgy tűnik nem az Android verziótól függ, több 7.0-ás készülékkel is leteszteltük és azokon jó volt. Valószínűleg a CPU/GPU a ludas, régebbi fajták nem támogatják az új textúra tömörítési technikát. Most hozzá lettek adva régi típusú kódolással is és így elméletileg mennie kéne, viszont nem tudtam beszerezni ilyen hardverű telefont, szóval nem 100%-os. :frowning:


#15

Nem tudok túl jutni az irányítás választón.

Android 9


#16

Valójában az nem irányítás választó hanem információs ablak, és igen eléggé összekeverhető a kettő, nem egyértelmű. Ha átváltasz a joystick ablakra és ott koppintasz egyet valahova, akkor tovább enged.


#17

@Fisher007 Nem sokáig jutottam sajnos a játékban, mert számomra kicsit nehézkes az irányítás. Bár nem vagyok mobilos gamer, de talán a karakter reagálását kicsit lassúnak éreztem ahhoz hogy mobilon is kényelmesen lehessen irányítani. A gyors úszást kifejezetten komplikáltnak éreztem, mikor amúgy is gyorsan kell időnként cselekedni, hogy a víz alatt tölthető idő le ne teljen. De nem az idővel van a gond, hanem hogy nehéz irányítani. Én már az elején beragadtam egy folyosóba, mert képtelen vagyok a checkpont-tól ellavírozni a karaktert úgy hogy közben gyorsan is kell úsznom. Vagy 20szor nekiestem, és így már nem szórakoztató a játék, hanem frusztráló.

Amit tudnék javasolni, esetleg a gyors úszáshoz én egy képernyő gombot tennék akár pl a bal sarokba ha jobb sarokban van a joystick, és akkor nem kell elengedni a joystickot ha gyorsan akarsz úszni, hanem elég csak a gombot megnyomni és nyomva tartani, miközben nyomva tartod a joystickot is. Mivel ez nem kis szinten tenné egyszerűbbé az irányítást, lényegesebben szórakoztatóbb is lenne, mint sem frusztráló, és mivel a nehézséget is talán egyszerűsítené, lehetne egy stamina bar, hogy ne lehessen végtelenségig úszni. Én amondó vagyok, ne a kézügyesség, vagy mondjuk inkább, ujjügyesség legyen a mérvadó, hogy sikerül-e tovább menni, hanem inkább a taktikai lehetőség, hogy miként osztod be az energiát, staminát a gyors úszáshoz. Szerintem ez lényegesen szórakoztatóbbá tenné azok számára, akik kevésbé ügyesek a telefonos irányításban.


#18

Igen, az extra gomb a gyors úszáshoz sokat segítene szerintem is!


#19

És tényleg, köszi! :smiley:


#20

Még egy tip eszembe jutott, az irányítás információs ablakkal kapcsolatban. Mivel nem választó, és rohadtul összekeverhető (én is rohadtul azt hittem hogy ott kell választanom), ezért felesleges hogy mind2 irányításfajtához legyen egyidőben tipp. Elég csak mindig ahhoz, ami a beállításokban aktívra van állítva.