Unity 2D vs 3D

Sziasztok. Az lenne a kérdésem hogy mennyivel nehezebb egy 3D-s játékot megcsinálni? Itt csak a funkciók megírására gondolok és nem a grafikai részére. Kb. 3 hónapja foglalkozok 2D-vel és átszeretnék állni 3D-re.

1 Like

egyáltalán nem nehéz, csak egy kicsit más, de mint mindent, ezt is meglehet szokni

Értem köszi😀

1 Like

3D-ről ugyan olyan nehéz 2D-re váltani.
Én azt nem értem mért pont Unity, mért nem Unreal, na de a te dolgod persze

unityvel lehet telefonos játékot csinálni (bár, nem hiszem, hogy ez az oka)

Unreal-el is :smiley:
Csak a Unity fizetős (1500 dollár) meg fejletlenebb kb semmelyik nagy stúdió nem használja

oh, bocs unrealben tájékozatlan vagyok

2d játékokhoz az Unreal nem a legjobb gondolom azért.

Ez meg szimplán nem igaz. Van ingyenes verzió belőle ami annyival jár, hogy van egy splas screen a játék elején, hogy powered by unity. Mondj egy nagy stúdiót ami unrealt használ és nem a saját motorját?

És csak, hogy a kérdésre is válaszoljak. Semennyivel +1 tengely amivel számolnod kell és ennyi.

Parancsolj itt egy lista

1 Like

Azért választottam mert ezt kezdőknek jobban ajánlják

Az unreal-t rengeteg nagy projekthez használták fel, és valóban a unity-t a AAA gyártók nem használják, viszont neves indie játékok már jelentek meg unity által is. 2D-re az unreal nem igazán jó, és itt nem a 2d-s nézetben lévő 3d-s platformerre gondolok, hanem a tényleges 2d-re. Az hogy melyik jó kezdőknek. Hát szerintem semelyik. Mindegyiknek megvan az előnye, és hátránya is. Számomra az unreal összeszedettebb, a unity egy kicsit katyvasz, viszont az unreal meg kezdőknek egy kicsit sok lehet. @thenothing11 esetleg nézd meg a godot engine-t. én kezdésre inkább azt ajánlanám. Sajnos egyelőre tutorialt angolul találsz csak hozzá, magyarul nem igazán, de ez ne riasszon vissza, ha tudsz konyhanyelv szinten angolul. 2D és 3D mobiljátékot is f*szán lehet vele csinálni. Innét tudod leszedni:
https://godotengine.org

1 Like

Sziasztok!

Van itt még valaki aki foglalkozik a unity programmak? Adott egy 3d karaktermodell ami .prefab kész. Ami a gondom, hogy .vrm filet akarok csinálni belőle de a csontozat valahogy összeomlik. :frowning: Arra rájöttem hogy valamilyen scriptet nem talál. Havalaki ért hozzá elküldöm az alapot hátha tud segíteni. :blush:
Ugyanitt Dynamic Bones Assetet keresek. Ingyen kéne mert egy két modell miatt nem szeretnék fizetni. :disappointed:

szia. unity-ben kevesebb tapasztalatom van, de oldalunk discord szerverén vannak páran akik abban jártasak.
esetleg kérdezz rá ott, hátha tud valaki neked segíteni.

itt megtalálod a discord linket:

1 Like

Köszönöm szépen! :wink:

Sziasztok! Sok segítséget nem kaptam sajnos ott sem, volt egy srác aki eleinte segített, majd egyszercsak elunta hogy feltettem egy MÁSODIK kérdést és letiltott a francba. :slight_smile:
Sajnos mindenhonnan elhajtanak mert egy LÁNYNAK nem hajlandóak segíteni, egy lány ne programozzon, ne foglalkozzon ilyen dolgokkal… Sajnos ezt megkaptam magyar facebook csoportban és discordon is. ^^"

Tudom, csak féltékenyek… Eddig mindenre magamtól jöttem rá, de még mindig vannak kérdéseim.
Házat építek a VRChathez, eddig itt tartok:




Szeretnék segítséget kérni .gltf .bin .mat file-ok kombójához. :slight_smile: Köszönöm! ^^

Olvastam a kérdésed. Vélhetően nem azért nem kaptál választ, mert nem akar neked segíteni senki sem, hanem mert nem tud. Eléggé specifikus dologról van szó. VRChat alkalmazást a fejlesztők többsége nem ismeri, nem használja. Ilyen témakörben talán nagyobb sikerrel jársz ha vrchat-es fórumokon érdeklődsz, esetleg az eredeti vrchat fórumon, vagy ha van discord szerverük, akkor esetleg ott még. Illetve unity addont (pl dynamic bones-t) sem biztos hogy ismeri mindenki. Ha ezeket nem nézzük, akkor pedig modellezésről van szó, pl Blender-ben. Abban nálunk Gézu talán a legtapasztaltabb. Esetleg írj konkrétan neki, biztos hogy szívesen segít, ha tud, de előfordulhat hogy melózik ő is.

Ez biztos így van? Én benne vagyok több blenderes, maya stb fb csoportban, de soha nem láttam hogy “elhajtottak” volna valakit csak mert lány (sőt, egyebként sem. Mindig megpróbálnak segíteni.) Discordon lehet, de akkor változtass nevet és jónapot.

Nem tapasztaltam én sem hasonlót. Sőt, talán szívesebben segítenek ha lány vagy, mivel majdnem mindenki fiú :smiley:
De vannak többen lányok is nálunk a discord csoportban, és volt aki még munkát is szerzett magának. Ha valaki tud segíteni, akkor az legtöbbször szokott is, fiúknak is, lányoknak is egyaránt.
Mivel én az animációs rig-es dolgokhoz nem értek, annyit tudtam segíteni, hogy megtag-eltem neked a 3D artist/animator role-t, hogy hátha tud neked valaki segíteni.

Ebben a csoportban pl benne vagy?

image

De örülök h itt is van vki aki megkérdőjelezi a szavahihetőségemet…

Ja bocsi, itt van még1 ezt még nem töröltem:

Csak mert fel mertem tenni 2 (kettő!!!) azaz kettő darab kérdést, a másodikra már ezt a reakciót kaptam. :slight_smile:

És ogen, megnéztem minden tutorial videót a témában és elolvastam a legtöbb doksit.
Nem értem hogy miért így bánnak velem de ez van. Ettől a bunkótól meg a végén nem kérte senki hogy fejlesszen le nekem egy programot…

Már nem a dynamic bones a probléma, ha elég ideig foglalkozom egy kérdéssel, akkor egy részére magam is rájövök.
Igen minden fórumon fenn vagyok és discord szerveren, igen mindenhol próbáltam érdeklődni.

Bocsi de a többi “kéretlen privát üzit” amiket kaptam értelemszerűen töröltem így nem tudom bebizonyítani h mindenki elhajt… miért is kéne?

Jelenlegi kérdésem arra vonatkozik, hogy ha van gltf+bin+mesh+ texture egy modellhez, akkor hogyan tudok egy-egy felületre több materialt is ráhúzni? Akár blenderben akár unityben?
Vagy ha van egy fbx-fileom amihez megvannak a texturák de egyik program sem húzza rá őket (muszáj manuálisan?) akkor mi a teendő?
Köszönöm ha tudtok válaszolni. :slight_smile: