Világít az erősítő zöld led-je, de nem szól a mélyláda, mi lehet a gond?

Az erősítő zöld led lámpája világít, kap áramot, viszont nem szól a mély láda. RCA kábel új, azzal nincsen probléma, illetve minden kábel pacekul csatlakozik. Az erősítő biztosítéka nem égett ki. Egy JBL CS1204B Aktív subwoofer van az autóban, illetve autós erősítőnek pedig egy 400 wattos Blaupunkt van. Elméletileg jól van bekötve, az előző kocsimban ugyanígy volt bekötve, és fasza volt! Mi lehet a hiba?

[köszönés helye]

Sosem volt aktív. Az egy passzív láda.

Pontosan milyen típusú az az erősítő? Hogyan van bekötve? Gyújtás vezeték be van kötve rendesen?

Milyen a fejegység, hova van kötve az RCA másik vége?

A fejegység szintén egy Blaupunkt, és abba megy az RCA másik vége. Most a képen nincsen a plusz behúzva, illetve az RCA sincsen rajta. A pluszt megkapja, mert zölden világít az erősítő, viszont hangot nem ad csak a mélyláda.


Hujjuj, itt van baj. Kéne venned normális hangszórókábelt és azzal összekötni a ládát, nem 230V-os tömör réz kábellel. Bár ez a kisebb probléma. Az a sodort csoda, mint test/negatív és a “hidalt” gyújtás és pozitív már gázos.
Rendes autóerősítő kábelt kell behúzni az akkutól (biztosítékkal az akku tövében!!! - hogy zárlatnál ne gyulladjon ki a kocsi) és a +12V SUPPLY-ra bekötni.
Kell egy normális, szintén vaskos test/negatív kábel is “sodort csoda” helyett, amit egy jó testpontra kötsz a karosszériához.
Továbbá kell egy harmadik vékony szál (ez az autóhifi RCA kábeleknél ott szokott lenni pluszban) ami a fejegység jelét/gyújtását viszi el az erősítőhöz (REMOTE), így ha nincs kulcs a kocsiban nem szoppantja le az akkut az erősítő.

Viszont most azt írod, hogy csak a mélyláda szól. Most akkor mi szól és mi nem? Milyen autó és milyen pontosan a fejegység típusa?

1 kedvelés

Ettől független a láda és az erősítő működött és most is kap áramot és a sodort csoda miatt testet/negatív. A probléma a következő továbbra sem szól a láda. Mind a 2 kábel jól van a ládában, és az erősítőben . Minden megfelelően van bekötve a maga módján. De a probléma továbbra is fennáll . Az autóban szereplő fejegység: Blaupunkt BPA 1121BT. Az autó: Opel Omega 2.0 16szelep benzin.

A fejegységről nem találok kezelési könyvet, biztosan ad jelet RCA-n? Nem kell külön bekapcsolni almenüben? Ill. az erősítőn az érzékenység fel van tekerve?

Automatikusan érzékeli a fejegység az RCA kábelt, illetve az erősítőn minden fel van tekerve. Elméletileg kéne adnia hangot , vagy valami bugást, de semmi.

Én jártam úgy egy JVC-Kenwood fejjel, hogy a remote szál nem az erősítőnek volt előkészítve, ha nem a multikormánynak.Világított az erősítő de valójában nem kapcsolt be, mivel 4v körüli feszkó volt csak rajta.

A képeket elnézve ne is haragudj meg de inkább ne te csináld.

2 kedvelés

Nem tudsz rákötni az erősítőre teszt végett mondjuk telefonról jelet? Jack a telóba, RCA az erősítőbe és valami zene. Ill. érdemes lenne ellenőrizned az erősítőt és a ládát összekötő kábeleket, mivel azok el tudnak törni.

Na most a képet elnézve kérdezem hogy kap áramot ? A pozitív csatlokzóba nincs bedugva semmi csak egy jelvezeték ami jobban meg nézve nem megy sehova de az hogy ez így bekötve szólt bármi módom is azt nagyon erősen kétlem. Tényleg inkább kösse be aki ért hozzá és rendes kábel-el mert ez így simán leéghet .

2 kedvelés

A remote csatlakozás fejegységeken mindig a multikormányé. Az ISO csatin a sárga (gyújtás) vezeték adja a jelet (azaz a +12V-t) az erősítőnek. Viszont esetünkben ez össze van kötve, tehát be kell kapcsolnia.

facsavar és ha jól látom önmaró lemezcsavar? Hát beszarok XDXDXD

Írta fentebb, hogy a képen nem szerepel a pozitív kábel és az RCA kábel sem.

Ohh anyira a képet néztem hogy nem is figyeltem . SRY Akkor vissza szívtam.

Egyébként én jártam már úgy hogy a fejegységen belül kellet a beállítani hogy szóljon.

1 kedvelés

Tévedsz, motoros antennáé is lehet, vagy only erősítőé.Alpine-ék pl jack alzajtot használnak/tak megfelelő adapterrel előtte, ma már nem tudom nem foglalkozom már a témával.

Az autóban nincsen multi kormány, a fejegységen sem kell beállítani az rca-t. Az erősítő - mélyláda kábeleket is megnéztem, nincsen el törve. Attól függetlenül hogy így van megoldva, ilyen kábellel, szólnia kellene. Természetesen ezek a kábelek le lennének cserélve , de tesztnek elmegy.

Lehetni lehet, de 90%-ban a motoros antenna is az ISO szabvány kábelkorbácsán van, lehet dedikált erősítőé, de az nem ez a kávéház. (a multikormány és a fej közé pedig kell adapter igen, minden gyártónak van sajátja, 3.5-ös jack-kel)

Egy mód van csak: direktben akkura kötni a cuccot (nem kell az autóban sem lenniük) és az RCA-ra máshonnan jelet engedni. Így kiderül, hogy a fejegység hibás-e, vagy az erősítő szállt el. Esetleg a valamelyik kábel rossz. (akár az új RCA is lehet az)

Megtörtènt a dolog ismerős mondta hogy ránézz direktre kötötte akksiról a zöld LED megy mintha belenne kötve de semmi hang nincs úgy sem (az RCA átvolt alakítva jack-re )

Akkor vélhetőleg kinyúlt az erősítő. Vagy esetleg a láda belsejében is érdemes lenne megnézned, hogy épek-e a kábelek, nincs-e leszakadva valamelyik belső vezeték a hangszóróról. Vagy nincs-e leszakadva a mágnes.

1 kedvelés