Xbox Series S

Sziasztok!

Sok kérdés van ebben a témában tudom, de eléggé kezdő vagyok a konzolok terén. Utoljára én egy Nintendo és egy PS1 konzollal játszottam még anno pulya koromban. Itt ki is merült a konzolos tevékenységem és inkább PC párti vagyok. De! A gépem kezd már gyenge lenni ahhoz, hogy mai játékokat futtasson. Szeretnék felhő nélkül játszani esetleg a Warzonnal értelmes beállításokkal, kompromisszumok nélkül (nagy kompromisszumok nélkül). Ez csak egy példa volt persze nem csak azzal szeretnék játszani, de per pill ez jutott eszembe. Szóval ezekben a hatalmas drágulásokban nem szeretnék több százezret fizetni azért, hogy valamennyire tudjam futtatni a mai játékokat és aztán majd 1 év múlva már kuka a gép. Jó ez erős túlzás de szerintem értitek a dilemmát. Ezért gondolkoztam a steam decken és az Xboxon. Az Xbox-ra esett a választásom azon belül is az S verzióra. Nem tudom, hogy tudna e számomra többet adni az X. Van ugyan 4K TV és itt jönne az 1. kérdésem. Elméletileg az S verzió 1440p tudja. De én olvastam és videókat is néztem és elméletileg az S verzió is tudja a 4K felbontást csak nem annyi FPS-el. Ez így mennyire igaz? Nekem sose volt gondom azzal, hogy most 30-60-120 fps-el fut e egy játék. Jó persze Warzonnál azért értelemszerűen fontos az FPS és nem az a játék az amit 4K-ban szeretnék futtatni. De érdekel, hogy tényleg van e rá lehetőség, hogy a Series S tudja a 4K-t persze kompromisszumokkal? 2. kérdésem a többjátékos módhoz kapcsolódna. Tudom régen volt az, hogy csak úgy lehetett egymással játszani ha megveszed a gamepasst vagy micsodát. De volt valami hír, hogy elméletileg az amúgy is ingyenes játékoknál ez eltörlődött? Szóval a Forti, Warzone stb. játékoknál már nincs szükség erre? Lehet teljesen ingyen multizni haverokkal? A 3. kérdésem is kapcsolódik ehhez az pedig az lenne, hogy én ha Xboxon játszok pl. Warzone-t haverom pedig PC-n akkor tudunk együtt játszani vagy ebben az esetben nem működik a crossplatform? 4. kérdésemmel arra lennék