Stream marketing

Sziasztok,

Mint kis nézőbázissal rendelkező streamerek sokat gondolkodunk rajta mi lehet a legjobb módja az élő közvetítéseink marketingezésének. Vannak facebook csoportok, amik arra lettek létrehozva, hogy a streamerek a saját csatornájukat hirdessék, de ahogy észrevettük nagyon ritka, hogy ott bárki benéz a másik csatornájára és emellett a twitchet “csak” nézőként látogatókat ott nem is igazán lehet elérni.

Ki mit tapasztalt eddig mit éri meg kipróbálni?

Youtube-ra tölts fel vodokat, így át tudsz hozni nézőket youtube-ról twitch-re.

1 Like

Szia,

Ez abban az esetben jó ötlet, ha youtube-on van már nézőbázis, de ha twitchen kezdett az ember akkor ennek van relevanciája? Mármint, ha egy 0 sub-os youtube chanell-re rakod ki a dolgokat.

Szerintem nyilván akkor is van értelme, ha 0 subod van youtube-on, ott majd új emberek találnak rád és később ha érdekled őket tudják majd hol keressenek és hol tudnak élőben nézni.

Ja annyiban pontosítanám magam, hogy ne komplett vodokat töltsd fel, hanem nyilván igényesen megvágott tartalmat, lásd KriszhAdvice youtube csatornája. 8-10 órából (1 élő közvetítésből) kivágsz 10 percet, az egy youtube tartalom, nem fog senki youtube-on több órás vodot megnézni. És nem epic momentes videókról beszélek, az megint egy másik műfaj, de az sem rossz dolog. Epic Moment az mondjuk 100 órából 10 perc.

1 Like

Igazad lehet. Viszont, ahogy írtad is az akkor jó, hogy nagyon jó minőségben tudod megvágni a dolgot. Én ezt még tanulom és anno ezért kezdtünk inkább a streameléssel, mintsem a videókkal.

Előbb utóbb értened kell a kamerákhoz, videó vágáshoz, világításhoz, képszerkesztéshez, hangszerkesztéshez, mindenféle hiba elhárításához, egy rendszer üzemeltetéséhez stb… mindenhez, különben nem fogsz tudni szintet lépni, ez egy ilyen szakma, körülbelül 10-20 szakma egybegyúrva.
Ha valaki azt hiszi könnyű, az téved.

Teljesen igazad van. Február óta van csatornánk, azóta rengeteget sikerült tanulni a beállításokról. De valahogy a videókat én mindig úgy kezeltem, hogy azt amíg nem tudom olyan minőségűre vágni, amilyenre én szeretném addig nem publikálnám.

Amíg nem tökéletes nem mondom rá, hogy kész, de soha nem lesz tökéletes, ez így zsákutca. El kell kezdeni és az eredményből, visszajelzésekből tanulsz, miközben gyakorolsz. Egyébként én megnézek 360p videót is, ha annak a tartalma olyan. (Így vannak ezzel sokan mások is)

Mi a tartalom? Mennyire ismered a “piacod”? Mitől vagy egyedi? stb.

Ezek határozzák meg a stratégiát, de általánosságban elmondható, hogy minnél több platformon vagy jelen annál jobb. Jó alapot ad az, ha megnézed, hogy mások hogyan csinálták/csinálják és kipróbálod magad is.

Aktívnak és rendszeresnek kell lenned mindenhol ahol kommunikálsz a feliratkozóiddal/célcsoportoddal és a felület sajátossága határozza meg, hogy milyen formában (vágott tartalom, story, boritókép, rövid leírás stb.). Az analitikákból ugyis látni fogod, hogy hol a leghasznosabb aktívnak lenned, de a többi felületet sem hanyagolhatod el.

Ez egy szakma amit kevesen csinálnak igazán jól :wink:

A legtöbb tartalomgyártó nem igazán elégedett a munkájával vagy csak addig amig kikerül. Ez rendben is van, mert ez motiválja, hogy folyamatosan fejlödjön, egyre többet hozzon ki a lehetőségeiből.

1 Like

Az előttem szóló mellett kiemelném még a közösségi médiát, annak használatát, valamint az ott reklámozást. Facebook, Twitter, Insta kb kötelező, ezeken mind lehet elég célzottan hirdetni is.

1 Like