Yamaha mt 07 35kw kezdő motornak jó?


#1

Szeretnék majd egy A2-es jogosítványt, és majd egy A2-es motort. A Kawasaki mt-07-et találtam ( ha esetleg később a korlátlanra vetemednék akkor a fojtást csak ki kell venni belőle). Egy kicsit offos kérdés jobb a nagyobb lökettérfogatú motor két legyező teljesítmény mellett, ha igen miért?


#2

Az MT-07 egy ajánlott kezdő motor, nem lattam még olyan tesztet,ahol nem említették volna. Esetleg egy z400 is szóba jöhet.


#3

Köszi


#4

Húha. Komoly gondok vannak. Az mt-07 az egy Yamaha által gyártott járgány.


#5

XD, bakker elírtam köszi hogy szóltál.


#6

Ugyan! Megesik. :slight_smile:
Azért írnék pár szót erről a témáról. Jelen esetben érthető,hogy előre gondolkodsz abból a szempontból,hogy majd később kipattintod a folytást és lehet teljesértékű motorod anélkül,hogy egy újat kellene vásárolni. Viszont van ennek egy másik oldala is. Sajnos a tendencia azt mutatja,hogy előbb vagy utóbb de egy megfektetés,elcsúszás be fog figyelni. (Saját tapasztalat) Ebből a szempontból vizsgálva ha én újra abban a cipőben lennék mint te most,akkor egy Honda CB500 - Kawasaki ER-5 vagy Suzuki GS-500 vonalon vásárolnék egy tanuló motort. Az áruk kedvezőbb és ami még jobb, évek óta tartják azt. Nem számítok nagy áresésre egy jó CB500 árából. Évek óta az aktuális árfolyamhoz igazodik az áruk. Azért,mert könnyen kezelhető és " olcsón " fenntartható motorok. A CB500-ra figyelj,ha netalán számításba jön majd. Gyárilag erősebbek mint az A2 jogsihoz használható motorok,de léteznek folytott példányok. Az ER-5 egy gyengébb kivitel,szintén 500ccm és valahol a CB és a GS közt helyezkedik el mint minőségben mint értékben. A GS viszont egy elnyűhetetlen lég-olaj hűtéses motor. Fapados. De a világból kimegy majd vissza is jön.


#7

Köszi a tippeket, mindre ránézek.


#8

Igazából a sor2 elég jó karakterisztika tanulni és természetesen nagyobb motorból “könyebb” a 35kW, hisz nagyobb nyomaték érkezik általában ugyanazon a fordulaton, kevéssé kell pörgetni kényelmesebb a motorozás (leglalább is részemről mivel nem vagyok nagy sor4 fúrógép fan).
Illetve - bár évjárattól is függ természetesen - az MT-nek jobb a futóműve mint a GS-nek, a Suzuki ugyan tényleg kimegy a világból de ebben a kategóriában, ezen a téren nem a legfényesebb.

Hasnoló “hátrányt” tudnék felhozni pl az SV-knél. Azért ha már majd egy ideje motorozol talán fontosabb is lesz a futómű mint az erő, persze egyéne válogatja, mert nem szeretnéd ha már kisebb döntésnél is utána fordulna a kormány, könnyen rázná a farát és mindig ki kéne taposni a súlypontot stb. Ezt is mindenképp vedd figyelembe, az hogy egy motor pontosan hány lóerő kb annyit tesz mint egy laptopba milyen proci van, pedig sokkal bonyolultabb az eszköz.

Másrészről ugyanakkor tanulómotornak már ezek is kvázi nagyok, mind ilyen ~180 kilo körül mozog ezt bizony szokni kell. Főleg ha előtte csak kismotoroztál vagy neadj’ nem is motoroztál. Csúnyákat lehet bukni könnyen, pedig sokszor az egyén egy két szezon után azt hiszi benne van a kezében minden. Ha nincs vagy nagyon kevés a motoros tapasztalat mindenképp! menj egy vezetéstechnikai tréningre (ami színvonalas nem ez a 10-20 ezer forintos fél délután) és az ott tanultak szerint motorozz, hogy azok a szokások ívódjanak be, mivel a jogsiszerzés pontosan semmi rutint vagy tanácsot nem ad a legtöbb esetben. A motoros balesetek 99%-át a túlvállalás, a szituáció nem feglelő kezelése és a preventív közlekedés TELJES hiánya okozza (szokták mondani a motorosok, hogy az autósok nem figyelnek eléggé rájuk, ez persze jó pár esetben igaz, de ki mondta hogy erre nem szabad számítani…). És természetesen a ruha és a sisak ára/minősége is olyan legyen amennyit az ember testi épsége ér.


#9

Kb 1 éve járok motorral suliba meg ide-oda segédmotor. ( Mentem már esőben is, egyszer talán télen mentem suliba motorral kicsit rámentem arra a latyakos olvadt hóra hát egyből éreztem hogy csúszik)